חדשות בארץ

ח"כ מיקי זוהר: "הכנסת נחטפה, לא אשתתף בהצבעות"

בדיון בוועדה המסדרת על הקמתה של ועדת הכנסת, תקף יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, את האופוזיציה: "65 חברי כנסת חטפו את הכנסת בתקופת פגרת בחירות". הוועדה המסדרת אישרה את הקמתה של ועדת הכנסת, שתדון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

מיקי זוהר, היום בכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מיקי זוהר, היום בכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הוועדה המסדרת, בראשותו של ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), אישרה אחרי הצהריים (שני) את הקמתה של ועדת הכנסת, שתדון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצעת ההחלטה להקמת הוועדה תובא להצבעה במליאה, שצפויה לאשרה. מהליכוד נמסר, כי "בעקבות הניסיון למחטף שמתבצע בכנסת, מחר יתקיים כינוס של ראשי סיעות המחנה הלאומי".

במהלך הדיון הסוער בוועדה המסדרת, שלווה בקריאות ביניים רבות, תקף יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, את סיעות האופוזיציה: "65 חברי כנסת חטפו את הכנסת בתקופת פגרת בחירות. ביטלו את ועדת ההסכמות, שלא קיימת יותר. אתם עושים ככל העולה על רוחכם ברוב של כנסת, שאיבדה את אמון הציבור". זוהר, שיצא בהמשך מהאולם, אמר כי ימליץ לראשי מפלגות בלוק הימין להחרים את הדיונים בכנסת עד הבחירות: "לא נהיה חברים באף ועדה, לא נבוא לאף הצבעה ולא נשתתף בשום דיון. אנחנו משאירים את הכנסת כולה בידיים שלכם. יש לכם אור ירוק לעשות מה שאתם רוצים"

מוקדם יותר היום, אישרה הוועדה המסדרת שינוי בתקנון, שמאפשר להקים את ועדת הכנסת ולכנסה על מנת לדון בחסינות, גם ללא הסכמתה של ועדת ההסכמות וללא אישורו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. זאת בהמשך לחוות הדעת שהוציא אתמול היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, לפיה אין בסמכותו של אדלשטיין למנוע את הקמתה של ועדת הכנסת. חברי הליכוד טענו, כי השינויים בתקנון שמובילה כחול לבן בתקופת פגרת בחירות נוגדים את כללי המשחק הפרלמנטריים המקובלים. בפנותו לחברי האופוזיציה, המהווים רוב בוועדה, אמר זוהר: "באף דמוקרטיה בעולם לא שינו את תקנון פגרת הבחירות תוך כדי פגרת בחירות. באף דמוקרטיה בעולם לא ניסו לעשות מתוך הכנסת קמפיין בחירות לחברי הכנסת שנמצאים ברוב. יש כללים שלא שוברים".

כזכור, בחוות הדעת של ינון נכתב כי "לעניין כינוסה של הוועדה המסדרת – עמדת היועץ המשפטי לכנסת, היא כי יו"ר הכנסת אינו יכול למנוע את כינוסה של הוועדה המסדרת לצורך קיום דיון בהקמת הוועדות הקבועות, לרבות ועדת הכנסת. ככל שהוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לדרוש מיו"ר הכנסת לכנס את מליאת הכנסת לשם כך, ויהיה עליו להיענות לדרישה זו". בשל הצטרפותה של ישראל ביתנו לכחול לבן בסוגיית החסינות, רוב של 65 חברי כנסת צפוי לאשר את הקמת ועדת הכנסת ולדחות את בקשתו של נתניהו לחסינות.

בתגובה לחוות הדעת של ינון, כינס אדלשטיין מסיבת עיתונאים, בה אמר כי כינוסה של ועדת הכנסת בעת הנוכחית יהיה "טעות קשה", כלשונו: "כולם יודעים שבתקופה כזו, ועדת הכנסת תהפוך לג'ונגל שיבזה את כבוד בית המחוקקים. אם נשים שם מצלמות של תוכנית ריאליטי – הרייטינג יהיה בשמיים". הוא מתח ביקורת נוקבת על כחול לבן, שאיימה להדיחו מתפקידו, והבהיר: "אני לא מזרז הליכים, לא מקצר הליכים. בכל מה שתלוי בי – לא אתן יד להפיכתה של הכנסת לזירה של תעמולת בחירות זולה, על ידי שום סיעה בכנסת".

(עודכן: 16:35)

תגיות:מיקי זוהרחסינותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה