בריאות ותזונה

מה יקרה לגופכם אם תפסיקו לשתות קפה? (מס’ 3 הפיל אותנו מהרגליים)

מתי בפעם האחרונה ישנתם ממש טוב, לא נזקקתם לטיפול רפואי להוצאת כתמים חומים מהשיניים, לא היו לכם כאבי ראש וסחרחורות קבועות ולא סבלתם מלחץ דם גבוה?

אא

מתי בפעם האחרונה ישנתם ממש טוב, לא נזקקתם לטיפול רפואי להוצאת כתמים חומים מהשיניים, לא היו לכם כאבי ראש וסחרחורות קבועות ולא סבלתם ולא סבלתם מלחץ דם גבוה?

אם הנהנתם בראשכם לשלילה, תוך שאתם מודים כי התשובה על השאלות הללו היא 'מזמן', הרי שייתכן כי אתם נמנים על קבוצת האנשים שצריכה להתחיל להפסיק לצרוך כמויות אינסופיות של קפה ביום. 

מה יקרה לגופכם אם אכן תתנזרו מהקפה? הנה כמה עובדות שודאי תשמחו לדעת עליהן:

 

השינה משתפרת פלאים

זה לא סוד שקפאין הוא סם מעורר. הדבר הראשון שיקרה לגופכם את תפסיקו לשתות קפה הוא שתחזרו לישון בצורה נורמלית, למשך לילה שלם - שינה רגועה וללא מתח. נשמע רחוק מהמציאות? אחד הדברים שקורים בגוף שלנו כשאנחנו צורכים קפה הוא שהקפאין מגרה יתר על המידה את בלוטת יותרת הכליה - ומכאן ללילה רצוף סטרסים, הדרך קצרה. 

 

שיפור משמעותי במערכת העיכול

כאמור, ככל שאנחנו צורכים יותר קפה, כך הגוף שלנו מייצר יותר הורמוני סטרס - עובדה שיש בה כדי להכניס אותנו לסוג של עייפות, מתח ולחץ מוגבר. 

הקפה גם מעכב משמעותית את הספיגה של החומרים המזינים והחיוניים בגוף, כדוגמת ויטמינים ומינרלים. אי ספיגה של ויטמינים ומינרלים בגוף יכולה לגרום לשלל בעיות במערכת העיכול - החל מכאבי בטן וכלה בשלשולים או עצירות. 

 

הקץ לכאבי הראש הכרוניים

סובלים מכאבי ראש לעתים תכופות? ודאי תופתעו לגלות כי הקפאין משפיע גם על לחץ הדם, היות והוא גורם להם לכלי הדם להיות צרים יותר ויותר. כששותים קפה, הקפאין מצר את כלי הדם, ושמפסיקים - כלי הדם חוזרים להיות רחבים. השינויים הללו בגודל של כלי הדם הם אלו שגורמים לכאבי ראש, ולכן אנשים רבים שצורכים כמויות גדולות של קפה מדי יום (יותר מכוס אחת) מתלוננים לעתים קרובות על כאבי ראש. 

 

לחץ דם גבוה 

אנשים רבים שצורכים יותר מכוס קפה אחת ליום מדווחים על לחץ דם גבוה שנגרם מאותה התרחבות-היצרות של כלי הדם, שדיברנו עליה בסעיף הקודם. 

 

הקץ לביקורים אצל רופא השיניים

אם אתם מורגלים בשתיית קפה שחור, תה, נס קפה, קוקה קולה ואפילו תה ירוק שמכיל קפאין - אתם מוכרחים לדעת שמלבד כתמים שונים בגווני חום-שחור על גבי השן, הקפאין יכול לגרום לבעיות נוספות בחלל הפה כמו יובש מוגבר, חורים בשיניים ועוד. אם תפסיקו לצרוך אותו ודאי תגלו עד מהרה כי כבר אינכם זקוקים לביקורים תכופים אצל רופא השיניים. 

 

בעיות הורמונליות? הכתובת על הקיר

מחקרים מראים כי צריכה גדולה מדי של קפאין ביום גורמת לגוף שלנו הנשים, להיות בלתי מאוזן מבחינה הורמונלית - עוד סיבה להפסיק לצרוך אותו בהגזמה אם ברצוננו להיכנס להריון למשל. 

תגיות:שינויבריאותקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה