חדשות בארץ

שותפו של זכריא זביידי לביצוע פיגועי הירי נידון ל- 13 וחצי שנות מאסר

עורך הדין טארק ברגות, המחזיק בתעודת זהות כחולה, הורשע בהסדר טיעון בביצוע ארבעה פיגועי ירי, חלקם בשיתוף פעולה עם זכריא זביידי, לשעבר ראש הזרוע הצבאית של פת"ח באזור ג'נין

בית הדין הצבאי במחנה עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית הדין הצבאי במחנה עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית הדין הצבאי במחנה עופר גזר היום (שלישי) 13 וחצי שנות מאסר על עורך הדין טארק ברגות, תושב מזרח ירושלים. ברגות – המחזיק בתעודת זהות כחולה – הודה, במסגרת הסדר טיעון, כי ביצע פיגועי ירי בגזרת רמאללה, חלקם יחד עם זכריא זביידי, לשעבר ראש הזרוע הצבאית של פת"ח באזור ג'נין.

זביידי וברגות נעצרו ב- 27 בפברואר, במסגרת פעילות משותפת של השב"כ בשיתוף כוחות צה"ל וימ"מ. בחקירתם בשב"כ עלה כי הם ביצעו 2 פיגועי ירי, ב- 7 בנובמבר 2018וב- 5 בינואר 2019, שכוונו לעבר אוטובוסים שנסעו בציר הסמוך לבית אל. בחסדי שמיים, הפיגועים הסתכמו בפציעות קלות בלבד. לצורך הפיגועים והכנתם עשו שני המחבלים שימוש ברכבו של זביידי, רכב אותו קיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים הפלסטיני. היערכותם לביצוע פיגועים כללה בדיקות של השטח המיועד לפיגוע, תצפיות על היעדים לפיגוע ואיסוף מידע.

עוד נחשף בחקירה, כי זביידי וברגות הוציאו לפועל פיגוע ירי נוסף ב- 27 בדצמבר 2018. הם ירו לעבר אוטובוס שעלה ליישוב פסגות, אך לא הצליחו לפגוע בו בשל תנאי מזג האוויר. הם תכננו לבצע פיגוע נוסף במהלך חודש פברואר לעבר אוטובוס אגד הנוסע לפסגות, אך מעצרם סיכל את הפיגוע.

בחקירתו בשב"כ, הודה ברגות בביצוע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, בסמוך לירושלים. הפיגוע בוצע ב- 19 בנובמבר 2016, ולניידת נגרם נזק.

ברגות, יליד 1975, הינו חבר בלשכת עורכי הדין בישראל. עד למעצרו הוא ייצג אסירים ביטחוניים בבתי המשפט בישראל ובאזור יהודה ושומרון, וכן הועסק כעורך דין במסגרת משרד האסירים של הרשות הפלסטינית.

זביידי, בן 43, תושב מחנה הפליטים ג'נין, היה אחראי בעשור הקודם לרציחתם של עשרות ישראלים בפיגועי טרור. כוחות הביטחון ניסו לחסלו מספר פעמים, אך ללא הצלחה. הוא נודע כמבוקש מספר 1 באזור יהודה ושומרון, וזכה לכיסוי תקשורתי נרחב, בין היתר בכלי התקשורת בישראל. ב"הסכם המבוקשים" שהושג ב- 2007 בין ישראל לרשות הפלסטינית, הוא קיבל – יחד עם מבוקשים אחרים – חנינה ישראלית, הוצא מרשימת המבוקשים ולא הועמד לדין. בשל העובדה שהפר את התחייבותו לחדול מכל פעילות טרור, הוא עומד לדין לא רק על פיגועי הירי שנחשפו לאחרונה אלא גם על פעילות הטרור בה היה מעורב בעבר, וצפוי להישלח למאסר עולם.

תגיות:פיגועזכריא זביידי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה