חדשות בעולם

"רדיפה פוליטית": שנה לאחר שנעלם בסין, ראש האינטרפול הושלך ל-13 שנה בכלא

בית המשפט טען כי מנג ניצל לרעה את סמכותו בשורת תפקידים בהם כיהן, בין השאר בעת ששימש כסגן השר לביטחון הפנים ומפקד המשטרה הימית, לצורך קבלת טובות הנאה. מקורביו טוענים כי מעצרו והרשעתו נובעים ממניעים פוליטיים, ומאשימים את בייג'ינג בצנזור הסיבות להרשעתו

מנג הונגווימנג הונגווי
אא

ראש האינטרפול לשעבר, מנג הונגווי, נשלח היום (שלישי) ל-13 שנות מאסר וחצי, בגין קבלת שוחד של למעלה מ-2 מיליון דולר. בכלי התקשורת בסין דווח כי מנג, שנעצר באוקטובר אשתקד והורשע בחודש יוני האחרון, הודה במיוחס לו ולא יערער על עונשו. בית המשפט טען כי מנג ניצל לרעה את סמכותו בשורת תפקידים בהם כיהן, בין השאר בעת ששימש כסגן השר לביטחון הפנים ומפקד המשטרה הימית, לצורך קבלת טובות הנאה.

לאחר מעצרו הודח מנג מתפקידו ומהמפלגה הקומוניסטית של הרפובליקה העממית. עם זאת, מקורביו טוענים כי מעצרו והרשעתו נובעים ממניעים פוליטיים, ומאשימים את בייג'ינג בצנזור הסיבות להרשעתו. באוקטובר 2018 דיווחה בת זוגתו על היעדרותו, ויממה לאחר מכן הודיעו הרשויות בסין על מעצרו. לאחר שהורשע היא מסרה כי "מדובר ברדיפה על רקע פוליטי".

הנשיא שי (צילום: שאטרסטוק)הנשיא שי (צילום: שאטרסטוק)

מנג, שהתגורר בשנים האחרונות בליון שבצרפת, בו שוכן המטה הראשי של האינטרפול, היה ראש הארגון הראשון ממוצא סיני. במקביל להודעת השלטונות בסין על מעצרו, באינטרפול כינסו מסיבת עיתונאים שבה טענה רעייתו של נשיא הארגון לשעבר כי זמן קצר קודם היעלמו הוא שלח לה בוואטסאפ אימוג'י של סכין, שנתן לה להבין, לדבריה, כי חייו מצויים בסכנה מיידית. שנג נעצר לאחר שנחת בסין, והרשויות בצרפת הודיעו כי הוצמדה אבטחה לרעייתו.

נשיא סין, שי ג'ינפינג, שהאריך לעצמו את כהונתו לזמן בלתי מוגבל, מקדם באחרונה יוזמה ל"מאבק בשחיתות", במסגרתה טופלו יותר ממיליון בעלי תפקידים במפלגתו במישורים משמעתיים ומשפטיים. לפי מבקריו של שי, המהלך נועד בעיקר להשתיק את מתנגדיו.

תגיות:סיןאינטרפול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה