חדשות בארץ

מחריף העימות בין סער לנתניהו: "ההסתה הפרועה מגיעה מראש הממשלה"

למרות שבחודשים האחרונים, לרבות בשבועות שחלפו מאז הגשת כתבי האישום נגד נתניהו, סער נוהג להשמיע ביקורת פומבית על יו"ר התנועה, מתקפתו היום מסמנת עליית מדרגה במתיחות שנוצרה בינו לנתניהו. סער האשים ב"הסתה פרועה" נגדו, וכי נתניהו מעולם לא גינה אותה. סער: "השאלה האמיתית שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא איך הגענו למצב כתנועה דמוקרטית, שמי שקורא להתמודדות דמוקרטית זה כבר בגידה, זה כבר תקיעת סכין בגב"

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע התמיכה הגוברת של ראשי רשויות מהליכוד בח"כ גדעון סער במרוץ לראשות המפלגה, אשר אינה מתקבלת בעין יפה בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום (רביעי) האשים סער את נתניהו ב"הסתה פרועה" נגדו, וטען כי מחנה תומכיו מותקפים באלימות. "ראשי רשויות מאוימים בתקציבים שלהם על מנת שלא לתמוך בגדעון סער או כן לתמוך בראש הממשלה – אלה פרקטיקות של אלימות שמעולם לא היו בליכוד", אמר סער בריאיון ל-ynet.

סער אמר כי "כל ההסתה הזאת מגיעה מראש הממשלה" וכי נתניהו מעולם לא גינה אותה. "הוא יודע שמטעמו מתקיימת הסתה פרועה ברשתות החברתיות", אמר סער, שקרא באחרונה לנתניהו להתפטר מראשות הממשלה לאחר שכשל פעמיים בהרכבת ממשלה.

סער הסביר את ההתנגדות להתמודדותו מול נתניהו מצד חברי כנסת מהליכוד בכך ש"כל אחד יש לו אינטרסים אישיים", והדגיש כי "השאלה האמיתית שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו" היא "איך הגענו למצב כתנועה דמוקרטית, שמי שקורא להתמודדות דמוקרטית זה כבר בגידה, זה כבר תקיעת סכין בגב". הוא ציין כי גם בני משפחתו נהיו יעד למתקפות מכפישות, וכך גם "כל מי שמעז מקרב ראשי הרשויות המקומיות לצאת ולומר שצריך לקיים פריימריז, כל אחד מהם מותקף באלימות".

לדברי סער, "הגענו לזה שבשבוע שעבר התקיים כנס בסניף הליכוד הוד השרון, בפנים הייתה לי אהדה אדירה, אבל בחוץ הייתה משטרה. והיו שם אנשים, לא מהוד השרון, עם קריאות מסיתות. אנחנו מגיעים למקום מאוד מסוכן, למקום של הקצנה של השיח בתוך התנועה למי שנאמן לתנועה. סותמים פיות למי שאפשר לסתום את הפה. אני אמשיך לעמוד על עמדותיי".

"לי יש מנדט מהליכוד, מבוחרי הליכוד", המשיך בכיר הליכוד, "הם בחרו בי ואני הצעתי להעביר את ההכרעה לחברי הליכוד. ומי שטרפד את זה היו כל אותם חסרי חוליות שנתנו גיבוי במצב שהם יודעים שהם ממשיכים לתקוע את המדינה והם יודעים שהם מסכנים את שלטון הליכוד, ולמרות זאת הם ממשיכים ללכת במצעד הזה. אגב, לא בעיוורון אלא בעיניים פקוחות. לכולם ברור לאן זה מוביל".

למרות שבחודשים האחרונים, לרבות בשבועות שחלפו מאז הגשת כתבי האישום נגד נתניהו, סער נוהג להשמיע ביקורת פומבית על יו"ר התנועה, מתקפתו היום מסמנת עליית מדרגה במתיחות שנוצרה בינו לנתניהו. "אני לא רוצה לחלק נטל של אשמה", אמר בהתייחס לפלונטר הפוליטי שמונע הקמת ממשלת אחדות. "אבל בסופו של דבר היה דבר אחד הגיוני לעשות, אם אנחנו לא רוצים למנוע את העברת השלטון ליריבינו הפוליטיים ולהציל את המדינה מהמשך המשבר הפוליטי שבו היא נמצאת כבר שנה". לדבריו, "אם נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד יש שתי אפשרויות: אחת, שנמשיך להיות באותו מצב ואף אחד לא יכול להקים ממשלה. שתיים, שנמסור את השלטון ליריבינו הפוליטיים במתנה וזאת הסכנה שאני רואה כרגע".

תגיות:גדעון סערבנימין נתניהובחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה