חדשות בארץ

חזר לסורו: השב"כ עצר את זכריא זביידי

המחבל איש ג'נין, שעמד בעשור הקודם בראש הזרוע הצבאית של הפת"ח באזור מגוריו, נעצר בחשד למעורבות "בפעילות טרור חמורה ועדכנית"

  • כ"ב אדר א' התשע"ט
זביידי, תמונת ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh, פלאש 90)זביידי, תמונת ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh, פלאש 90)
אא

השב"כ התיר לפרסום כי בפעילות משותפת עם כוחות צה״ל ומשטרת ישראל, שנערכה הבוקר (רביעי), נעצר זכריא זביידי, מי שעמד בראש הזרוע הצבאית של הפת"ח, "גדודי חללי אל-אקסא", באזור ג'נין. יחד עם זביידי נעצר גם טארק ברגות, עורך דין המתגורר במזרח ירושלים ומחזיק בתעודת זהות כחולה. בהודעת השב"כ נאמר כי השניים נעצרו "על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית".

מעצרו של זביידי התבצע על ידי כוח של הימ"מ בכפר בית זית, בסמוך לרמאללה. על פי הדיווחים, הוא לא התנגד למעצר ויצא בידיים מורמות מהבית בו שהה. ברגות נעצר ברמאללה.

זביידי בן ה- 42 היה אחראי בעשור הקודם לרציחתם של עשרות ישראלים בפיגועי טרור. כוחות הביטחון ניסו לחסלו מספר פעמים, אך ללא הצלחה. הוא נודע כמבוקש מספר 1 באזור יהודה ושומרון, וזכה לכיסוי תקשורתי נרחב, בין היתר בכלי התקשורת בישראל. בהסכם שהושג ב- 2007 בין ישראל לרשות הפלסטינית, הוא קיבל – יחד עם מבוקשים אחרים – חנינה ישראלית והוצא מרשימת המבוקשים.

בחודש שעבר העניק זביידי ראיון לצבי יחזקאלי, איש חדשות 13. הוא אמר כי אינו מתגעגע לנשק: "אני מתגעגע לאינתיפאדה, למהפכה". זביידי הבהיר כי מבחינתו אין אפשרות לשלום בין ישראל לפלסטינים: "אתה רוצה את האמת? זו מדינת ערב. אני לא חושב שיהיה הסכם".

יחזקאלי, שראיין את זביידי פעמים רבות בתקופה בה היה מבוקש, חזר לג'נין כדי 'לסגור מעגל', לדבריו. באחד המפגשים ביניהם, שנערך בשנת 2004 לאחר חיסולו של מבוקש על ידי ישראל, תכנן זביידי "להרוג את היהודי הראשון שיפגוש". הכדורים שירה זביידי שרקו מעל ראשו של יחזקאלי, ועמם חלחלה אצלו ההבנה כי בעיני זביידי הוא אינו נחשב לעיתונאי אלא ל"יהודי": "ההבנה הזו התחילה בתוכי מסע אישי אחר לגמרי, הרחק הרחק מג'נין", חתם יחזקאלי שמאז חזר בתשובה.

תגיות:צבי יחזקאלישב"כזכריא זביידי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה