חדשות בארץ

סיעות הקואליציה יחרימו את הדיון במליאה בחסינות נתניהו

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הודיע כי סיעות הקואליציה לא ישתתפו בדיון במליאת הכנסת על הקמת ועדת הכנסת, שתדון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "האופוזיציה מתנהלת בצורה מחפירה ודורסנית". כחול לבן: "ראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את הכנסת"

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר התלבטות רבה, בליכוד נפל הפור. ביוזמתו של יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הוחלט לפנות לסיעות המרכיבות את בלוק הימין-חרדים, ולבקש מהן שלא להשתתף בדיון שייערך מחרתיים (שלישי) במליאת הכנסת, במסגרתו צפויה להתקבל ההחלטה על הקמת ועדת הכנסת, שתדון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההודעה על החרם נמסרה בטוויטר על ידי זוהר. "הקואליציה לא תשתתף בדיוני המליאה להקמת ועדת הכנסת", כתב. הוא האשים כי "האופוזיציה מתנהלת בצורה מחפירה ודורסנית, באמצעות רוב מקרי שהושג על ידי כחול לבן. ההתנהגות שלהם היא בניגוד לכל הכללים מיום הקמת הכנסת, וזו אינה דרכנו. לא ניקח בזה חלק, ולא נשתף פעולה בקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'".

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "חבל שראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את כנסת ישראל ואת המשטר הדמוקרטי, ומסרב שגם אנשיו ישתתפו בדיון בבקשת החסינות, חסינות שהוא יזם וביקש כדי להימלט מהדין. נתניהו ביקש דיון בחסינותו – נתניהו יקבל".

ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר, חברת הכנסת רויטל סויד, הגיבה: "רוצה הליכוד להחרים את הדיון במליאה? אהלן וסהלן, זכותו. רק נשוב ונאמר: אי אפשר להחזיק את המקל מכל הקצוות – גם לבקש דיון חסינות, גם לעשות הכל כדי להימנע מהדיון, וגם לטעון בהמשך שהדיון לא היה הוגן. הדיון נקבע ויתקיים כחוק, ויצא לדרך איתכם או בלעדיכם. הבחירה בידיכם".

מהודעתו של זוהר לא ברור, האם החרם של בלוק הימין נוגע אך ורק לדיון במליאה ביום שלישי, או שהוא יחול גם על דיוני החסינות בוועדת הכנסת. על פי הערכות שונות, ייתכן ונתניהו יחליט ממילא למשוך את בקשת החסינות שלו, זאת לאור העובדה שבוועדה שתוקם יהיה רוב למפלגות המתנגדות למתן חסינות.

כזכור, לפני כשבועיים החליטה הוועדה המסדרת בראשותו של חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן) על הקמתה של ועדת הכנסת, וזאת לאחר שאושר שינוי בתקנון, שמאפשר להקים את הוועדה גם ללא הסכמתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. במהלך הדיון הסוער, טענו חברי הליכוד כי השינויים בתקנון שמובילה כחול לבן בתקופת פגרת בחירות נוגדים את כללי המשחק הפרלמנטריים המקובלים. "65 חברי כנסת חטפו את הכנסת בתקופת פגרת בחירות", הטיח זוהר בחברי האופוזיציה. "באף דמוקרטיה בעולם לא שינו את תקנון פגרת הבחירות תוך כדי פגרת בחירות. באף דמוקרטיה בעולם לא ניסו לעשות מתוך הכנסת קמפיין בחירות לחברי הכנסת שנמצאים ברוב. יש כללים שלא שוברים".

כאמור, המליאה צפויה לאשר את הקמת ועדת הכנסת. עוד בטרם הוקמה, מיהר ניסנקורן להודיע בשבוע שעבר על המועדים המתוכננים לדיון בחסינותו של נתניהו, הראשון שבהם אמור להיערך ביום חמישי הקרוב בשעה 14:30. הדיונים בעניינו של נתניהו יתקיימו במקביל לדיונים בהסרת חסינותו של חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד), נגדו הוגש כתב אישום בעבירות של מרמה והפרת אמונים. בקשת החסינות של כץ צפויה לזכות לתמיכת חברי הוועדה.

נתניהו המריא בצהריים לוושינגטון, כדי להיוועד עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לקראת הצגת תוכנית השלום של הבית הלבן. שר התיירות יריב לוין, הנלווה לנתניהו בביקורו, מתח ביקורת חריפה על כחול לבן, על רקע נחישותה להמשיך בתהליך לקראת הסרת חסינותו של ראש הממשלה. "דווקא בשעות האלה אנחנו שומעים שכחול לבן עדיין עוסקת ברדיפה האישית, האובססיבית, אחרי המנהיג שלנו, אחרי ראש הממשלה נתניהו, האיש שמצעיד את ישראל להישגים ענקיים", אמר לוין בנתב"ג בטרם עלותו למטוס. "נתניהו נוסע לוושינגטון, הם באופן חסר תקדים ממשיכים לעסוק בהצבעות בכנסת, במחטפים, בדברים שלא היו כמוהם מעולם. אנחנו נעשה היסטוריה, הם יירשמו לחובה בכל ספרי ההיסטוריה".

(עודכן: 14:55)

תגיות:כחול לבןחסינותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה