סגולות

כך נעצור את מטחי הרקטות: 10 סגולות לשמירה והגנה

מאות רקטות משוגרות ביומיים האחרונים לעבר מדינת ישראל, וה' יתברך ברחמיו מגן עלינו מהן. כאשר נתחזק, נזכה שבורא עולם ימשיך את שמירתו עלינו. הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה אפשר ללמוד מהניסים הגלויים שחווינו לאחרונה מבחינה ביטחונית? הרב עופר שרביט מזכיר לנו כמה עלינו להודות לה' יתברך

 

1. חיזוק באמונה וביטחון הוא סגולה לשמירה מכל רע. כך מובא במסכת מנחות (כ"ט): "'בטחו בה' עדי עד כי בי-ה ה' צור עולמים'. אמר ליה: כל התולה ביטחונו בהקב"ה, הרי לו מחסה בעולם הזה ולעולם הבא'". 

למה אסור לפחד כשיוצאים למלחמה? לכל מי שדואג וקצת חושש - צפו בדבריו המחזקים של הרב יגאל כהן

 

2. תפילה אישית לבורא עולם. ה'חפץ חיים' כותב כי "כל הצרות שאיננו ניצלים מהן, המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהן. כי לו התפללנו ושפכנו שיח לפני הקב"ה, בוודאי לא ישובו תפילותינו ובקשותינו ריקם".

ה'חפץ חיים מציין כי אין כוונתו רק לתפילות העמידה – שחרית, מנחה וערבית, אלא לשיחה מעומק הלב, כדבר איש אל רעהו. כה דבריו: "ולא יסתפק האדם במה שמתפלל תפילת שמונה עשרה שלוש פעמים בכל יום, אלא מספר פעמים ביום צריך לשפוך תפילות ובקשות בינו לבין עצמו כשהוא בביתו מעומק הלב". ("ליקוטי אמרים")

3. אמירת מזמור צ"א בתהילים, המכונה "שיר של פגעים". מזמור זה הוא בעל סגולה מיוחדת להציל ולשמור מפני מזיקים ופגעים שונים. לחצו לקריאת המזמור.

4. קבלה מרבי יהודה החסיד, שכל האומר בכל יום את שלשת הפסוקים הבאים, ישר והפוך, ינצל מכל צרה, ואלה הפסוקים (ישר והפוך): אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה, סֶלָה תְּסוֹבְבֵנִי פַלֵּט רָנֵּי תִּצְּרֵנִי מִצַּר לִי סֵתֶר אַתָּה; בִּטְחוּ בַיהוָה עֲדֵי עַד כִּי בְּיָהּ יְהוָה צוּר עוֹלָמִים, עוֹלָמִים צוּר יְהוָה בְּיָהּ כִּי עַד עֲדֵי בַיהוָה בִּטְחוּ; יְהֹוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהֹוָה יְבָרֵךְ אֶת-עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם, בַשָּׁלוֹם עַמּוֹ אֶת יְבָרֵךְ יְהֹוָה יִתֵּן לְעַמּוֹ עֹז יְהֹוָה. (מרן החיד"א בספר יוסף בסדר, סימן ח).

5. אמירת פיטום הקטורת. הזוהר הקדוש (ח"ב ריב, ב') משבח ביותר את מעלת אמירתה של 'פיטום הקטורת', וכותב שהיא מסוגלת ביותר להציל את האדם מכל מיני פורענויות המתרגשות לבוא לעולם. לחצו לאמירת הפסוקים הסגוליים. 

6. תוספת שבת - מובא בגמרא: "כל המוסיף מחול על הקודש - מוסיפים לו חיים". לעשות מאמץ להקדים את זמן הדלקת נרות מספר דקות קודם, ולאחר את זמן יציאת השבת על פני מה שכתוב בלוח, אפילו למספר דקות. 

7. אמירת פרשת העקידה מדי יום הינה סגולה נפלאה להגנה, לבטל מיתה, לכפרת עוונות, ולישועה מכל צרה. כותב הזוהר הקדוש: "וטוב לישראל להזכיר בגלות בכל יום פרשת העקידה, שתגן עליהם מכל מקרים רעים, ובת קול יוצאת ואומרת 'אל תעש לו מאומה'".

8. נשמת קול חי. בשם רבי יהודה החסיד: סגולה להינצל מהצרה, שיקבל על עצמו שאחרי שינצל מהצרה שהוא שרוי בה, בע"ה, יאמר נשמת כל חי כולו, בתודה וקול זמרה בפני עשרה אנשים, וזוהי סגולה בדוקה ומנוסה (סגולות ישראל, מערכת צ, או כ)

9. הקפדה על מצוות תפילין היא סגולה להישמר מאויבי ישראל. הגמרא במסכת ברכות מפרשת את הפסוק: "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" כך: "אלו תפילין שבראש".

10. שמירת הלשון. נאמר במדרש, שאמר הקב"ה מכל הצרות הבאות עליכם אני יכול להציל אתכם, ומ"שוט לשון תחבא" (איוב ה, כא). כלומר: הקב"ה שהוא מקור החסד והרחמים, וגם היום חסדיו ורחמיו לא כלו, שנאמר (איכה ג): "חסדי ה' כי לא תמנו, כי לא כלו רחמיו". רצונו של הקב"ה הוא לחפות על כל דבר ולמצוא צד זכות, אכן בתנאי שלא יעמוד השטן כנגד כסא הכבוד לקטרג. כלומר: בעל לשון הרע נותן לשטן פה לקטרג. כאשר ישמור האדם את פיו מלדבר על זולתו - בורא עולם יציל אותו מכל רע.

10. קריאת שמע. ה"פלא יועץ" מבטיח כי "כל הקורא קריאת שמע מזיקין בדלין הימנו". קריאת שמע היא מצווה חשובה שיש בה קבלת עול מלכות שמים ועול מצוות. בשעת אמירת הפסוק: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" עלינו לכוון שאנו מקבלים עלינו את השם יתברך לאדון ופטרון, ולהאמין שהשם יתברך יחיד ומיוחד, אחד בשמים ובארץ ובארבע רוחות העולם, ולהיות מוכנים למסור את נפשנו על קדוש שמו. התפילה מופיעה בכל סידור, ויש לאמרה פעמיים ביום: בבוקר ובלילה. לחצו כאן לקריאה.
תגיות:טיליםאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה