חדשות בארץ

בצל הכרזות נתניהו וגנץ על סיפוח הבקעה: שליח האו"ם למזה"ת באזהרה חריפה

בחשבון הטוויטר שלו כינה מלאדנוב את יוזמת הסיפוח "מכה הרסנית" לאפשרות להחיות את המגעים בין ישראל לפלסטינים, ומהווה פגיעה בקידום תהליך השלום האזורי. גנץ הכריז אתמול: "נפעל לקידום החלת הריבונות בשטח, בתיאום עם הקהילה הבינלאומית"

מלאדנוב (צילום: פלאש 90)מלאדנוב (צילום: פלאש 90)
אא

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס היום (רביעי) להצהרותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ באשר לקידום המהלך לסיפוח שטחי בקעת הירדן. בחשבון הטוויטר שלו כינה מלאדנוב את יוזמת הסיפוח "מכה הרסנית" לאפשרות להחיות את המגעים בין ישראל לפלסטינים, ומהווה פגיעה בקידום תהליך השלום האזורי.

בסיור שערך אתמול גנץ בבקעה, הכריז כי יפעל לקידום החלת הריבונות בשטח, "בתיאום עם הקהילה הבינלאומית". נתניהו הגיב לו בטוויטר: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על הבקעה כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". גנץ השיב לו: "ביבי. קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות". לאחר מכן הגיב לו נתניהו כי הוא "מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול לבן במהלך ההיסטורי הזה", והוסיף כי "בקרוב מאוד" יעמיד את גנץ "במבחן". לפי הפרסומים אמש, בדבריו רמז נתניהו על כוונתו להביא בשבוע הבא למליאת הכנסת הצעת חוק לסיפוח הבקעה.

גנץ ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ברשות הפלסטינית תקפו את כוונת המנהיגים בישראל לסיפוח חלקים משטחי C, ובהודעה מטעמו של הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס, נכתב כי ההכרזות "מחסלות את היסודות שעליהם בנוי התהליך המדיני, דבר שמכניס את האזור כולו לשלב חדש ומסוכן של חוסר יציבות".

קודם לכן הגיב שר הביטחון נפתלי בנט הגיב לדבריו של ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, לפיו ברשות הפלסטינית מתכוונים לקדם בנייה גם בשטחי C, הנמצא לפי הסכם אוסלו בשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית. "אנחנו במערכה על שטחי ארץ ישראל", אמר בנט במהלך ביקור במועצה האזורית בנימין. "הם מנסים לקחת לנו את השטח. אנחנו עולים לזירה. נתפוס את השטחים של ארץ ישראל, ניישב בהם את אזרחי המדינה, נבלום את הבנייה הפלסטינית ונחיל ריבונות".

בהצהרתו הדגיש בנט כי "בשנים האחרונות אנחנו נמצאים בקרב בלימה", וכי "התקופה הקרובה היא מעבר מבלימה להכרעה, להחלת הריבונות על שטחי C שבארץ ישראל, שביהודה ושומרון". לפי שר הביטחון, המטרה העליונה של הממשלה היא להחיל את הריבונות הישראלית כבר במהלך השנה הקרובה, על מנת "לפרוץ את ההקפאה הזאת של 52 שנים שבהן שלא החלנו את החוק אפילו על סנטימטר אחד. ביהודה ושומרון, בבקעת הירדן, בשומרון, ביהודה – אנחנו נחיל ריבונות".

תגיות:ניקולאי מלאדנובבקעת הירדןהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה