חדשות בארץ

חברון: לוחמי מג"ב עצרו פלסטיני עם סכין ליד מערת המכפלה

כוחות משמר הגבול, המוצבים בעמדות הבידוק בכניסה למערת המכפלה, עצרו תושב חברון בן 28, שהסליק סכין במכנסיו. הוא נלקח לחקירה

מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל, המוצבים בעמדות הבידוק בכניסה למערת המכפלה שבחברון, עצרו בצהריים (רביעי) פלסטיני בן 28, שעל גופו הוסלקה סכין, בחשד שהתכוון לבצע פיגוע דקירה.

עם הגעתו של החשוד לעמדת הבידוק, התריע גלאי המתכות. הוא התבקש מספר פעמים להוציא את חפציו מהכיסים, ובחיפוש קפדני שערכו הלוחמים התגלתה הסכין שהוסלקה במכנסיו. החשוד נלקח לחגירת גורמי הביטחון, ומניעיו נבדקים.

בשבת האחרונה, דקר מחבל פלסטיני את משה גרינבלט, שהלך בציר המתפללים, בין קריית ארבע למערת המכפלה. לוחמי צה"ל, בסיוע אזרח שהיה במקום, השתלטו על המחבל סמוך לחברון ועצרו אותו. גרינבלט בן ה- 22 נדקר בכתפו, ופונה במצב בינוני ויציב לבית החולים שערי צדק בירושלים.

גרינבלט, רכז במפלגת עוצמה יהודית, שחזר את הפיגוע מבית החולים שערי צדק בירושלים: "ברוך השם, אני מרגיש טוב. הסכין נשברה לאחר שהיא נכנסה בי, והוא לא הצליח לדקור את האנשים שהיו מסביבי. ברוך השם, הרבה ניסים". גרינבלט הוסיף כי "עצוב שיהודי לא יכול להסתובב בכל מקום בארץ ישראל, בפרט בחברון – מקום ששייך לנו – ומי שאחראים על כך לא עושים שום דבר כדי שלא יקרו מקרים כאלו בעתיד".

פראמדיק מד"א, חנוך זלינגר, סיפר על אירוע הדקירה בציר המתפללים: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע, גבר בן 22, מתהלך כשהוא בהכרה ודקור בכתף. מיד הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני, שכלל חבישה ועצירת דימומים, ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו בינוני ויציב".

תגיות:מג"במערת המכפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה