חדשות בארץ

ברקע המשבר הבינלאומי: ישראל ורוסיה סיכמו על שיפור היחס לתיירים הישראלים

במשרד החוץ אמרו כי השיחות נערכו באווירה חיובית, כאשר שני הצדדים סיכמו "שיש לעשות הכול על מנת שלא לפגוע בתנועת התיירות והקשרים העסקיים בין המדינות", וסוכם על מספר צעדים שעשויים לסייע לאכיפת ההסכם לפטור הדדי מאשרות כניסה בין המדינות. במהלך הדיון עלה נושא נעמה יששכר, עליה הביעו הנציגים הישראלים תקווה כי היא "תשוחרר ותשוב לישראל בהקדם", וכי לקרוביה ולנציגי ישראל יתאפשר לבקרה "בתדירות גבוהה יותר"

נתב"ג (צילום: פלאש 90)נתב"ג (צילום: פלאש 90)
אא

בצל ההידרדרות ביחסי רוסיה-ישראל ברקע הכרעתו היום (חמישי) של בית המשפט במוסקבה על דחיית ערעורה של נעמה יששכר, ועיכובם אתמול למשך שעות של עשרות ישראלים במוסקבה, במשרדי החוץ של שתי המדינות הגיעו הערב להסכמות באשר להפסקת עיכוב הישראלים בשדה התעופה הרוסי. בתמורה לכך, ישראל התחייבה להאיץ את הטיפול בבקשות מקלט של אזרחים רוסיים.

במשרד החוץ אמרו כי השיחות נערכו באווירה חיובית, כאשר שני הצדדים סיכמו "שיש לעשות הכול על מנת שלא לפגוע בתנועת התיירות והקשרים העסקיים בין המדינות", וסוכם על מספר צעדים שעשויים לסייע לאכיפת ההסכם לפטור הדדי מאשרות כניסה בין המדינות. לפי המשרד, "הצד הרוסי גילה נכונות לשדרג את ממשקי העבודה מול ישראל בתחום הקונסולרי".

פוטין ונתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)פוטין ונתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בהתייחס לפרשת נעמה יששכר, בעניינה אישר בית המשפט המחוזי כי תישלח ל-7 שנות מאסר וחצי בגין הברחה של כמות זעירה של חומר אסור, אמרו במשרד כי הנציגים הישראלים הביעו תקווה כי היא "תשוחרר ותשוב לישראל בהקדם", וכי לקרוביה ולנציגי ישראל יתאפשר לבקרה "בתדירות גבוהה יותר". המשלחת הרוסית הקונסולרית הגיעה היום לישראל במסגרת דיונים שנקבעו מראש בנושא עיכובם של נוסעים מרוסיה וישראל. לקראת הפגישה אמרו גורמים מדיניים כי ישראל תעלה בדיון את עניינה של יששכר, ותבקש להבטיח כי אזרחי שתי המדינות המבקשים לבקר למטרות תיירות ופגישות עסקיות יוכלו לעשות כן בלי להסתכן בהתנכלויות.

אתמול עוכבו 46 ישראלים כמשך 6 שעות בביקורת הדרכונים בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה, זאת, על רקע גירושם השבוע של 8 אנשי עסקים ישראלים. הישראלים עוכבו ללא סיבה נראית לעין, אולם באחרונה התלוננה רוסיה בפני ישראל על היחס לתיירים רוסים בכניסתם לארץ, ובמשרד החוץ אמרו גם כן כי ניכר שינוי במדיניות מוסקבה כלפי הנוסעים מישראל. בשעות אלה עדיין מעוכבים בודדים אחרים. הנוסעים טענו כי דרכוניהם, כמו גם טביעות אצבעותיהם וצילומי פנים, נלקחו, ובוצעו תשאולים פרטניים לכל אחד מהם.

רוב הנוסעים הישראלים, בהם ילדים, עוכבו באזור צדדי שנראה כי הוכן מראש, והועברו הליך תשאול איטי באופן קיצוני, כשלא מעט פעמים אותו אדם תושאל 4-5 פעמים בידי אותו גורם. במשרד החוץ מסרו כי נבדקות נסיבות המקרה, וכי הם פועלים על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה, זאת, "במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים".

בשגרירות רוסיה האשימו כי נכון ל-1 בדצמבר, 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל, וכי רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, ואילו בנובמבר – 569. לטענתם, "כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה. הצד הרוסי לא נותן תגובה להחלטות של רשויות ישראליות רלבנטיות".

לקראת השיחות מסר שר החוץ ישראל כץ, שמקיים על כך דיונים עם מקבילו הרוסי אלכסיי לברוב, כי ישראל מייחסת "חשיבות רבה" ליחסיה עם רוסיה ולקידום הסחר והתיירות בין המדינות. "הנחתי את הנהלת המשרד להוביל לפתרון מהיר לנושא עיכוב כניסת ישראלים לרוסיה, ולשים דגש בדיאלוג על צפייתנו לחזרתה המהירה של נעמה יששכר למשפחתה", אמר השר.

תגיות:רוסיהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה