סיפורים אישיים

מטלטל: דקות ספורות לפני החופה - החליט החתן לחשוף את סודו

"באותו רגע נפרדתי מהחברים שלא הבינו מה עובר עלי. רק אספר לך שהחברים עדיין שם... ואני פה, עומד תחת החופה, בדרך להקים בית יהודי נאמן בישראל". הסיפור שלא ישאיר אתכם אדישים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

דוד בן ה-13 חזר מתלמוד התורה בעיניים בורקות. "מחר יש 'סיום' בכיתה על פרק 'המניח'", אמר לאמו. "והבטחתי לרבי ולחברים שתכיני לי עוגה מקושטת, ואותה אביא לכיתה לכבוד הסיום".

אמא כלאה אנחה. היא לא בדיוק התלהבה מהתוכנית שדוד תכנן בעבורה. היא דווקא תכננה להתעסק הערב עם עוגה אחרת לגמרי. מחר יש אסיפה בעבודה, והיא התחייבה להביא עוגה מושקעת, כמו שרק היא יודעת.

כדי לא לאכזב את הילד, היא השיבה שהיא מסכימה. "אכין את העוגה במשך הלילה", אמרה לבנה, כאשר היא מתכננת להכין את העוגה הפשוטה ביותר.

שעת הלילה. הילדים נמים את שנתם. אמא ניגשת להכין 2 עוגות.

עוגה אחת בת 3 קומות, מושקעת ביותר, עם עיטורים צבעוניים מקצפת. כדי לא לאכזב את הילד המצפה, הכינה במהירות עוגת טורט פשוטה, עליה מרחה שכבה אחת של קצפת שנותרה לה מהעוגה המושקעת. שתי העוגות המתינו במקרר ליום המחרת.

בוקר. דוד התעורר בשעה מוקדמת מהתרגשות הסיום. הוא ניגש למקרר והוא רואה לנגד עיניו עוגה 3 קומות מעוטרת בשלל עיטורים.

הוא כל כך שמח. התארגן בזריזות, לבש את בגדי השבת, לקח את העוגה בזהירות רבה ואץ רץ לתלמוד התורה.

שעה קלה לאחר מכן, אמא עמדה לצאת לעבודה. כשהיא ניגשת למקרר לקחת את העוגה שהכינה – חושכות עיניה.

עוגת טורט פשוטה מונחת שם. את המושקעת לקח דוד...

אמא נטלה את הטלפון, מתכננת להתקשר לתלמוד תורה ולעדכן את דוד שחלה כאן טעות איומה. היא תיכף מגיעה להחליף את העוגות, ושלא יהרסו אותה בינתיים... ברגע האחרון החליטה שהיא לא מסוגלת לעשות זאת לדוד שלה... אחרי שהוא כבר לקח את העוגה לכיתה, הוא ודאי ירגיש רע מאוד אם יתברר לו שזוהי בסך הכל טעות...

בלית ברירה, ובקושי רב, וויתרה על הרעיון של ללכת להחליף והלכה לעבודה ללא העוגה.

ובינתיים, בתלמוד התורה, כל הכיתות 'על גלגלים' מהעוגה המפוארת שהביא עמו דוד. המנהל וכל המלמדים נכנסו לכיתה הצוהלת, התפעלו מהעוגה ורקדו עם הילדים החוגגים את סיום המסכת.

יום הלימודים הסתיים. דוד חוזר הביתה קורן כולו מאושר ומספר לאמו כמה כולם התפעלו מהעוגה. אמא נושכת שפתיים בחוזק ומתאפקת חזק לא לספר לו על הטעות.

עברו שנים.

לפני חודשים ספורים עמד דוד תחת חופתו. הוא עומד להקים בית נאמן בישראל.

דקות ספורות לפני החופה, דוד קורא לאמו ומחליט לשתף אותה בסודו הגדול.

"לפני כשנה", מספר דוד, "שכנעו אותי כמה חברים לעזוב את הישיבה, ולצאת לטיול ארוך בחו"ל. הם תכננו, והציעו לי לבוא עימם, כאשר התכנון היה להישאר שם הרבה זמן, בפריקת עול מוחלטת. החברים לא סיפרו זאת להוריהם, ותכננו לעדכן מחו"ל, כאשר הדברים כבר מתרחשים.

"הייתי בתקופה קשה מאוד", ממשיך החתן לתאר לאימו. "החלטתי להצטרף אליהם... התארגנתי גם אני עם כל הציוד, ויצאנו לנתב"ג.

"בדרך לנתב"ג נכנסנו למאפיה לקנות מעט אוכל, ואני רואה מול העיניים עוגה גדולה ומפוארת של 3 קומות מעוטר בעיטורי קצפת צבעוניים...

"באותו רגע צפה מול עיני העוגה שהכנת לי לסיום בכיתה ח', שהיתה דומה מאד לעוגה הזו והתחילו לי דפיקות לב חזקות... איך אני עושה כזה דבר לאמא שכל כך השקיעה בשביל הסיום שלי?! היא טרחה כל כך הרבה עד אמצע הלילה בשביל זה! הכל במטרה שאגדל יהודי תלמיד חכם, ואני ככה אברח לה?!

"באותו רגע נפרדתי מהחברים שלא הבינו מה עובר עלי. רק אספר לך שהחברים עדיין שם... ואני פה, עומד תחת החופה, בדרך להקים בית יהודי נאמן בישראל"...

לכולם יש משברים בחיים. הרב זמיר כהן נותן לנו כוח לצלוח אותם. צפו:

תגיות:גמראתורהאהבת תורהלימוד תורהסיוםאם בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה