חדשות בארץ

שר החוץ כץ: לא תהיה הסדרה ללא החזרת השבויים והנעדרים

על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים לקראת הסדרה ברצועת עזה, הבהיר שר החוץ ישראל כץ כי ישראל מנסה לייצר רגיעה מוגבלת לטווח הקצר: "לא תהיה הסדרה בלי החזרת השבויים והנעדרים". עם זאת, הוא הביע ספק אם חמאס מסוגל להשתלט על ארגונים סוררים ברצועה: "לא נוכל להשלים עם מצב של אי שקט"

כץ, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כץ, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בצל הדיווחים על התקדמות במגעים לקראת הסדרה בין ישראל וחמאס, אמר הבוקר (שני) שר החוץ ישראל כץ כי "לא תהיה הסדרה בלי החזרת השבויים והנעדרים".

בריאיון לגלי צה"ל, הסביר כץ כי הרקע לניסיונות הנעשים בתיווך מצרי להרגיע את המתח בגזרת עזה הוא החולשה אליה נקלע ארגון הטרור העזתי השולט ברצועה: "חמאס מבודד. זה ארגון רצחני עם אידיאולוגיה רצחנית, אבל הוא חייב כרגע לקבל החלטות פרגמטיות בטווח הקצר. לנו מצדנו יש אחריות לגבי השבויים והנעדרים ולגבי ביטחון ישראל. לא תהיה הסדרה במובן של 'וגר זאב עם כבש'. אבל כרגע, בטווח הקצר ובאופן מוגבל, הניסיון הוא לייצר רגיעה, לא הסדרה. לא תהיה הסדרה בלי החזרת השבויים והנעדרים".

עם זאת, כץ הביע ספק האם חמאס מסוגל להשתלט על ארגון הג'יהאד האסלאמי ועל גורמים "סוררים" אחרים ברצועה, שממשיכים בירי רקטות ספורדי לעבר ישראל: "זה מצב מורכב. כל אחד יכול לירות. אם אפשר לייצר רגיעה – אין לנו עניין להיכנס עכשיו לעזה, אבל ברור שלא נוכל להשלים עם מצב של אי שקט בדרום או בכל מקום אחר".

ביום חמישי האחרון הודיעה הוועדה המארגנת של צעדות השיבה בעזה על ביטול ההפגנות השבועיות על הגדר בשלושת החודשים הקרובים. החל מ- 30 במרץ 2020, יום השנה השני לתחילת ההפגנות, הן יתחדשו אך יצומצמו וייערכו פעם בחודש בלבד. מנגד, בתקשורת הערבית והפלסטינית דווח בימים האחרונים על הקלות הומניטריות נוספות שישראל תעניק לתושבי עזה, כאשר בין היתר היא תאפשר הכנסת צמיגים, פיברגלס וחומרים נוספים לרצועה. דיווח נוסף בעזה טען, כי העזתים יוכלו לייצא לישראל 600 טון של תותים ולייבא דשן חקלאי.

הקבינט המדיני-ביטחוני דן אתמול בסוגיית ההסדרה מול עזה, אך ככל הידוע לא התקבלה החלטה מכרעת האם לקבל את מתווה ההסדרה שגובש בסיוע המתווך המצרי. השרים יתכנסו שוב ביום רביעי לדיון נוסף. גל ברגר דיווח אמש בכאן חדשות, כי ההסדרה המסתמנת לא תכלול הבנות כתובות עם לוחות זמנים קשיחים לביצוע, אלא תהווה חידוש של ההבנות שהושגו לאחר מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. בכיר בחמאס הבהיר, כי מבחינת ארגונו אין הבנות או הסכם כתוב על הסדרה, כך שההסכמה הצפויה תהיה שברירית.

לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס, מתחו אתמול ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע ההתקדמות המסתמנת לקראת הסדרה עם חמאס, מבלי שיינתן מענה לסוגיית השבויים והנעדרים: "נתניהו התחייב ציבורית ואישית שלא תהיה הסדרה ללא השבת הבנים. אנחנו מצפים ממנו, שיעמוד בהתחייבויותיו ששמענו בפעם האחרונה לפני חודש וחצי. בשביל שקט מזויף הקבינט מוכר את ערכי צה"ל וישראל". עוד אמרו כי "ההסדרה כבר התחילה, וישראל לא גבתה שום דבר מחמאס תמורתה. בעזה יש השקעות של מיליארדים – שדרוג של תשתיות המים, החשמל והביוב ובנוסף מוקמים בתי חולים ומפעלים. ממשלת ישראל החליטה לתת פרסים ומתנות לחמאס בלי לדרוש תמורתם דבר".

תגיות:חמאסרצועת עזהישראל כץהסדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה