חדשות בארץ

שעות לפני השימוע: רון קובי עתר שוב לבג"ץ – ונדחה

ניסיון נוסף שעשה ראש עיריית טבריה, רון קובי, לדחות ברגע האחרון את השימוע בעניינו נדחה על ידי בג"ץ על הסף. השופט נועם סולברג: "לא ראיתי הצדקה להיעתר, ייכבד העותר ויתייצב לשימוע"

קובי בבית המשפט העליון בירושלים, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)קובי בבית המשפט העליון בירושלים, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, עתר הבוקר (ראשון) פעם נוספת לבג"ץ, בבקשה למתן צו ביניים שימנע את השימוע האמור להיערך לו במשרד הפנים בירושלים.

קובי הגדיר את הבקשה כ"בהולה", שכן השימוע אמור להיערך היום בשעה 15:00. בעתירתו טען, כי יש להעביר את סמכות השימוע בעניינו לשופט בדימוס, ולא להסתפק בהעברת הסמכות משר הפנים אריה דרעי לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין.

השופט נועם סולברג, שדן בעתירה, מיהר לדחותה על הסף. "שקלתי את נימוקי הבקשה, עיינתי בנספחיה, אך לא ראיתי הצדקה להיעתר לה", כתב בפסק הדין. "זאת, בשים לב ל'היסטוריה' של הפרשה הנדונה, ובהינתן פסק הדין בעתירתו הקודמת של העותר. זאת מבלי שנעלם מעיניי שאנו נתונים בתקופת בחירות. הבקשה נדחית. ייכבד העותר ויתייצב לשימוע".

קובי היה אמור להתייצב לשימוע לפני שבועיים, אך לא הגיע אליו ונימק זאת בטענה כי חלה בדלקת ריאות. על אף שהציג אישור מחלה למשך 11 ימים מרופא ילדים מהיישוב זרזיר, הוא נצפה במהלך התקופה מחוץ לביתו.

כזכור, ראש עיריית טבריה כשל בחודשים האחרונים בניסיונותיו להעביר במועצת העיר את התקציב לשנת 2019, ובשל כך זומן לשימוע במשרד הפנים, לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. בעתירות קודמות לבג"ץ, טען קובי כי בינו ובין שר הפנים קיים "ניגוד עניינים אישי" ו"ניגוד עניינים מוסדי", שאינו מאפשר לדרעי לדון בעניינו ולהדיחו מתפקידו. בג"ץ הוציא בתחילה צו ביניים, שאסר על שר הפנים לערוך את השימוע. לאחר שדרעי הודיע כי הוא מוותר על סמכותו בעניין, ביטל בית המשפט את הצו, מחק את עתירתו של קובי והורה לו להתייצב בהקדם לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן. כאמור, את ההחלטה הסופית בעניינו של קובי יקבל השר אלקין, אליו הועברה הסמכות על פי החלטת הכנסת.

תגיות:בג"ץאריה דרעירון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה