חדשות בארץ

לקראת הדחה? ברקע הביקורת החריפה, בבית היהודי מקדימים את הבחירות ליו"ר

בהודעה המפורטת הוצגה שורת צעדים לשיקום אמון הבוחרים במפלגה, ביו היתר באמצעות הקמת ועדת בחירות מייצגת, המונה שבעה חברים, שתבטיח רוב לנציגי השטח שייבחרו על ידי הפורום המוניציפלי. הרב פרץ: "החלטתי על שורה של צעדים בוני אמון במטרה לשקם את המפלגה ולהחזיר אותה לימי הזוהר שלה. מהלכים אלו יחזקו את הבית, יגבירו את האמון בו ויחברו חזרה כמה שיותר קהלים למפלגת הציונות הדתית"

פרץ וסמוטריץ’ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)פרץ וסמוטריץ’ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע הערב (שני) על הקדמת הבחירות לראשות המפלגה, זאת, בצל הביקורת שספג בשל החלטתו לחבור לעוצמה יהודית ובהמשך לחזור בו ממהלך זה ולהתאחד עם הימין החדש. לפי הודעת המפלגה, הבחירות יתקיימו לאחר הבחירות הכלליות, ב-9 ביוני, כחלק ממה שהוגדר "צעדים בוני אמון בתוך המפלגה". במכתב ששיגר הרב פרץ לחברי מרכז המפלגה נאמר כי מאז כניסתו לתפקיד יו"ר הבית היהודי – ללא פריימריז ובהחלטת ועדה מסדרת, "ידעתי תמיד כי אצטרך לקבל לגיטימציה נוספת מהציבור".

הוא הוסיף: "בצר לנו, מדינת ישראל הלכה למערכת בחירות אחרי מערכת בחירות ללא חלון זמן בו ניתן היה לקיים בחירות פנימיות. אני שב ומודה לחברי המועצה הציבורית (הוועדה המסדרת לבחירת יו"ר – א"פ) של הבית היהודי ולמרכז המפלגה שנתנו בי את אמונם ואישרו מחדש את בחירתי ליו"ר הרשימה". לדבריו, "על מנת לשמור על מפלגה חיה, נושמת, תוססת המקבלת את אמון הציבור – אנו מחויבים לקיים הליך דמוקרטי של בחירות מקדימות".

בן גביר בעת הגשת הרשימותבן גביר בעת הגשת הרשימות

בהודעה המפורטת הוצגה שורת צעדים לשיקום אמון הבוחרים במפלגה, ביו היתר באמצעות הקמת ועדת בחירות מייצגת, המונה שבעה חברים, שתבטיח רוב לנציגי השטח שייבחרו על ידי הפורום המוניציפלי. נקבע כי במידה שיוקדמו הבחירות לכנסת ה-24, ייערכו בחירות בזק ליו"ר המפלגה ולרשימה בתוך חודש ימים מעת ההכרזה על בחירות. עם זאת, ההחלטה על הבחירות ליו"ר המפלגה טעונה אישור מרכז המפלגה, בתוך פרק זמן של שבועיים.

לפי יו"ר הבית היהודי, המהלך נעשה בשיתוף פעולה מול פעילים בולטים במפלגה. "לאחר התייעצות עם סגנים וחברי מועצות ועם פעילים מרכזיים בתוך הבית היהודי החלטתי על שורה של צעדים בוני אמון במטרה לשקם את המפלגה ולהחזיר אותה לימי הזוהר שלה. מהלכים אלו יחזקו את הבית, יגבירו את האמון בו ויחברו חזרה כמה שיותר קהלים למפלגת הציונות הדתית", מסר.

בשבוע שעבר פורסם כי שר החינוך נפגש באחרונה מספר פעמים עם יו"ר ארגון להב"ה ופעיל הימין הרדיקלי, בנצי גופשטיין, המואשם בהסתה לאלימות, לגזענות ולטרור, אשר התמודדותו לכנסת ה-22 נפסלה בבג"ץ בעקבות התבטאויותיו נגד ערבים, בהן "יש כאלה שמגיע להם להשתמש נגדם באלימות" ודברי שבח על הטבח במערת המכפלה שביצע ברוך גולדשטיין.

תגיות:הבית היהודיהרב רפי פרץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה