חדשות בארץ

לקראת ביקור פוטין: מה תשלם ישראל עבור שחרורה של נעמה יששכר?

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ייוועד מחר בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וידון עמו בסוגיית שחרורה של נעמה יששכר, הכלואה במוסקבה. לקראת הפגישה, גוברות ההערכות כי בתמורה לשחרור, ישראל תעביר לרוסיה נכסים קרקעיים בירושלים, ותעניק לה מחוות נוספות

נתניהו ופוטין בקרמלין, תמונת ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ופוטין בקרמלין, תמונת ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

לקראת הגעתו לארץ של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מחר (חמישי) בבוקר, בישראל שוררת אופטימיות זהירה בכל הנוגע לאפשרות שחרורה מהכלא הרוסי של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר. ברקע הדיווחים על התקדמות משמעותית שחלה במגעים בין הצדדים, גורמים בכירים בירושלים טוענים כי התמורה הישראלית עבור שחרורה של יששכר תתבטא, בין היתר, בהעברת נכסים קרקעיים בירושלים לידיה של רוסיה.

אחד הנכסים בהם מדובר הוא מתחם חצר אלכסנדר בעיר העתיקה. השטח שייך לכנסייה הרוסית, אך היה נתון במחלוקת ארוכת שנים בין פלגים כנסייתיים שונים. לפני מספר שנים, דרש הקרמלין מישראל להסדיר את רישום הבעלות על הנכס לטובת הגוף המזוהה עמו, אך בירושלים העדיפו 'לגרור רגליים'. על פי הפרסום הבוקר ב"מעריב", בסוף החודש שעבר נענתה ישראל לבקשה הרוסית, ובמשרד המשפטים חתמו על שינוי רישום הבעלות. נכס נוסף בו חושקת רוסיה הוא מגרש הרוסים במרכז ירושלים. הבעלות על המתחם הייתה במקורה רוסית, אך הועברה לפני עשרות שנים לידיה של ישראל.

בנוסף לענייני הנדל"ן, בישראל מעריכים כי ייתכן שפוטין יבקש מישראל לבצע מחוות שונות. בחדשות 12 דווח, כי המחוות האפשריות עשויות לכלול מתן הקלות לתיירים הרוסים הנכנסים לארץ, וכן שחרור אסירים נוספים בתמורה להשבת גופתו של חלל צה"ל, זכריה באומל הי"ד.

מחווה נוספת, החשובה לרוסים ביותר, נוגעת לתחום ההיסטוריה. על רקע המאבק, המתנהל בין רוסיה ופולין על הזיכרון ההיסטורי של מלחמת העולם השנייה, בישראל סבורים כי פוטין מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו לנקוט עמדה בוויכוח ולאמץ בהתבטאויותיו את הנרטיב הרוסי, הגורס כי לפולין הייתה אחריות לפרוץ המלחמה ולשואה. פולין דוחה בתוקף את העמדה הרוסית. היא מאשימה כי רוסיה הסובייטית שיתפה פעולה עם הנאצים, ועשתה עמם יד אחת כדי לכבוש את הטריטוריה הפולנית ולחלקה.

לאחר נחיתתו בנתב"ג, ייסע פוטין לירושלים וייפגש עם ראש הממשלה. נתניהו אמר שלשום, כי הוא צפוי לדון עם נשיא רוסיה בחנינה לנעמה יששכר והביע את תקוותו ל"בשורות טובות". דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אישר כי הנושא יעלה "במהלך המגעים הקרובים של פוטין עם נתניהו".

תגיות:רוסיהולדימיר פוטיןירושליםנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה