חדשות בארץ

המחבל טארק ברגות הושעה לצמיתות מלשכת עורכי הדין

עורך הדין טארק ברגות, תושב מזרח ירושלים שביצע פיגועי ירי יחד עם מפקד הזרוע הצבאית של הפת"ח באזור ג'נין, זכריא זביידי, סולק מלשכת עורכי הדין. בחודש יולי גזר עליו בית הדין הצבאי במחנה עופר 13 וחצי שנות מאסר

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין במחוז ירושלים החליטה הבוקר (שלישי) על השעייתו לצמיתות של עורך הדין טארק ברגות, וזאת בעקבות הרשעתו בביצוע פיגועי ירי.

ברגות, יליד 1975 ותושב מזרח ירושלים, שיתף פעולה עם זכריא זביידי, לשעבר מפקד הזרוע הצבאית של הפת"ח באזור ג'נין, בתכנון ובביצוע פיגועי ירי, שכוונו לעבר אוטובוסים ישראליים שנסעו בגזרת רמאללה. השניים נעצרו בחודש פברואר, במסגרת פעילות משותפת של השב"כ בשיתוף כוחות צה"ל וימ"מ. בחקירתו בשב"כ, הודה ברגות בביצוע פיגוע ירי נוסף לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, בסמוך לירושלים.

עד למעצרו, ייצג ברגות אסירים ביטחוניים בבתי המשפט בישראל ובאזור יהודה ושומרון, וכן הועסק כעורך דין במסגרת משרד האסירים של הרשות הפלסטינית. בחודש יולי גזר עליו בית הדין הצבאי במחנה עופר 13 וחצי שנות מאסר, במסגרת עסקת טיעון בה הודה בביצוע הפיגועים. זביידי – שהפר את "הסכם המבוקשים", שהושג ב- 2007 בין ישראל לרשות הפלסטינית, במסגרתו קיבל חנינה והוצא מרשימת המבוקשים – עומד בימים אלו לדין לא רק על פיגועי הירי שנחשפו לאחרונה אלא גם על פעילות הטרור בה היה מעורב בעבר.

בהחלטת ועדת האתיקה, שהחליטה כאמור על הרחקתו לצמיתות של ברגות מלשכת עורכי הדין, נכתב כי הוא "לא הביע כל חרטה על מעשיו, בנוסף העבירות נעשו לאורך תקופה ואין לראות בהם מעידה חד-פעמית".

תגיות:טרורלשכת עורכי הדיןזכריה זביידי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה