חדשות בארץ

הדיון בחסינות נתניהו: יו"ר הכנסת הודיע על כינוס המליאה בשבוע הבא

בהודעתו הדגיש אדלשטיין כי כינוס המליאה – שמגיע בשל חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, שקבע כי ליו"ר הכנסת אין סמכות להטיל וטו על כינוסה – נעשה שלא בהסכמתו: "אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על האמון במוסד יו"ר הכנסת קיימת חשיבות לקבלה". הדיונים בוועדת הכנסת צפויים להיערך כ-10 ימים, בהם יידונו במקביל בבקשות החסינות של נתניהו ושל ח"כ חיים כץ מהליכוד

אדלשטיין במסיבת העיתונאים, שבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין במסיבת העיתונאים, שבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודיע הערב (ראשון) כי יכנס ביום שלישי הבא את מליאת הכנסת לצורך אישור הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, בהודעתו הדגיש אדלשטיין כי כינוס המליאה – שמגיע בשל חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, שקבע כי ליו"ר הכנסת אין סמכות להטיל וטו על כינוסה – נעשה שלא בהסכמתו. "כפי שאמרתי לפני שבוע, הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם", טען, "סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל". לדבריו, "אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על האמון במוסד יו"ר הכנסת קיימת חשיבות לקבלה". הדיונים בוועדת הכנסת צפויים להיערך כ-10 ימים, בהם יידונו במקביל בבקשות החסינות של נתניהו ושל ח"כ חיים כץ מהליכוד.

היועץ המשפטי לכנסת, ינוןהיועץ המשפטי לכנסת, ינון

מוקדם יותר היום פורסם כי בכחול לבן זעמו על "גרירת רגליים" של אדלשטיין, אך גורמים במפלגה ציינו כי מאחורי הקלעים מתנהל "שיח שקט" עם יו"ר הכנסת. לדבריהם, במידה ואדלשטיין יכריז כבר השבוע על כינוס המליאה בשבוע הבא, יבליגו בכחול לבן על הדחתו, ויעשו כל שביכולתם כדי להקים את ועדת הכנסת, שלאחריה יתקיים דיון והצבעה על בקשת החסינות מפני העמדתו לדין של נתניהו, המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000.

בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי לכנסת כי קביעת התנאי של קבלת אישור יו"ר הכנסת לכינוס הוועדה המסדרת "אינו מתחייב על פי הוראות החוק או תקנון הכנסת", והדגיש כי על אף שלא ניתן לחייב את חברי הכנסת להקים עתה ועדות קבועות, "משמבקש יו"ר הוועדה המסדרת לכנס את הוועדה לשם דיון בהקמת ועדות קבועות, יו"ר הכנסת אינו יכול למנוע מהלך זה".

נתניהו בעת ההודעה על בקשת החסינות מהכנסתנתניהו בעת ההודעה על בקשת החסינות מהכנסת

יו"ר הוועדה המסדרת – הקובעת את כינוסה של ועדת הכנסת – ח"כ אבי ניסקורן (כחול לבן), התייחס לקביעתו של היועץ המשפטי לכנסת והודיע כי יפעל להקמת ועדת הכנסת החל ממחר. "נקיים את דיוני החסינות בצורה הוגנת, עניינית ויעילה", כתב. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, צייץ בטוויטר כי הנחה את ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת בכדי לדון בחסינות נתניהו. גנץ הוסיף: "נתניהו ביקש (חסינות) – נתניהו יקבל".

זמן קצר לאחר הודעתו של ינון הגיב אדלשטיין להחלטה, ובמסיבת עיתונאים שכינס טען כי "מתנהל נגדי קמפיין אגרסיבי" וכן "נאמרים נגדי ביטויים כמו ממאפיה". הוא הוסיף: "מכחול לבן ומשאר הסיעות, אני אענה בציטוט מן הסרטים 'כאשר עליך לירות, ירה, אל תדבר'". לדבריו, "ב-15 בדצמבר, נקבע כי ניתן יהיה לכנס את הוועדה רק באישור יו"ר הכנסת, לאחר חוות דעת מיועץ משפטי. הוועדה לא הגבילה את סמכותי. אני מזכיר שאין לקואליציה רוב בוועדה המסדרת".

לטענתו של אדלשטיין, התנהלותו בנושא הייתה שקולה וממלכתית. "עו"ד ינון התייחס לנושא חוק המצלמות ואמר שהתנהלות יו"ר הכנסת בנושא הסופר רגיש ההוא, הייתה סופר ממלכתית", אמר אדלשטיין. הוא הסביר כי הקמת ועדת הכנסת לצורך דיון בחוק המצלמות אינה דומה להליך הנוכחי. "כינוס ועדת הכנסת בעת הזו הוא טעות קשה. אסור שהליך כה חשוב מעין שיפוטי יהפוך להיות במה לתעמולת בחירות פסולה. אנחנו שבועות ספורים לפני הבחירות, כולם יודעים שוועדת הכנסת תהפוך לג'ונגל שיבזה את בית המחוקקים. אם נשים שם מצלמות של תכנית ריאליטי, הרייטינג יהיה בשמיים. לצערי, איני יכול להבטיח שיהיה שם הליך הוגן. בלי קשר לזהות מבקש החסינות, מגיע לכנסת ולנו הליך הוגן".

תגיות:יולי אדלשטייןחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה