חדשות בארץ

פרשת יועצי נתניהו: "צריך לסגור את התיק"

פרקליטם של יועצי ראש הממשלה, עורך הדין עמית חדד, קרא לפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד היועצים, החשודים בהטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר: "התיק במובן האפקטיבי מת"

גולן ואוריך (תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90)גולן ואוריך (תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עורך הדין עמית חדד, פרקליטם של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב הבוקר (שני) על החלטת בית משפט השלום בתל אביב שלא להתיר למשטרה לערוך חיפוש בטלפונים הניידים של שלושה מתוך ארבעת היועצים. "אנחנו בטוחים שצריך לסגור את התיק", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "גם כי אין עבירות, וגם בגלל הפגמים הקשים".

"בית המשפט אומר, שגם אם ייכנסו לטלפון – התיק במובן האפקטיבי מת", הוסיף חדד, "כי הראיות שהופקו ושיופקו בעתיד – אם יופקו – פסולות, ולא ניתן יהיה להכשיר ולהלבין אותן". הוא ציין, כי מדובר ב"החלטה יוצאת דופן, שמשנה סדרי בראשית". לדבריו, "לראשונה מתקבלת החלטה, שפוסלת את האפשרות לחדור לטלפונים לאחר שבוצעו פעולות לא חוקיות. דבר כזה לא היה קודם לכן, במובן הזה יצרנו הלכה חדשה, שהיא חשובה לכל אזרח".

כזכור, יועציו של ראש הממשלה – יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן – נחקרו בחשד להטרדתו של עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. החקירה עסקה באירוע שהתרחש בסוף חודש אוגוסט, במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה- 22, כאשר מרכב שהגיע סמוך לביתו של פילבר הושמעו נגדו קריאות גנאי על רקע היותו עד מדינה. במסגרת החקירה ביצעה המשטרה חיפושים במכשירי הטלפון הניידים של הארבעה מבלי שניתן לכך צו שיפוטי, ומבלי שהובהר להם כי באפשרותם לסרב לחיפוש. רק בשלב מאוחר יותר הגישה המדינה בקשה למתן צווי חיפוש.

בחודש שעבר קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי את ערעורם של יועצי ראש הממשלה, שעתרו נגד החלטת בית המשפט המחוזי לאפשר למשטרה לחדור לטלפונים הניידים שלהם. השופט יוסף אלרון קבע, כי התיק יוחזר לבית משפט השלום בתל אביב, שיבחן האם צווי החיפוש שביקשה המשטרה מבוססים על מידע שהושג שלא כדין.

בהחלטתו אתמול, קבע שופט השלום עלאא מסארווה, כי בעניינם של אוריך, שלום ואיינהורן לא ניתן להפריד בין הראיות שהושגו באופן חוקי לבין הראיות שהושגו בחיפוש הבלתי חוקי שנערך בטלפונים שלהם, ומשכך – בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון – לא ניתן לאשר חיפוש נוסף בהם. לגבי גולן, קבע השופט כי קיימות לכאורה ראיות מוקדמות למעורבותו בחשד המיוחס לו, שאינן נובעות מהחיפוש הלא חוקי בטלפון, ועל כן התיר למשטרה לערוך חיפוש נוסף, מוגבל בהיקפו, בטלפון הנייד שלו.

בתגובה להחלטת בית המשפט לאפשר חיפוש בטלפון של גולן, אמר חדד: "אנחנו מתכוונים לעיין בהחלטה ולקרוא אותה עד הסוף. בסופו של יום, אם נמצא שיש בסיס לערער – אנחנו נערער".

תגיות:יונתן אוריךעמית חדדעופר גולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה