חדשות בארץ

"אם חמאס היה מצטרף לסבב הלחימה – היינו יודעים לפגוע בו פגיעה קשה"

בריאיון לגלי צה"ל, אמר מפקד פיקוד הדרום, האלוף הרצי הלוי, כי מבצע "חגורה שחורה" נועד "להסיר פצצה מתקתקת". הוא ציין כי "הג'יהאד האסלאמי נפגע פגיעה קשה", והדגיש כי צה"ל היה מוכן לאפשרות שחמאס יצטרף לסבב הלחימה

הלוי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הלוי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מפקד פיקוד הדרום, האלוף הרצי הלוי, התייחס הבוקר (שני) למבצע "חגורה שחורה", במהלכו חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. "הלכנו להסיר פצצה מתקתקת", אמר בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל. "אבו אל-עטא ביצע דברים רבים שפגעו בביטחון אזרחי ישראל, וגם פגע קשה בתושבי רצועת עזה. הלכנו למערכה נקודתית, בראש ובראשונה לפגוע בו".

"אנחנו מתבוננים על עזה כבעיה מורכבת, רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה, אבל לוקחים לעצמנו את הזכות והחובה לפעול כשצריך מול גורם נקודתי, על מנת להסיר בעיה ספציפית", הוסיף הלוי. "המהלך נועד לאפשר מציאות ביטחונית טובה יותר, לייצב את האזור והמצב, ולאפשר להתקדם בתהליכים אחרים".

הלוי ציין, כי ההערכה של צה"ל לגבי מספר הרקטות שישגר הג'יהאד בתגובה לחיסולו של אבו אל-עטא הייתה "די נכונה". לדבריו, "בצה"ל לומדים מכל אירוע, ונדע לעשות את הדברים מדויק יותר בפעם הבאה, על אף שנעשו נכון וטוב גם בפעם הזו". 

"הג'יהאד האסלאמי נפגע פגיעה קשה. נהרגו לו לא מעט פעילים, נפגעו לו תשתיות רבות. לא הפעלנו את כל היכולות שלנו, אני חושב שבצד השני יודעים זאת", הצהיר האלוף. הוא הדגיש, כי צה"ל היה מוכן לאפשרות שחמאס יצטרף לסבב הלחימה: "היינו יודעים לתקוף גם את חמאס בצורה משמעותית ולפגוע בו פגיעה קשה. יחד עם זה, אני שמח שחמאס לא הצטרף. חמאס וג'יהאד אסלאמי הם ארגוני טרור. מצד שני, בעזה חיים 2.1 מיליון אזרחים, זה אינטרס ביטחוני של מדינת ישראל שהמצב שם יהיה מעט יותר טוב. ההסדרה היא עניין של הדרג המדיני. הוא משוחח שיח עמוק ואיכות עם הדרג הצבאי. מאז קום המדינה, ישראל לא בחרה במלחמות כאופציה ראשונה, אך יחד עם זאת אנחנו מבינים שזה הדבר הראשון שאותו צריך להכין בצורה מיטבית".

הלוי התייחס לתקיפה האווירית בדיר אל-בלח, שהביאה למותם של 8 בני משפחה. הוא הבהיר, כי "המתחם בו נהרגה המשפחה שימש את הג'יהאד האסלאמי במספר סבבי הסלמה, מאז צוק איתן, לפעילות צבאית מובהקת. לא ידענו שגרה שם משפחה. אילו היינו יודעים, היינו משנים את שיטת התקיפה. אנחנו לא יכולים לדעת הכל".

בתשובה לשאלה בנוגע להחזרתם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, חיילי צה"ל שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, אמר מפקד פיקוד הדרום כי "לצה"ל יש חובה מוסרית להחזיר כל חייל. לצערנו, הדר ואורון נפלו בקרב. החזרת גופותיהם לקבר ישראל היא משימה נעלה. אנחנו בצה"ל עוסקים בכך רבות, פועלים למצוא את הדרך לקדם זאת, ובוחנים אפשרויות רבות".

בשני ימי הלחימה של מבצע "חגורה שחורה", שנערך לפני שבועיים, שיגר הג'יהאד האסלאמי כ- 450 רקטות לעבר ישראל. כ- 60% מהן נפלו בשטחים פתוחים, ולוחמי כיפת ברזל יירטו כ- 90% מהרקטות האחרות. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי במהלך המבצע חוסלו כ- 25 מחבלים, שהשתייכו למערך שיגור הרקטות של הג'יהאד האסלאמי, וסוכלו בעת ביצוע ירי רקטי לעבר ישראל או במהלך ההכנות אליו. בנוסף, הושגה פגיעה בעשרות יעדים מרכזיים של ארגון הטרור, ביניהם: מפעלים לייצור אמל"ח, מתחמי אימונים ומחסני אמל"ח, חמ"לים ואתרי שיגור, וכן מנהרות ותשתיות ימיות ותת-קרקעיות: "ביצענו תקיפות איכותיות ולא כמותיות, עם שימת דגש על אי פגיעה בבלתי מעורבים. במהלך התקיפות, שהיו כירורגיות, הסתמכנו על יכולות מודיעיניות גבוהות, וזה אפשר לנו להגיע להישגים אלו".

בפתח ישיבת הממשלה בשבוע שעבר, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מטרות המבצע הושגו במלואן". הוא הבהיר כי "ישראל לא התחייבה בכלום, ומדיניות הביטחון שלנו לא השתנתה בכלום, אפילו לא בדבר אחד. אנו שומרים על חופש פעולה מלא, ואנחנו נפגע בכל מי שינסה לפגוע בנו. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, וכוחות הביטחון יודעים בדיוק אילו תוכניות עליהם לעשות כדי להגן על מדינת ישראל בכל זירה וזירה. נעשה הכל כדי להבטיח את ביטחון ישראל".

תגיות:רצועת עזההרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה