יהודה אייזיקוביץ

ביטול אירוע ההתרמה של הרב פירר: כישלון מוחץ במבחן הסובלנות

אפשר שלא להסכים עם הרב פירר, אבל חשוב להיות הוגנים וישרים. אותה יהדות שדרשה מהרב פירר שלא להאזין לשירת נשים, היא זו שהפכה אותו למלאך אדם אלטרואיסטי. מי שבז לערכיו של פירר, בז לאותה היהדות שהפכה אדם כמוהו למלאך. לאלו המדירים אירוע כזה, אין אף את מעט הסובלנות הדתית הבסיסית הנדרשת כדי להכיל מיעוט אשר חי על פי אמונתו

הרב אלימלך פירר (צילום מסך: כאן – תאגיד השידור הישראלי)הרב אלימלך פירר (צילום מסך: כאן – תאגיד השידור הישראלי)
אא

ביטול אירוע ההתרמה לערב למען ארגון "עזרה למרפא" של הרב פירר הוא כישלון מוחץ במבחן הסובלנות של הציבוריות הישראלית. זה התחיל בגל ביטולים וגינויים של זמרים ובעלי דעה, שבעצמם נאלצו לזוע באי נוחות בהודעות שהוציאו לתקשורת, ולהודיע שהם "מעריכים מאוד את פועלו של הרב פירר", אבל מצד שני הם גם לא רוצים להדיר ולפגוע בנשים. 

וכאן בדיוק הכישלון.

חשוב להדגיש, מלכתחילה דובר באירוע פרטי, שאין לאיש רשות להתערב בנעשה בו. אבל ימי הכפייה החילונית כבר כאן, והחילונים שעד אמש מחו על "הדתה" מבצעים "החלנה" דה-פאקטו כשהם דורשים מהחרדים לאמץ עקרונות, אמונות וערכים זרים. במילים פשוטות: הרוב החילוני אינו יכול לשאת את העובדה שיש אנשים המאמינים בערכים שונים, ולא מוכנים לקבל למרחב הציבורי את אורח חייהם. 

אפשר שלא להסכים עם הרב פירר, אבל חשוב להיות הוגנים וישרים. אותה יהדות שדרשה מהרב פירר שלא להאזין לשירת נשים, היא זו שהפכה אותו למלאך אדם אלטרואיסטי. מי שבז לערכיו של פירר, בז לאותה היהדות שהפכה אדם כמוהו למלאך. לאלו המדירים אירוע כזה, אין אף את מעט הסובלנות הדתית הבסיסית הנדרשת כדי להכיל מיעוט אשר חי על פי אמונתו. 

הרב פירר, אחד האזרחים המעוטרים ביותר במדינה, מבקש לקיים את האירוע בהפרדה מסיבה אחת בלבד: עקרונות היהדות שבהם הוא מאמין. זו בדיוק אותה יהדות שמנחה אותו להקדיש את חייו למען עזרה לזולת ושבזכותה הפך לחתן פרס ישראל (1997), זכה בתואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן (1996), ד"ר לשם כבוד מטעם מכון ויצמן למדע (2001), ד"ר לשם כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה (2008), וקיבל את אות נשיא המדינה למתנדב (1993), עיטור הנשיא (2013), ועוד.

הרב פירר לא כשל במבחן הסובלנות, להפך. הוא מסייע לאנשים ונשים אשר רומסים מול עיניו את הערכים שהוא מאמין בהם. הוא מקדיש את חייו כדי להקל על חייהם. הרב פירר וכל צוותו יחללו שבת ואף יום כיפור כדי לסייע לאשה חילונית אחת. הוא דבק במטרה יהודית נעלה של קדושת חיי אדם, ובכך הוא מלמד את הציבוריות הישראלית כולה סובלנות דתית מהי. תגידו עליו מה שתגידו, מדיר נשים הוא לא. אם מישהו כאן פוגע בנשים, הם אלו המחרימים אירוע כזה ומקשים עליו לסייע לנשים הזקוקות לעזרתו. 

אם הציבוריות הישראלית אינה יכולה להכיל מלאך-אדם כמו הרב פירר בשם אדיקות חילונית קיצונית ואטומה, אין לה עתיד משותף עם החברה המסורתית ועם המסורת הדתית. בזכות העמידה על "העקרונות המקודשים" הללו, הפסידה המדינה את פועלו של אחד האזרחים העטורים ביותר במדינה. ובמבחן חוסר הסובלנות, כולנו הפסדנו.

זמרים ולוחמי זכויות יקרים, נאמין לכם שאתם מדירים את האירוע מתוך עקרונות, כשבשם אותם העקרונות תודיעו שאתם מוותרים גם על הסיוע של הרב פירר.

הכותב הוא מנהל "Chareidi Information Center CIC" - מרכז מידע חרדי

תגיות:הרב פיררהדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה