חדשות בארץ

סקרים ראשונים לאחר סגירת הרשימות: כחול לבן מובילה, אין הכרעה בין הגושים

שלושת הסקרים הראשונים, שפורסמו לאחר סגירת הרשימות והאיחוד של הרגע האחרון בימין הדתי, מלמדים כי כחול לבן ממשיכה להוביל על הליכוד, אך בשורה התחתונה הפלונטר הפוליטי נותר בעינו. עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה רק בסקר אחד מבין השלושה

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

20 שעות לאחר סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה- 23, פורסמו הערב (חמישי) סקרים חדשים בערוצים השונים.

מסקר חדשות 13, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, עולה כי כחול לבן זוכה ל- 34 מנדטים, בעוד הליכוד מקבל 31 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, והעבודה-גשר-מרצ עם 9 מנדטים.

ישראל ביתנו מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה זוכה ל- 7 מנדטים וש"ס עם נתון נמוך – 6 מנדטים.

לאחר האיחוד של הרגע האחרון שהושג בימין הדתי, בין הבית היהודי לימין החדש והאיחוד הלאומי, זוכה ימינה, הרשימה המאוחדת, ל- 7 מנדטים – תוצאה דומה לזו שהשיגה בבחירות הקודמות. מפלגת עוצמה יהודית, שנדחקה החוצה מהאיחוד, מפתיעה בסקר זה ומצליחה לעבור את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

בשקלול בין-גושי – למחנה הימין-חרדים 55 מנדטים, לעומת 57 מנדטים למחנה השמאל-ערבים.

בסקר מכון מדגם בראשות מנו גבע, שפורסם בחדשות 12, הפער בין כחול לבן לליכוד עומד על 2 מנדטים – 34 לעומת 32. הרשימה המשותפת יציבה על 13 מנדטים, וימינה עם נתון דו-ספרתי – 10 מנדטים.

ש"ס עם 8 מנדטים, וכך גם לעבודה-גשר-מרצ ולישראל ביתנו. יהדות התורה זוכה ל­- 7 מנדטים. עוצמה יהודית, עם 2.1% מקולות הבוחרים, נותרת מחוץ לכנסת.

במאזן בין הגושים – התמונה מתהפכת, אך גם כאן הפלונטר בעינו: 57 מנדטים לגוש הימין-חרדים, לעומת גוש השמאל-ערבים שנחלש ל- 55 מנדטים.

על פי הסקר של מכון קנטאר, שפורסם בכאן חדשות, כחול לבן פותחת פער של 5 מנדטים על פני הליכוד – 36 לעומת 31. גם בסקר זה הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה – עם 13 מנדטים. האיחוד בשמאל של העבודה-גשר-מרצ מניב 9 מנדטים. גם ש"ס עם 9 מנדטים, ואילו יהדות התורה מקבלת 8 מנדטים. ימינה – עם 7 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו. עוצמה יהודית זוכה ל- 2.2% בלבד מהקולות, ואינה עוברת את מחסום אחוז החסימה.

על פי סקר זה, גוש הימין-חרדים זוכה במצטבר ל- 55 מנדטים, וגוש השמאל-ערבים מטפס ל- 58 מנדטים.

תגיות:הליכודעוצמה יהודיתסקרי בחירותימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה