חדשות בארץ

אלקין מחכה לקובי: יכריע האם להדיח את ראש עיריית טבריה מתפקידו

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הממשלה להעביר לידיו של השר זאב אלקין את הסמכות הנתונה לשר הפנים אריה דרעי באשר להמשך כהונתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי. לאחר שבג"ץ דחה את עתירתו של קובי, השימוע בעניינו ייערך ביום שלישי הבא במשרד הפנים בירושלים

קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את בקשת הממשלה להעביר לידיו של השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, את הסמכות הנתונה לשר הפנים אריה דרעי באשר להמשך כהונתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי. הבקשה אושרה ברוב של 16 תומכים, ללא מתנגדים; שני חברי כנסת נמנעו.

כזכור, ביום ראשון הודיע דרעי לבג"ץ כי החליט להימנע מקבלת החלטה בעניינו של קובי. ראש עיריית טבריה כשל בחודשים האחרונים בניסיונותיו להעביר במועצת העיר את התקציב לשנת 2019, ובשל כך זומן לשימוע במשרד הפנים, לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. בתגובה עתר קובי לבג"ץ, בטענה כי בינו ובין דרעי קיים "ניגוד עניינים אישי" ו"ניגוד עניינים מוסדי", שאינו מאפשר לשר הפנים לדון בעניינו ולהדיחו מתפקידו. בג"ץ נענה לבקשתו, הוציא צו על תנאי נגד עריכת השימוע, והורה לדרעי לנמק מדוע לא יעביר את סמכות השימוע לשר אחר.

בתשובתה לבג"ץ, הציגה המדינה את עמדתה בסוגיה, לפיה "שר הפנים אינו מנוע מלקבל החלטה בנוגע להמשך כהונתו של העותר. לא מתקיים בנסיבות העניין חשש לניגוד העניינים, שיש בו כדי למנוע מהשר לקבל החלטה". עם זאת, דרעי ויתר כאמור על מימוש סמכותו, והחליט להעבירה לשר אחר. לדבריו, צעד זה נועד "כדי לזרז את ההליך ולמנוע את המשך הפגיעה בעיר טבריה ותושביה", בשל התמשכות ההליכים בבג"ץ.

בעקבות הודעתו של דרעי, ביטל בית המשפט למחרת את צו הביניים, מחק את עתירתו של קובי והורה לו להתייצב בהקדם לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, כשכאמור את ההחלטה הסופית בעניינו יקבל שר אחר. קובי עתר אתמול שוב לבג"ץ, וביקש דיון נוסף בעתירתו. הוא טען, כי יש לדחות את השימוע בשל העובדה שהממשלה הנוכחית היא ממשלת מעבר. בדיון מהיר שנערך בבית המשפט, נדחתה בקשתו של קובי על הסף. כעת, משמוצו ההליכים המשפטיים, הוא אמור להתייצב ביום שלישי הבא לשימוע שנקבע לו במשרד הפנים בירושלים.

תגיות:טבריהאריה דרעישימועזאב אלקיןרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה