חדשות בארץ

סערה בכנסת: נציגי בלוק הימין נטשו את הדיון של הוועדה המסדרת

יו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, הוציא מחדר הישיבות את יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, שהתנגד בתוקף להצעתו לאפשר לוועדה להקים את ועדת הכנסת כדי לדון בבקשת חסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם זו תוגש לכנסת. במחאה על הוצאתו של זוהר, עזבו נציגי בלוק הימין את האולם

ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן), חולל בצהריים (ראשון) סערה בישיבת הוועדה, כאשר העלה לדיון הצעה להקמתה של ועדת הכנסת בתקופת הפגרה, וזאת במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש מהכנסת להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין. הוא ציין, כי בשלב זה לא ידוע האם נתניהו יבקש חסינות, וכי כרגע לא דנים כלל בהקמת ועדת הכנסת. הוא הבהיר, עם זאת, כי "לא יהיה מצב שהחתול שומר על השמנת. אם הוועדה המסדרת תחליט ברוב להקים את ועדת הכנסת, היא תוכל להקימה ולדון בחסינות ללא וטו של יו"ר הכנסת או של ועדת הסכמות".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הביע בתוקף את התנגדותו להצעה, וטען כי כל החלטה בנידון צריכה להתקבל בוועדת ההסכמות, המנוהלת בשיתוף פעולה בינו לבין ניסנקורן. בעקבות הסערה שפרצה, הוציא ניסנקורן את זוהר מהדיון. בתגובה, קרא זוהר לכל חברי בלוק הימין בוועדה המסדרת לצאת החוצה. לאחר שנציגי הליכוד יצאו מהאולם, נקטו חברי הכנסת של ש"ס וימינה בצעד דומה.

לאחר מספר דקות חזרו נציגי בלוק הימין לחדר הדיונים. בסופו של דבר, הושגה פשרה לפיה הוועדה המסדרת תוכל לכונן את ועדת הכנסת לצורך דיון בחסינות, מבלי לקבל את אישורה של ועדת ההסכמות. עם זאת, ההחלטה על הקמת ועדת הכנסת או כינוסה של זו כדי לדון בחסינות יתבצעו אך ורק באישורו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ולאחר שתתקבל חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון.

כזכור, ינון קבע לפני מספר שבועות כי הוועדה היחידה המוסמכת לדון בסוגיית החסינות היא ועדת הכנסת, שלא הוקמה בשל הפלונטר הפוליטי, ולא הוועדה המסדרת, המנהלת באופן זמני את ענייניה של הכנסת. אלא שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי הוא מתנגד להקמת ועדת הכנסת. במידה ויתמיד בהתנגדותו, כחול לבן לא תוכל להשיג רוב למהלך לכינון הוועדה, כך שאם נתניהו יגיש בקשה לחסינות – הליך הגשת כתב האישום נגדו יתעכב לפחות במספר חודשים.

תגיות:אבי ניסנקורןמיקי זוהרחסינותהוועדה המסדרתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה