הדף היומי

פנחס, פנחס, מה יהיה עם הדף היומי? והישועה הגיעה בתזמון מצמרר

מקביעות עתים לתורה לא מפסידים. סיפור אישי מכלי ראשון ירגש גם אתכם

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

"טררררר טררררר טררררר", אלו היו הקולות ששמעתי כל בוקר, בשעה שהייתי מתניע את מכוניתי הישנה והחבוטה. מכונית זו שימשה אותי בנאמנות מספר שנים, ולא רציתי להיפרד ממנה. עם זאת, בשלב מסוים הגעתי למסקנה כי אכן הגיע הזמן להחליפה במכונית חדשה וחדישה מעט יותר. החלטתי שאינני משקיע כסף ברכישת רכב חדש, אלא ברכישת רכב מיד שניה.

"הדגם שמצא חן בעיני, לפי הצרכים והנסיבות, היה רכב מסוג 'מאזדה אמ-פי-וי'", ממשיך הרב פנחס בדבריו. "התחלתי לברר על עלות רכב שכזה, והמסקנה היתה כי מחיר רכב יד שניה עומד על 55 אלף ₪, זאת בזמן שההחלטה המקורית שלי היתה להשקיע ברכב לא יותר מ-40 אלף ₪. המחיר קצת הרתיע אותי, ולפיכך התחלתי לברר על רכבים נוספים. אך עד מהרה התברר לי, שרכבים אלו אינם עונים על צרכי.

"שבתי לברר על הרכב מהסוג הנ"ל, שכאמור המחירון שלו עמד על 55 אלף ₪. מבירורים שערכתי התברר לי שניתן להשיג רכבים כאלו בעלות של 40 אלף ₪, אך מטבע הדברים ישנה סיבה לעלות הנמוכה, כנראה שהרכב עבר איזו תאונה או שהוא סובל מבעיה כזו או אחרת.

הרב פנחס המשיך לברר על רכב מסוג 'מאזדה אמ-פי-וי', כאשר אחת ההצעות הנמוכות הגיע אליו מתושב 'כפר חרות' שבשרון. המחיר היה מתאים יחסית, והרכב, בתמונות שקיבל, לא נראה מדי יפה, אך יחסית למחיר הוא היה סביר. מי שרוצה מחיר זול צריך לוותר על משהו, לא נורא. חשב לעצמו.

"בבוקר השכמתי קום, כאשר אני מתכנן לסיים את התפילה ולצאת מביתי שבביתר לאזור השרון. רציתי לראות את הרכב במו עיני, לנסות אותו קצת, ולרוכשו מהמוכר.

"לאחר התפילה שבתי לביתי, אכלתי ארוחת בוקר והתארגנתי בזריזות ליציאה. אבל אז מתחיל משהו לדגדג לי במוח: 'פנחס, פנחס, מה יהיה עם הדף היומי. אתה הרי משתדל כל יום לפתוח את היום בלימוד הדף היומי. ומה יהיה עם הלימוד הזה'...

"'אין בעיה', הבטחתי לעצמי, 'מיד כשאחזור אתיישב ללמוד את הדף כמו בכל יום, ובכל מקרה, עד שעת מסירת השיעור כבר אספיק ללמוד ולהתכונן'. אבל הקול לא הרפה: 'פנחס, יש לך קביעות, אל תבטל אותה'.

"כאן כבר הסתבכתי", משתף הרב פנחס. "הרי מצד אחד ככל שאצא מאוחר יותר, העניינים יימשכו יותר זמן, וכך אשוב מאוחר יותר לסדרי היום. אך מצד שני יש כאן שעה שהקדשתי לתורה מדי יום, ומה אעשה עמה?! ההתלבטות לא היתה קלה, אך בסייעתא דשמיא החלטתי להתגבר ולא לוותר על הקביעות. נשארתי ללמוד.

מדוע התורה נמשלה דווקא למים, ולמה רצוי להתחזק בהדרגה, ולא לקפוץ ישר למים? 

זכיתי לראות בחוש שמקביעות עתים לתורה לא הפסדתי

"האמת היא שמבחינתי הסיפור הסתיים", ממשיך הרב פנחס בדבריו. "הודו להשם, זכיתי והתגברתי ושמרתי על קביעותי בתורה. אך היות שההמשך מפתיע ואולי גם יביא תועלת, חבל שלא להשלים את הסיפור".

"היה זה בהמשך, השעה כבר התאחרה עד שסיימתי את לימוד הדף היומי, ואני מסתפק האם לצאת עכשיו ולאחר את המשך היום. ובכלל – מתעקש איזה יתוש לנקר לי במוח: האם עשיתי בכלל נכון שהתעכבתי?

כמה שווה דקה אחת של לימוד תורה? לא תאמינו

הדף היומי מתחיל מחדש: 11 הצעות ואפשרויות בעבורכם

"ואז החלטתי לבדוק שוב באותם מקומות הפרסום שבהם חיפשתי בתחילה. יצרתי קשר, ודי מהר אני מגלה מודעה חדשה-חדשה, שפורסמה כעת: 'מאזדה אמ-פי-וי למכירה'...

"התקשרתי מיד לבעל הרכב, כאשר להפתעתי מתברר כי מדובר ברכב השייך לחברה לייצור תרופות בבית שמש, הנהג שנהג בו הוא סמנכ"ל הכספים של החברה, ששמר עליו מכל משמר, כאשר כל טיפול שצריך לעשות - נעשה, כך שהרכב מתוחזק במצב מצוין וממש כמו חדש", מצטט הרב פנחס את דברי המוכר.

על כזה רכב הרב פנחס אפילו לא חלם, ומיד התעניין היכן הוא יכול לראות את הרכב. "יש איזה ישוב חרדי בגוש עציון, איך זה נקרא? אה… ביתר, ביתר עילית. שם בכניסה שמנו את הרכב", משיב המוכר.

"לא פחות ולא יותר – בביתר! עיר מגורי, מחכה לי הרכב", ממשיך הרב פנחס לספר בהתרגשות. "יצאתי לראות את הרכב, שאכן היה ממש מצוין, ואם שאלתם את עצמכם מה המחיר? – ובכן… 38 אלף ₪ בלבד! זה מה שהחברה ביקשה תמורת הרכב, למרות היותו שמור ומתוחזק ביותר.

"זכיתי לראות בחוש שמקביעות עתים לתורה לא הפסדתי, אלא להיפך, בזכות שהתעכבתי ולמדתי את הדף, הרווחתי ובגדול. גם בגשמיות, אבל כמובן, בעיקר ובעיקר ברוחניות", מסיים הרב פנחס את דבריו.

מדוע צריך ללמוד דברי תורה מתוך עמל? הרב אליהו עמר בשיעור מרתק:

תודה לרב פנחס זלצמן, ראש כולל ש"ס באסטאן בעיר ביתר עלית, על הסיפור המחזק, ובאדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:דף יומיקביעת עיתיםקביעות עיתים לתורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה