עלון הידברות

"התלונה הכי נפוצה שאני מקבל: ’למה אין מספיק עלונים?’"

שלווה במאפייה, ברכה במכולת וזיכוי הרבים בקופת חולים: מפיצים מספרים על עצמם – ובעיקר על זיכוי הרבים מעורר ההשראה

אא

שלום, בעל מאפייה בראש העין

"ביום שישי המאפייה שלי מלאה במיוחד, ב"ה. כולם מגיעים לקנות חלות לשבת, או לענג את השבת בעוגות, עוגיות ומאפים אחרים. אני מתפלל לעומס הזה – הרי בסופו של דבר, זו הפרנסה שלי. אבל מצד שני, אני חייב להודות, שימי שישי תמיד גרמו לי גם קצת כאב ראש. המון אנשים שמגיעים יחד לאותו מקום – זה מתכון די בטוח לצרות. תמיד יהיה לקוח אחד שרב עם השני, לקוח שלישי שמתלונן על משהו שלא מוצא חן בעיניו באחד המוצרים במאפייה, ילד קטן שאבד את הכסף שקבל מאמא כדי לקנות לחמנייה, מישהו שנזכר דקה אחרי הסגירה שהוא שכח לקנות חלות, ועכשיו מתחנן על נפשו שנפתח לו... בכל יום שישי בבוקר הייתי רואה את הקופאיות כמו לוקחות נשימה עמוקה, מתכוננות נפשית לעומס הזה ולבלגן בחנות.

"יום אחד ראיתי את עלון הידברות בבית הכנסת שלי, ושמתי לב למודעה שפנתה למפיצים. החלטתי לעשות מעשה, והתקשרתי. התחלתי להניח חבילה של עלוני הידברות בכניסה לחנות.

"אין לי מילים. צריך לבוא למאפייה ביום שישי כדי לראות את זה בעיניים. ב"ה, עדיין יש עומס של אנשים – יכול להיות שאפילו יותר מתמיד. ועדיין יהיו אלה שרבים ואלה שמתלוננים ואלה שלא מסתדר להם. אבל בסך הכל – משהו באווירה השתנה, עם יותר אווירה של ערב שבת. הקופאיות פותחות את הבוקר בקריאה מהירה של העלון לפני שיגיעו הלקוחות. הלקוחות בעצמם מכניסים כמעט אוטומטית גיליון אחד לשקית יחד עם החלות והעוגות, ואם הם עומדים הרבה זמן בתור – הם מנצלים את הזמן בשביל לקרוא. נהייתה לי אווירה של קדושה במאפייה, ואני די בטוח שזה לא רק בגלל שסיפקתי ללקוחות תעסוקה מעניינת, כי הקדושה הזו משפיעה על החנות לכל השבוע. זה פשוט סייעתא דשמיא של זיכוי הרבים, אין דרך אחרת לתאר את זה.

"וכמובן, אני מקבל אינסוף תגובות ותודות, והתלונה הכי נפוצה לאחרונה במאפייה הפכה להיות – למה לא הבאתי עוד כמה עלונים, כי הם נגמרים תמיד, והלקוחות מחכים...".

 

יצחק א', בעל חנות מכולת בחדרה

"המכולת שלי היא שריד די נדיר לעולם הזה של המכולות... רוב האנשים הולכים לקנות בסופרים הגדולים, מה הם צריכים את המכולות הקטנות, שהמחירים שלהן פחות תחרותיים? כבר התלבטתי כמה פעמים אם כדאי לי לסגור את המכולת, אבל זה הבית שלי. 30 שנה שאני מנהל את המכולת הזו, לסגור אותה זה כמו לסגור חצי מהבית הפרטי שלי.

"לפני כמה חודשים נכנס אלי לקוח נחמד, ושאל אותי, ככה בדרך אגב, למה אני לא מחלק פה עלונים של הידברות. לא הבנתי בכלל על מה הוא מדבר, מה לחלק ובשביל מה. הוא הראה לי עלון אחד – והתחברתי. כזה עלון עשיר ומעניין... החלטתי לעשות מנוי, קטן כזה, 50 עלונים, ולשים בחנות. שייהנו הלקוחות שלי.

"תכל'ס, מי שנהנה זה אני. פתאום לקוחות נכנסים ואומרים לי – לא נסעתי לסופר, נכנסתי לפה. גם קרוב יותר הביתה וגם יש לי הזדמנות לקחת עלון של הידברות... אנשים ממש נכנסים בשביל זה, וגם אלה שהגיעו פשוט בשביל לקנות – רואים את העלון ולוקחים. ולפעמים גם עומדים וקוראים... נכנס לי עניין חדש למכולת. זה עלון קטן שמכיל המון ברכה".

 

עדינה, מזכירה רפואית בגבעתיים

"אני עובדת כמזכירה באחת מקופות החולים בעיר. זו עבודה מעייפת ואינטנסיבית מצד אחד, אבל הרבה פעמים גם משעממת, מצד שני. לא תמיד יש המון אנשים בקופה. כשיש – אין זמן לנשום, אבל בזמנים אחרים אני מוצאת את עצמי יושבת ומשתעממת. בינתיים אני מעיפה מבט מסביב, ורואה המון אנשים מחכים בתור לרופא כזה או אחר. אחד יושב ומסתכל בטלפון שלו, אחד יושב ובוהה באוויר, אחד מסתובב ומחפש על מי עוד אפשר להתעצבן בגלל שהתור מתעכב כל כך.

"בבית שלי, בעלי מביא עלון הידברות כל שבת, ואנחנו נהנים מאד לקרוא אותו כבר כמה שנים. בעקבות כתבה שפורסמה על הפצה במקומות עבודה, עלה בדעתי רעיון – להפיץ את העלון בקופת החולים. עשיתי מנוי, ושמתי ערימה של עלונים ככה, ליד העמדה שלי. שקעתי בעבודה, ואחרי כמה שעות הצצתי על הערימה – היא הצטמקה משמעותית. בלי ששמתי לב, חלק גדול מהאנשים שהגיעו כדי לסדר איזה עניין – לקחו עלון. הצצתי מסביב וראיתי שלפחות שליש מהאנשים שממתינים בתור לרופא, מעסיקים את עצמם בקריאת העלון. חלקם לקחו הבית וחלקם השאירו על השולחן. אספתי את העלונים שנותרו, הוספתי אותם לערימה, וכך למעשה מיחזרתי אותם, לטובת המטופלים הבאים"...

מעוניינים לקבל את העלון לחלוקה והשתתפות בהוצאות? חייגו 073-2221388 או מלאו פרטים כאן. כך תקבלו 50 עותקים לחלוקה מדי שבוע, לזיכוי הרבים. מומלץ ביותר! ועכשיו מבצע - חודש ראשון ללא תשלום (בהתחייבות לשלושה חודשים). לחצו כאן להצטרפות.

תגיות:עסקיםעלון הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה