בריאות ותזונה

מדענים איטלקים קובעים: זה מה שיקרה למוח שלכם - אם תאכלו שוקולד מריר בכל יום

הודעה נפלאה לכל חובבי השוקולד: מחקר שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת לה- קווילה באיטליה, מצאו כי לא רק שהשוקולד טעים לנו, הוא גם טוב ויעיל ביותר עבור המוח שלנו, על תפקודיו הקוגניטיביים

אא

הודעה נפלאה לכל חובבי השוקולד: מחקר שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת לה- קווילה (באנגלית: University of L’Aquila) באיטליה מצאו כי לא רק שהשוקולד טעים לנו, הוא גם טוב ויעיל ביותר עבור המוח שלנו, על תפקודיו הקוגניטיביים. 

"מצאנו שהשוקולד מלא בנוגדי חמצון וברזל, והתרכובות שלו מביאות להשפעות חיוביות על המוח בטווח הארוך", אומרים החוקרים ומוסיפי כי אכילת שוקולד מדי יום בכמות מבוקרת, תורמת לשיפור רמת הריכוז במוח, לשיפור הזיכרון וליעילות בקליטת המידע. 

"צריכה קבועה של קקאו ושוקולד יכולה לספק השפעות מועילות על התפקוד הקוגניטיבי לאורך זמן", אומרת גם הסופרת האיטלקיה ולנטינה סוצ'י, שערכה מחקר משלה בנושא ופרסמה אותו במגזין מקומי. אך היא גם מסייגת את דבריה ואומרת כי "ישנן תופעות לוואי אפשריות של אכילת קקאו ושוקולד יומיומית, שקשורות בדרך כלל לערך הקלורי של השוקולד ולתוספים שאנחנו מוסיפים לו - כמו סוכר, חלב וקפאין".

ד"ר ג'קלין לונדון, חוקרת שאף היא בדקה את השפעות צריכת השוקולד היומית על מוחנו, אומרת כי היא "תומכת גדולה של טיפול עצמי באמצעות אכילת שוקולד מדי יום".

קצת על המחקר המרתק:

החוקרים לקחו קבוצת ניסוי שמטרתה הייתה לבדוק האם הביצועים הקוגניטיביים משתפרים על ידי צריכה יומיומית של פלבנולים - המצויים בקקאו. בד בבד צרכו הנסיינים מאכלים נוספים, שדרכם בדקו החוקרים את התגובות שמתקבלות במוח נוכח החומרים של אותם מאכלים, והתוצאה הפתיעה אותם: 

מחקרים שחקרו את ההשפעה של הפלבנולים בקקאו על איברים אחרים - חזרו עם תוצאה חיוורת, לעומת ההשפעה של אותם פלבנולים על המוח. 

כך למשל, החוקרים הצליחו להראות כי קבוצת נשים שצרכה קקאו אחרי לילה של חוסר שינה מוחלט - התפקוד הקוגניטיבי שלה לא נפגע, והיא הייתה מסוגלת לעמוד בדיוק בביצוע משימות שקיבלה, למרות העייפות. 

זאת ועוד. במשך שלושה חודשים בדקו החוקרים את ההשפעות של פלבנולים בקקאו על אוכלוסיית הקשישים, וחזרו עם אותם ממצאים מפתיעים: מסתבר שגם עבורם שופרו הביצועים הקוגניטיביים - מהירות עיבוד המידע, שיפור הזיכרון, שטף מילולי ועוד - על ידי צריכה יומית של קקאו.

"התוצאה הזו מרמזת על הפוטנציאל של פלבנולים בקקאו, להגן על קוגניציה באוכלוסיות פגיעות לאורך זמן", אומרת החוקרת מישל פרארה, מאוניברסיטת לה-קווילה. "אם אתה מסתכל על המנגנון הבסיסי, לפלבנולים של קקאו יש השפעות מועילות גם על בריאות הלב וכלי הדם. שוקולד מריר הוא מקור עשיר של פלבנולים, אז גם אנחנו אוכלים בכל יום קצת שוקולד מריר", היא מסכמת. 

תגיות:מוחשוקולדמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה