בריאות ותזונה

הסוד הקווקזי לניקוי רעלים: מה זה קפיר, ואיך הוא קשור לעייפות כרונית?

דרך הפעולות היומיומיות שאנו עושים כמו אכילה, שתייה, שינה ותנועה - הגוף שלנו מדבר איתנו, ולעתים אומר לנו שהוא צריך ניקוי רעלים דחוף. מהו הסוד של העדה הקווקזית לניקוי רעלים, ואיך זה קשור לתופעה של עייפות כרונית למשל?

אא

דרך הפעולות היומיומיות שאנו עושים כמו אכילה, שתייה, שינה ותנועה - הגוף שלנו מדבר איתנו. 

לפעמים אנחנו מבינים אותו בדרך הקלה, ולפעמים בדרך הקשה. בדרך הקלה אנחנו עוזרים לעצמנו לחזור למסלול הבריא מתוך החלטה מושכלת שכך הכי טוב לנו, אך בדרך הקשה - שככל הנראה רובנו צועדים בה, יש מלחמה עם עצמנו על ההחלטות הכי קלות, ולפעמים היא קשה מנשוא. 

בדרך הקלה, אנחנו מבינים שכשהגוף שלנו עייף - לעתים קרובות מדי בלי לעשות דברים משמעותיים - כנראה שיש בבעיה. 

בדרך הקשה, אנחנו נמשיך לדבוק בהרגלים מגונים כמו שינה ויקיצה בשעות לא שעות, חוסר התעמלות, עישון, מאכלים מתועשים ומפוצצים בחומרים מזיקים ועוד, תוך שאנחנו ממלמלים לעצמנו מילים כמו 'זה מאוד בריא' או 'אני חייב להתחיל להתעמל'. 

אך במבחן המעשה - הביצוע מאיתנו והלאה!

זו הטעות העיקרית שלנו ברגע שהבנו שנדרש שינוי, ואם הנהנתם בחיוב על אחד הסעיפים הללו כשקראתם אותם, זה סימן שהגוף שלכם זקוק לניקוי ו'התחלה מחדש' - אז לפחות הפעם תעשו את זה נכון.

האם אתם:

1. נתקלים בבעיות הורמונליות?

2. מרגישים עייפות כרונית, לפעמים בלי לעשות דבר?

3. סובלים מבעיות של עצירות או שלשולים תכופים?

4. סובלים מסוכרת או עם נטייה לכך?

5. סובלים מבעיות של משקל?

6. סובלים מתופעה של גזים ונפיחות?

7. סובלים מנשירת שיער כרונית? 

8. סובלים מאקנה או בעיות עור אחרות?

9. סובלים מקשיי ראייה ושמיעה שאינם קשורים לגיל?

10. סובלים מכאבי בטן לעתים קרובות?

אם התשובה שלכם הייתה חיובית על שתיים ויותר מהשאלות הללו, זה סימן שהמעי הגס שלכם זקוק לניקוי וטיהור דחופים מכל הרעלים שנמצאים בו, ומשווע לעזרה. 

ומשכך, אל תדחו למחר, את מה שאתם יכולים לעשות - היום (היום אם בקולו תשמעו).

הפעולות הבאות יעזרו לכם לנקות את המעי הגס בדרך הקלה ביותר:

1. שתו מים עם כמה טיפות לימון בכל יום, ואם אינכם נמנים על האנשים ששותים הרבה מים - הרגילו את עצמכם מהיום. המים משפרים תפקודים שונים במערכות גופנו, ולמרות הקושי ההתחלתי - התעקשו על לא פחות מ-10 כוסות מים בכל יום. לאט לאט תתחילו להרגיש לבד את השינוי המדהים שחל בכם מבחינת העירנות, כאבי הראש שאינם מגיעים בתכיפות ועוד. 

אם בכל זאת קשה לכם לשתות את המים כפי שהם, אתם תמיד יכולים לתחוב פנימה אל הכוס או הבקבוק שלכם - כמה פלחים של לימון, עלי נענע או לואיזה, וכמה תמרים. 

2. פשתן טחון 

זרעי פשתן בצורתם הגולמית או הטחונה נמכרים ברוב בתי הטבע בארץ, כמו גם ברשתות מזון ענקיות. זרעי הפשתן מכילים רמה גבוהה של נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים החיוניים לניקוי המעי הגס. 

אחד הפתרונות המצוינים לניקוי רעלים מהגוף, מגיע דווקא מכיוון יוצאי קווקז - שעל כל כף זרעי פשתן טריים טחונים, מערבבים 100 מ"ל תערובת בשם קפיר, אותה הם מכינים לבד בבית. הקפיר מופק מתסיסה של חיידקים פרוביוטיים ושמרים, ולכן המשקה שמתקבל מהכנתו מוגז מעט. חיידקי הקפיר גדלים בסביבה של חלב עזים או פרות, וכדי לקבל את המשקה המיוחד - משאירים הקווקזים את הקפיר בטמפרטורת החדר. 

3. סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים שומרים על סביבה נקייה מרעלים במעי הגס, ועוזרים לשיפור תפקוד מערכת העיכול. תוכלו להקפיד על צריכתם היומית, באמצעות צריכת פירות וירקות שעשירים בסיבים תזונתיים כמו אפרסמון, בננה, כרוב, כרובית, תפוח עץ, גזר, עגבנייה, מלפפון ועוד. 

תגיות:מיםניקוימעי גס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה