חדשות בעולם

איראן: סגנו של קאסם סולימאני מונה למחליפו

באיראן מתאבלים על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ומבטיחים לנקום בארצות הברית. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה: "נמשיך בדרכו של סולימאני"

הפגנת תמיכה במשטר האיראני, ברקע תמונת סולימאני (צילום ארכיון: שאטרסטוק)הפגנת תמיכה במשטר האיראני, ברקע תמונת סולימאני (צילום ארכיון: שאטרסטוק)
אא

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, מינה היום (שישי) את איסמאעיל קאאני למפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, במקומו של קאסם סולימאני שחוסל הלילה במתקפה אמריקנית בנמל התעופה של בגדאד. קאאני כיהן עד כה כסגנו של סולימאני.

באיראן מתאבלים על מותו של סולימאני, המהווה מכה קשה למשטר האייתוללות, ומאיימים בנקמה. בהודעה שפורסמה מטעמו, הכריז חמינאי על שלושה ימי אבל ברחבי המדינה, והבטיח "נקמה קשה" נגד ארצות הברית: "השהיד סולימאני הוא הפנים הבין-לאומיים של ההתנגדות, וכל מי שחש קשר להתנגדות מבקש לנקום את דמו. על האויבים לדעת, כי דרך הג'יהאד וההתנגדות תמשיך עם מוטיבציה מוגברת".

גילויי אבל בטלוויזיה הממלכתית של איראן

בכירים איראניים נוספים התבטאו בסגנון דומה לזה של חמינאי. נשיא איראן, חסן רוחאני, הבטיח כי "האומה האיראנית הגדולה תנקום את הפשע הנתעב". יועצו של חמינאי, עלי אכבר וליאתי, הזהיר כי "ארצות הברית ובעלות בריתה ישלמו את המחיר על מעשה הטרור". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב בטוויטר על חיסולו של סולימאני: "פעולת הטרור הבין-לאומי של ארצות הברית מסוכנת ומהווה הסלמה מסוכנת וטיפשית. ארצות הברית נושאת באחריות לכל ההשלכות של הרפתקנותה הסוררת".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הצטרף לקולות האבל והזעם שיצאו מאיראן. בהודעת גינוי שפרסם, אמר נסראללה כי ארצות הברית לא תצליח להשיג את מטרותיה ב"פשע הגדול" שביצעה: "נמשיך בדרכו של סולימאני, ונפעל יומם ולילה להגשים את יעדיו בכל הזירות. נקמת הדם מהפושעים שהרגו אותו תהיה מוטלת על כל המתנגדים והלוחמים ברחבי העולם".

גם בחמאס ובג'יהאד האסלאמי גינו את חיסולו של סולימאני, ושיגרו תנחומים למשטר ולעם באיראן. בהודעה שמסר חמאס לתקשורת, נאמר כי "סולימאני היה אחד המפקדים הצבאיים האיראניים הבולטים, והיה לו תפקיד בולט בתמיכה בהתנגדות הפלסטינית. אמריקה תישא באחריות לדם שיישפך באזור הערבי. התנהגותה התוקפנית מציתה סכסוכים מבלי להתחשב באינטרסים של העמים, חירותם ויציבותם. הפשעים האמריקניים המתמשכים זורעים מתיחות באזור, בשירות האויב הציוני".

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, גינה אף הוא חיסולו של מפקד כוח קודס. בהודעה שהוציא, הגדיר עבד אל-מהדי את המתקפה האמריקנית בבגדאד כ"פעולת תוקפנות" המהווה "הפרה חמורה" של ריבונות ארצו, והזהיר מפני הסלמה מסוכנת. בתוך כך, ארצות הברית קראה לאזרחיה השוהים בעיראק לעזוב את המדינה באופן מיידי.

סולימאני בן ה- 62 מונה ב- 1998 למפקד כוח קודס, הזרוע המבצעת של משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לאיראן. בתוקף תפקידו, הוא היה אחראי על פעילות הטרור האיראנית ברחבי האזור ועל שאיפות ההתפשטות של איראן. בשנים האחרונות הוא הוביל את נסיונותיו של משטר האייתוללות לבסס נוכחות מוצקה בסוריה ובעיראק. לאחר שנים ארוכות בהן פעל מאחורי הקלעים, הוא הפך לאחד מסמליו המובהקים של המשטר, ונחשב למעשה למספר 2 בהיררכיה שלו.

תגיות:איראןחסן נסראללהחיזבאללהקאסם סולימאניכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה