חדשות בארץ

חודש לאחר שנעצר: מחר ייפתח משפטו של הישראלי שהסתנן לירדן

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הירדנית, הוא יועמד לדין באשמת כניסה לא-חוקית לממלכה וכן בהחזקת חומרים אסורים שלא למטרות מסחר. דובר צה"ל אמר בסוף אוקטובר כי הישראלי חצה מרצון את הגבול הירדני. בסוף השבוע דווח כי נשיא המדינה בוחן אפשרות לביקור רשמי בירדן, זאת לאחר שימים קודם לכן נפגש בלונדון עם הנסיך הירדני

גבול ירדן (צילום: פלאש 90)גבול ירדן (צילום: פלאש 90)
אא

כחודש לאחר שנעצר, מחר (שני) ייפתח משפטו של האזרח הישראלי שחצה את הגבול הירדני במהלך הימלטות מהרשויות בישראל. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הירדנית ,"פטרה", הוא יועמד לדין באשמת כניסה לא-חוקית לממלכה וכן בהחזקת חומרים אסורים שלא למטרות מסחר.

בירדן דיווחו כי הישראלי, קונסטנטין קוטוב, שהסתנן בסוף אוקטובר לירדן, הועבר לבית המשפט לענייני ביטחון המדינה. בחודש שעבר הודיע שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, כי בממלכה קיבלו את בקשת ישראל לבקר את הישראלי שהסתנן למדינה. דובר צה"ל התייחס למעצר ישראלי ומסר אז כי "מדובר בחציה מרצון".

מעצרו התרחש ברקע משבר בין ירושלים לעמאן, לאחר ששר החוץ הירדני הודיע על החזרת השגריר בישראל להתייעצות, בעקבות כליאה ללא-משפט של שני האזרחים הירדנים היבה אל-לבדי (32) ועבד א-רחמן מרעי (29) – שהוחזקו בישראל מחודש אוגוסט בחשד למעורבות בטרור. שבועיים לאחר החזרת השגריר הודיעה ישראל על שחרור השניים, זאת, מבלי שהוצעה עסקת חליפין על האזרח הישראלי.

בשבוע שעבר אמר מלך ירדן, עבדאללה השני, כי מערכת היחסים בין ישראל לירדן נמצאת ב"שפל של כל הזמנים". לדבריו, אחת הסיבות להידרדרות ביחסים בין שתי המדינות נעוצה במצב הפוליטי בישראל. הוא הביע תקווה כי בקרוב תקום ממשלה בישראל ואז יוכלו שתי המדינות "לפתור את הבעיות במערכת היחסים".

עבדאללה, שאמר את הדברים בכנס של מכון וושינגטון לחקר המזרח התיכון, הנחשב למקורב ביותר להנהגה בישראל, אמר כי "אנחנו נמצאים כרגע במצב של המתנה", וכי "הבעיות שיש לנו עם ישראל הן הדדיות". הוא ציין כי בשנתיים האחרונות לא הצליחו שתי המדינות לפתור ביניהן אפילו "עניינים פשוטים", והביע אופטימיות שלאחר שתכונן ממשלה חדשה בישראל "נוכל לדון על בעיות שלא הצלחנו לדון בהן בשנתיים האחרונות". המלך הירדני אמר כי הוא מבין את המורכבות הפוליטית בישראל שמשליכה על היחסים, בין היתר, אולם הבהיר כי "זה לא יכול להיות על חשבון מה שאבא שלי וראש הממשלה המנוח יצחק רבין נלחמו כל כך קשה כדי להשיג".

בסוף השבוע דווח ב'הארץ' כי נשיא המדינה ראובן ריבלין בוחן אפשרות לביקור רשמי בירדן, זאת לאחר שימים קודם לכן נפגש בלונדון עם הנסיך הירדני, גאזי בן מוחמד, ועם גורמים רשמיים נוספים מעמאן כאשר במהלך המפגש סיכמו השניים להמשיך בדיאלוג ביניהם. בתום המפגש המשותף אמר הנשיא כי הפגישה "נערכה מתוך דיאלוג פתוח ופורה", ונדונו בה "מגוון נושאים ובראשם סוגיית הפיתוח של אתר הטבילה וקידום המיזם שמוביל הנשיא בשנים האחרונות, 'ארץ המנזרים', הכולל שיקום של האתרים הקדושים לנצרות באגן נהר הירדן ויצירת מסלול לצליינים המגיעים כתיירים לאזור".

לפי ריבלין, "קידום האתר ופיתוחו יהוו נדבך משמעותי אשר יגשר בין העמים והדתות ויוביל לשיתוף פעולה אזורי. בסיומה של הפגישה הביעו שני הצדדים תקווה וציפייה להמשך הדיאלוג בנושא".

תגיות:ירדןמעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה