חדשות בארץ

הותר לפרסום: נחשפה תשתית ריגול של חמאס בשטח ישראל

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף המשטרה, סיכל תשתית ריגול, שהופעלה על ידי חמאס בשטח ישראל. בפרשה נעצרו שני פלסטינים, בעלי אזרחות ישראלית, והוגש נגדם כתב אישום המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שב"כ, בשיתוף משטרת ישראל, חשף וסיכל בשבועות האחרונים תשתית ריגול של ארגון חמאס, במסגרתה הופעלו מתוך רצועת עזה סוכנים, אזרחים ישראלים, בתוך שטח ישראל. כך הותר בצהריים (שני) לפרסום. בפרשה נעצרו שני מגויסים של התשתית. פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד השניים, המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות.

במסגרת הפעילות שנחשפה, עולה כי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס גייסו אזרחים ישראלים, שלהם בני משפחה ברצועת עזה, על מנת שיאספו מודיעין ביטחוני בתוך ישראל, לצורך קידום פעילות טרור נגד מטרות ויעדים ישראליים. בשל הימצאות משפחתם ברצועה, התאפשר לאזרחים אלו להיכנס לתוכה – עובדה שהקלה על גיוסם לתשתית הריגול.

במהלך חשיפת מערך הריגול, נעצרו ב- 2 בינואר ראמי עאמודי ורג'ב דכה. עאמודי, בן 30, הנו בן לאם יהודיה-ישראלית ואב פלסטיני תושב רצועת עזה. הוא גדל כל חייו ברצועה עם משפחת אביו, ולפני כשנתיים חודש הקשר בינו לאמו. בחודשים האחרונים הוא הסתייע בה להוצאת תיעוד ישראלי, ובנובמבר 2019 עבר להתגורר עמה בתל אביב.

דכה, בן 34, התגורר אף הוא כל חייו ברצועת עזה. אמו היא אזרחית ישראלית המתגוררת בלוד, ועל רקע אזרחותה הוא פעל במהלך שנת 2017 להוצאת דרכון ישראלי. מאז עבר להתגורר בלוד. אשתו וחמשת ילדיהם מתגוררים ברצועת עזה, והוא נהג לבקר אותם אחת לכמה חודשים. 

מחקירתם של השניים בשב"כ עלה, כי הם גויסו באופן דומה על ידי אנשי חמאס בעודם ברצועה, ונשלחו מטעם הזרוע הצבאית של ארגון הטרור להיכנס לישראל, תוך שמתקיים עימם קשר מבצעי-חשאי. עוד העלתה החקירה, כי עם כניסתם לישראל התבקשו השניים לרכוש טלפונים סלולאריים וכרטיסי סים, על מנת שיוכלו לעמוד בקשר חשאי מול אותם גורמי חמאס.

על פי פרטי כתב האישום שהוגש נגד דכה, מחודש אוקטובר 2019 ועד למעצרו הוא פעל בהנחיית חמאס לבצע פעולות איסוף וריגול בעת שהייתו בתחומי מדינת ישראל. בין היתר, הוא צילם בסיסי צבא ומתקנים ביטחוניים רגישים באזור המרכז והעביר את מיקומם לידי מפעילו. כמו כן, הוא תיעד את מיקומה של סוללת כיפת ברזל במרכז הארץ, והעביר את התיעוד והמיקום לידי מפעילו. במהלך התקופה האמורה, ולאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטא, בתחילת מבצע "חגורה שחורה", הנחה המפעיל את דכה להעביר מיקומי נפילות טילים שנורו לעבר שטח ישראל. דכה פעל בהתאם להנחיות שקיבל. כתב האישום טוען, כי הוא אף הביע הסכמה לגייס מועמדים נוספים לריגול עבור חמאס, והצטרף לשורותיו של הארגון כחלק מגדודי אל-קסאם.

מכתב האישום השני, שהוגש נגד עאמודי, עולה כי הוא חידש לאחרונה את הקשר עם אמו וביקש מהרשויות הישראליות להתאחד עמה ולחיות בארץ. ב- 8 בנובמבר 2019 פנה אליו פעיל חמאס מהרצועה, טרם כניסתו לישראל, וביקש ממנו לסייע לו במהלך שהותו בה. עאמודי, שידע כי מדובר בפעיל של ארגון הטרור, נענה לבקשתו. הוא קיבל הנחיות מבצעיות כיצד ליצור קשר עם המפעיל בערוצים מאובטחים. לאחר כניסתו לישראל הוא רכש טלפונים סלולריים, התקין תוכנה ייעודית על מנת לעמוד בקשר עם מפעילו, ויצר עמו קשר.

כתב האישום שהוגש נגד דכה מייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור והעמדת אמצעים לארגון טרור. עאמודי מואשם במגע עם סוכן חוץ ובגילוי החלטה לבגוד.

חקירת שב"כ חשפה את פעילי חמאס העוסקים בתחום הריגול. בין היתר נחשף, כי מתקאל רציע, כבן 32, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס המתגורר בבית להיה שבצפון הרצועה, הוא שגייס והפעיל את דכה.

"חמאס ברצועת עזה ממשיך לנצל באופן ציני את מעבר ארז בין רצועת עזה לישראל לטובת קידום טרור בישראל", נאמר בהודעת שב"כ. "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה ניצול של אזרחים ישראלים, להם גישה לרצועת עזה ולישראל, לטובת קידום לפעילות טרור. שב"כ ימשיך לפעול עם שותפיו במשטרת ישראל לנטר ולסכל כל פעילות ריגול עוינת מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה".

תגיות:ריגולחמאסשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה