חדשות בארץ

ריבלין: לא לאבד אמון בשיטה הדמוקרטית

במקביל, במערכת הפוליטית החלו היום בקמפיין הבחירות, והנהגת כחול לבן צפויה להתכנס הערב למסיבת עיתונאים. דרעי מבהיר: "גוש מפלגות הימין ממשיך לפעול ולעבוד יחד ולקראת היציאה למערכת בחירות שלישית". אמש אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ בשיחה במשכן הכנסת כי ייתכנו שינויים ברשימת המפלגה לכנסת ה-23

ריבלין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ריבלין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

בצל הפלונטר הפוליטי שבו נתונה ישראל למעלה משנה, בשיאו הצביעה הכנסת על הליכה לבחירות בפעם השלישית, נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא היום (חמישי) לאזרחים שלא לאבד את האמון בדמוקרטיה. "אל לנו לשקוע בשעה זו לייאוש או לטרוניה חסרת תועלת", אמר הנשיא.

ריבלין הדגיש כי "אסור" לאבד את האמון בשיטה הדמוקרטית, "וביכולת שלנו לעצב את מציאות חיינו בידינו שלנו בזכותה". הוא הביע תקווה כי במערכת הבחירות הנוכחית תושג הכרעה ברורה שתוביל במהרה להרכבת ממשלה. לדבריו, "כולי תפילה כי עומק המשבר הפוליטי הנוכחי, יוביל אותנו כחברה וכמדינה להילחם לא רק עבור זכותנו לחלוק אלה על אלה - אלא גם עבור חובתנו למצוא על מה להסכים". הוא קרא לכלל המצביעים לצאת ולהצביע ביום הבחירות, "מתוך תקווה לעתיד טוב יותר מהר ככל האפשר עבור כולנו".

הלילה אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקדמת הבחירות לכנסת ה-23 ל-2 במרץ 2020, ברוב של 94 חברי כנסת.

אמש אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ בשיחה במשכן הכנסת כי ייתכנו שינויים ברשימת המפלגה לכנסת ה-23. ב'וואלה' הובא ציטוט לפיו גנץ סבור שרשימת כחול לבן היא "טובה", אך "אולי יהיו שינויים". גורמים בכחול לבן הגיבו על כך באומרם כי גם אם יהיו שינויים, "הם יהיו מינוריים" ובמפלגה טרם דנו בנושא לעומק.

במקביל, במערכת הפוליטית החלו היום בקמפיין הבחירות, והנהגת כחול לבן צפויה להתכנס הערב למסיבת עיתונאים. הבוקר קיים יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, סיור בחירות, ויו"ר ישראל ביתנו הגיע לאשדוד, שם יש לו מצביעים רבים. לעומת זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור היה לבקר היום בישיבת הר המור, אך כבר אמש מיהר להודיע על ביטול הגעתו.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הבהיר היום כי גוש הימין ימשיך להיות מאוחד מאחורי נתניהו, גם אם ייכשל בהשגת 61 מנדטים. "אני הוא זה שהגה ויזם את הקמת גוש מפלגות הימין שמנה 55 חברי כנסת ותמך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. גוש מפלגות הימין ממשיך לפעול ולעבוד יחד ולקראת היציאה למערכת בחירות שלישית. אני מקווה שגוש הימין יקבל 61 מנדטים ונוכל להקים ממשלה ימנית ויציבה בראשות נתניהו, שתשרת את עם ישראל לפחות עוד ארבע שנים", כך דרעי.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה