בריאות ותזונה

7 כללים לחנוכה ללא פחמימות – ויש גם מתכון

איך אפשר להתמודד עם כמות הפחמימות והמתוקים המפתים של חג החנוכה המתקרב? כל הטיפים היעילים, ועוד מתכון אחד טעים במיוחד

  • כ"א כסלו התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

חג חנוכה המתקרב טומן בחובו לא מעט מוקשים קלוריים, ובראשם - הסופגניה. לא פעם אנו מתפתים לסופגניה המתוקה-מתוקה הזו, המגיעה בשלל מילויים וטעמים המתחדשים ומתעשרים בכל שנה. אולם המחיר שאנו משלמים על כל ביס מהסופגניה שאנו מכניסים לפינו עולה לנו... ולא בכסף. גם העובדה שהחג נמשך שמונה ימים אינה מקלה עלינו.

לפניכם כמה טיפים שיסייעו בידיכם לצלוח את האתגר ולא להזדקק לתרץ לדיאטנית את העליה במשקל:

1. שמרו על כללים ברורים - לא קונים סופגניות הביתה. כשיש סופגניות בבית - אוכלים... לכן, אם אתם מארחים, קנו מחצית מכמות האורחים ואת השאריות חלקו לאורחים או הביאו לחבריכם לעבודה. בנוסף, במהלך החלק יהיו סביבכם סופגניות - בעבודה, בסופר (כן, יהיה ריח), במאפיות (לא כדאי אפילו לעבור לידן)... תהיו חזקים בהחלטה שלכם ושמרו על ריכוז, לא לשבור את הכללים שקבעתם לעצמכם.

2. פתרונות חלופיים - דאגו שיהיו לכם פתרונות מפתים לא פחות. הכינו חטיף שומשום, לביבות קישואים או ברוקולי, סלטים מגוונים, פשטידות ללא קמח (אפשר לשלב גבינות שמנות וקמח שקדים), העדיפו לאכול לביבה מכרישה או כרובית. כמו כן, להכנת הלביבות רצוי להשתמש בגריל או בתנור אפייה וכמה שפחות בטיגון. כך לא תתפתו ואף תופתעו לגלות שהחלופות טעימות יותר מהמקור.

3. חשבו קדימה - הסופגניה קורצת לכם? חשבו איך תרגישו לאחר שתאכלו אותה. לא בטוח שאכילת הסופגניות שווה את המחיר הכבד - משקל, רמות סוכר וכו', במיוחד אם מדובר בסופגניה שעומדת על השיש מאתמול.

4. הולכים להדלקת נרות? הכינו בעצמכם – אם הוזמנתם להדלקת נרות, הכינו לעצמכם תחליף סופגניה והביאו אותו עמכם לארוחות. כך גם תכבדו בו את האורחים שלכם, וגם תוכלו ליהנות ממשהו שאתם מכירים את הערך הקלורי שלו.

5. בצעו פעילות גופנית - בשביל לשרוף סופגניה תצטרכו לרוץ במשך שעה שלמה. לכן, במהלך החג אל תוותרו על פעילות גופנית. הקפידו לבצע אותה - בין אם זו הליכה לבית המארח בהדלקת הנרות, עלייה במדרגות או ריצה לאחר מכן. כך תוכלו לשרוף סוכרים בדרך מרגיעה ויעילה.

6. פלאי הגוף והנפש - גם אם אכלתם סופגניה בתחילת החג, עדיין אפשר לעצור ולשנות. לעיתים אנחנו מענישים את עצמנו על זה שאכלנו, אך החוכמה היא לדעת לתקן. לא שורפים קלוריות מרגשות אשמה. השלימו עם העובדה, ולמחרת תאכלו בצורה בריאה יותר.

7. שתו מים – בחורף, באופן מיוחד, אנחנו חשים פחות תחושת צמא. התוצאה היא מיעוט משמעותי בכמות הנוזלים במהלך היום, וכפועל יוצא - לעיתים נחוש רעב מוגבר או חשק עז למתוקים או פירות, כאשר בפועל הצורך של הגוף הוא בנוזלים. מים אחראים ומעורבים בכל פעולה בגוף, כולל עיכול, ספיגת מזון, מחזור הדם, הפרשות שונות אל מחוץ לגוף, כל הפעילויות הנעשות בתוך התא, החדרת חומרים לתא וכדומה. נסו לשתות כוס מים לפני שאתם אוכלים- יכול להיות שאתם בעצם צמאים.

 

מתכון ללביבות ברוקולי בריאות

החומרים:

שקית ברוקולי מיני קפוא

כף חמאה

2 שיני שום כתושות

גבינות: בולגרית/פטה

גביע קוטג'

100 גר' גבינת פרמז'ן או גאודה מגוררת

¼ כוס שמנת להקצפה

גביע שמנת 27%

2 ביצים

כף רוטב פסטו

3 כפות פסיליום או קמח שקדים

תבלינים: אורגנו, מלח, פלפל, צ'ילי יבש

 

אופן ההכנה:

לערבב היטב, לקרר כחצי שעה, ליצור לביבות ולאפות בתנור ב-180 מעלות כ-40

דקות, או לטגן.

אפשר להכין עם ירקות נוספים, כמו כרובית, תרד וזוקיני.

אפשר גם להכין כפריטטה במחבת.

 

עדינה בכר היא דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת ויו"ר עמותת עתי"ד.

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה