הפסקת הריון

״אני שומר את הסיפור הכואב הזה למעלה מ-16 שנה״

לפני למעלה מ-16 שנה, החליטה אשתו של דוד לגשת להפלה מלאכותית ללא ידיעתו. השבוע, הוא החליט לפנות למחלקת אמ״א בהידברות ולגולל את סיפורו הכואב

  • ג' כסלו התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני שומר את הסיפור הזה למעלה מ- 16 שנים״, כך פותח דוד את השיחה הטלפונית בינינו.

״התחתנתי בגיל צעיר וזכיתי לארבעה ילדים מקסימים. כשהבן האמצעי היה בן 10 התגלתה אצלו המחלה, ונאלצנו לטוס לארה״ב לטיפול מציל חיים. הוא היה ילד צדיק עם נשמה גבוהה מאד, ובמהלך השהייה שלנו בארה״ב הוא אף זכה לקבל שני דולרים מידיו של הרבי מלובביץ׳. כשהוא נפטר שנתיים לאחר מכן, גדולי הרבנים ספדו לו".

״עשר שנים לאחר שהבן שלי נפטר״, ממשיך דוד ומספר, ״אשתי ואני החלטנו להתגרש, אבל הרגשתי צורך גדול להתחתן פעם נוספת ולהקים בית בישראל. כעבור מספר שנים הכרתי אישה שהיתה בעלת תשובה ואם לשלושה ילדים מנישואיה הקודמים, ודי מהר החלטנו להתחתן. אני קיוויתי מאד שאזכה לילדים נוספים, גם בגלל ששכלתי את הבן שלי וגם בגלל שהייתי בן יחיד להורי. ברוך השם, תוך 13 חודשים ממועד החתונה נולדה לנו בת, שמילאה אותי בשמחת חיים גדולה מאד״. 

 

דוד מתבשר שאשתו בת ה- 45 בהיריון

״אבל ממש עכשיו מתחיל הסיפור שבגללו פניתי אליכם״, דוד לוקח נשימה ארוכה מאד לפני שהוא ממשיך הלאה. ״יום אחד הזדמן לי לנהל שיחה עם אחד מהקולגות במקום העבודה שלי. דיברנו על תכלית החיים והוא שיתף אותי בפרטי תהליך החזרה בתשובה שלו. כשנודע לי שהוא נשוי לחב״דניקית, שלפתי מהארנק שלי את שני הדולרים שהרבי נתן לבני המנוח, כמה שנים קודם לכן. הבחור כמעט התעלף והחלו לרדת לו דמעות. הוא שאל ׳אני יכול לבקש ממך טובה? אשתי ואני נשואים כבר שש שנים ואין לנו ילדים, תוכל לתת לי דולר אחד למשך שנה?'. נתתי לו בשמחה דולר, ואת השני החלטתי לתת לבן הגדול שלי, שהיה נשוי ארבע שנים ואף הוא ללא ילדים.

תוך שבועות ספורים מהרגע שנתתי את הדולרים, אשתי, שהיתה בת 45, גילתה באופן מפתיע שהיא בהיריון. את לא מתארת לך איזו שמחה עצומה הרגשתי! רציתי כ״כ ילד נוסף, ואפילו היה לי שם מוכן מראש במקרה שייוולד לי בן. אבל הבחנתי שאשתי לא ממש שמחה מההיריון. באחד הערבים, כששהיתי מחוץ לעיר, התקשרתי אליה והתברר שהיא נמצאת בבית חולים. הייתי מופתע מאד, חששתי לשלומה והצעתי להגיע ולאסוף אותה, אך היא סירבה וטענה שחברתה בדרכה אליה. זה הדליק לי נורה אדומה, וכשנפגשנו, שאלתי אותה אם היא עשתה הפלה. היא רק חייכה והשיבה בשלילה. מאז אותו יום התחלתי לחוש תחושות בטן נוראיות, מין שלהבת אש שבערה בתוכי. אני זוכר שיומיים לאחר מכן, ניסיתי להניח תפילין ולא הצלחתי, הגעתי הביתה מזיע כולי זיעה קרה, ושאלתי אותה פעם נוספת אם היא ביצעה הפלה, והיא ענתה בשלילה. החלטתי לפנות לכמה רבנים שינסו לדובב אותה, ורק לאחר שאשת האדמו״ר שוחחה איתה, התבררה האמת המרה, שהיא אכן עשתה הפלה מלאכותית.

"באותו יום חשכו עיני״, ממשיך דוד ומספר בכאב. "הרגשתי כאילו הנחיתו לי על הראש פטיש של 200 קילו. הרגשתי שהאישה שאני אוהב רצחה לי את התינוק. חשתי כאב עצום, שיש עקרים שמשתוקקים נואשות לילדים – והיא, בגיל 45, מקבלת מתנה כזו גדולה מהחיים ובוחרת לזרוק אותה. מאוחר יותר גם נודע לי שהיא נטלה גלולות למניעת היריון ונהגה לטבול במקווה יומיים אחרי המועד המשוער, ולמרות כל זאת היא נכנסה להיריון! זה גמר אותי. לא תפקדתי, התפטרתי מהעבודה, הייתי מרוסק״.

 

הדולרים של הרבי כסגולה לפרי בטן

״חודש וחצי לאחר שהתבשרתי על ההפלה של אשתי, כלתי, שחשה בצער הגדול שלי – הכלה שהמתינה ארבע שנים לפרי בטן - בישרה לי שהיא בהיריון. אמרתי ברוך השם, לפחות יהיה לי נכד. ואז, כמה ימים אחר כך, הקולגה מהעבודה שלי, שגם לו נתתי דולר, בישר לי שאשתו בהיריון! זה היה מדהים. אלמלא ההפלה שאשתי עברה, מועד הלידה המשוער של שלושתן - אשתי, כלתי ואשתו של הקולגה מהעבודה - אמור היה להיות בהושענה רבה! כששמעתי את זה בכיתי מהתרגשות של שמחה מהולה בעצב. אבל בדיעבד, הרגשתי שהקב״ה החליט כנראה לפצות אותי פיצוי גדול על האובדן שחוויתי - כלתי ילדה תאומים בנים, וברוך השם הם אף זכו שהסנדק שלהם היה מרן עובדיה יוסף זצ״ל. מאז, במשך השנים, המשכתי להשאיל את הדולרים הללו לנשים נוספות שהמתינו ארוכות לפרי בטן, ונפקדו באורח פלאי לאחר שהעברתי להן אותם.

אבל המסר המרכזי שהייתי רוצה להעביר בכתבה – הוא שבכל הכתבות שמתפרסמות גם במדור שלכם וגם בתקשורת באופן כללי, הנושא של הפסקות היריון כמעט תמיד מסוקר מנקודת מבטן של הנשים בלבד. בהצגת המקרה הפרטי שלי רציתי להעלות לתודעה הציבורית את הכאב והצער שנגרמים פעמים רבות לגברים במקרים כאלה, ועל אחת כמה וכמה כאשר ההחלטה על הפסקת חיים נעשית באופן בלעדי על ידי האישה, תוך כדי התעלמות משיקול דעתו והרצון של בן הזוג, והסתרת המידע הרלוונטי ממנו״.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלהסיפור אישי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה