דודו כהן

מי יקבע מיהו יהודי – הרב הראשי או מי שמטיף נגד היהדות?

הרב יצחק יוסף שליט"א דיבר עובדות: מדינת ישראל מביאה לארץ המוני גויים ממדינות ברה"מ לשעבר, למרות שאינם יהודים. כולם יודעים שזו האמת, אבל במקביל הם שואפים להכתיב את ההלכה לפי שיטתם – ודרך הכנסת, התקשורת וזעקות הגוועלד. אז תתרגלו: מעכשיו כל מחלל שבת ואוכל שרצים הוא גם פוסק הלכות בפוטנציה

  • י"א טבת התש"פ
הרב יצחק יוסף (צילום: David Cohen, flash90)הרב יצחק יוסף (צילום: David Cohen, flash90)
אא

לא חשבתם שיעבור שבוע בלי סערה שקשורה איכשהו ליהדות, נכון? אז הנה הסערה התורנית – הרב יצחק יוסף שליט"א הציג עובדות: המון גויים שעלו בשנים האחרונות ממדינות ברה"מ לשעבר הם גויים. הרב לא הכליל, לא טען שהעלייה בשנות התשעים היתה מורכבת בעיקר מגויים, אלא רק דיבר עובדות, ובעיקר על השנים האחרונות. זה לא הפריע לרבים להציג היעלבות-מעושה, לצקצק בלשונם ולא להבין איך הרב "אומר דברים חמורים", כאילו יש בכלל ויכוח על העובדות.

אז למה בעצם אנשי תקשורת ופוליטיקה, שמבינים היטב את דברי הרב (ואין להם ברירה אלא להסכים עם העובדות) יצאו בקמפיין גוועלד ביומיים האחרונים? האם הם לא מבינים שהרב יצחק לא מדבר על 100% מהעולם מברה"מ מאז שנות התשעים? האם הם חושבים שמא הרב בטוח ש-100% מהם גויים, אוכלים חזיר והולכים לכנסיות? האם הם חושבים שזה מה שאמר הרב? הם הרי לא עד כדי כך טיפשים או חסרי הבנה בסיסית.

התשובה פשוטה, וחשוב להבין אותה לעומק: גם המתקיפים יודעים שהרב לא הכליל ולא פסל אף ציבור יהודי. הם מבינים היטב-היטב שהרב דיבר רק על הגויים שמגיעים לארץ.

אז זהו, שמבחינתם – לעומק לעומק – לא מדובר בכלל בגויים.

 

מחללי שבת פוסקי הלכות

כאן למעשה נמצאת נקודת המחלוקת – שאלת "מיהו יהודי"?

מבחינת אותם "ליברליים" – יהודי הוא מי שסבא שלו יהודי, או מי ששירת בצבא ומשלם מיסים, או מי שרוצה להצטרף לעם היהודי, או מי שעבר "גיור" רפורמי, שכמובן אין לו שום תוקף מבחינה הלכתית. מבחינתם מדובר בעניין הצהרתי ותו-לא. אבל כמובן שמבחינת ההלכה, הדברים שונים לחלוטין. יהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה או שעבר תהליך גיור אורתודקסי למהדרין.

מחלוקת "מיהו יהודי" מלווה את מדינת ישראל עוד מראשיתה. לפי חוק השבות, זכות העלייה ניתנת לילדיו ולנכדיו של כל יהודי, בשתי קטגוריות: יהודים ולא יהודים הזכאים לעלות לישראל כאילו היו יהודים.

והנה נתונים מבהילים וברורים כשמש מתוך ויקיפדיה בערך "מיהו יהודי": "על פי נתוני משרד הקליטה, נכון ל-2008 חיו בישראל כ-320,000 עולים מחבר המדינות אשר הגיעו לארץ מכוח חוק השבות אך אינם יהודים או אינם מוגדרים יהודים על-פי ההלכה. נכון לשנת 2016, 85% מקרב העולים החדשים מרוסיה שגילם פחות מארבעים, אינם יהודים לפי ההלכה. לפי הערכת המדען הראשי של משרד הקליטה, בשנת 2036 מספר העולים וצאצאיהם שאינם יהודים לפי ההלכה צפוי להגיע לכמיליון נפש. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מספר העולים לישראל בשנת 2018 הוא 32,600, מתוכם רק 12,600 הם יהודים".

קצת מוזר לכתוב את זה, אבל אביגדור ליברמן כנראה חושב שהלכות אפשר לפסוק בכנסת או בממשלה. הוא מסרב לקבל הלכות בנות אלפי שנים, דוחה בשאט נפש את המחויבות להלכה, ומציע למעשה מן מהלך שובר שוויון: הכנסת ו"הרוב השפוי" לשיטתו, יקבעו בנושאים הלכתיים מובהקים כמו גיור. כלומר, הוא לא רק טוען שצריכים תחבורה בשבת עבור החילונים, אלא בנוסף גם מנסה לכופף את הרבנים ואת הממסד ההלכתי, על מנת שההלכה תיפסק כפי שנראה לו. אתם מבינים את ההזיה הזו? אדם מחלל שבת בפרהסיה, שלא מפספס הזדמנות להתנגח בדתיים, שאורח חייו רחוק מיהדות – הוא-הוא זה שיקבע הלכות או תנאי קבלה לעולם היהודי.

יהיה זה לא דמיוני כלל להעריך שבשלב מסוים יקומו פוליטיקאים זולים אחרים, וידרשו לתת כשרות על פי קנה מידה שהם קבעו ("כל מה שאינו חזיר – הוא כשר"), לקבוע דיני נישואין וגירושין ("צריכים לבטל את הכתובה, אפשר לשלוח את הטקסט באייפון"), להתערב בדיני טהרה ("למה שבעה נקיים? אפשר להסתפק בשבע שעות") וכן הלאה, כיד הדמיון הטובה עליהם.

המתקפות המכוערות על הרב יצחק יוסף – רב יקר ורם מעלה, ממשיכו של גדול הדור מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, פוסק הלכות שחתום על החיבור המונומנטלי "ילקוט יוסף" – רק מראות את הטירוף שאוחז בפוליטיקאים האנטי-דתיים, ואת היומרה המגוחכת שלהם לפסוק הלכה, בחסות רוח גבית חסרת עכבות מרוב כלי התקשורת במדינה. זה פתטי, זה הזוי – אבל זה גם בעיקר מדאיג.

תגיות:דודו כהןחוק הגיורמיהו יהודיהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה