חדשות בארץ

המתיחות בדרום: האיחוד האירופי גינה את ירי הרקטות לעבר ישראל

האיחוד האירופי גינה את ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה, וקרא להפסיקו באופן מיידי וללא תנאי: "ישראלים ופלסטינים זכאים לחיות בשלום, ביטחון וכבוד. רק פתרון פוליטי יוכל לשים קץ לאלימות"

כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

האיחוד האירופי גינה הלילה (שני) את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. "ירי הרקטות נגד אוכלוסייה אזרחית אינו מקובל, ועליו להיפסק באופן מיידי וללא תנאי. יש לפעול בדחיפות להפחתה מיידית של ההסלמה כדי להגן על חיי האזרחים", נאמר בהודעה שהוציאה דוברות משרד החוץ של האיחוד.

בסיום ההודעה הודגש, כי "ישראלים ופלסטינים זכאים לחיות בשלום, ביטחון וכבוד. רק פתרון פוליטי יוכל לשים קץ לאלימות".

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול לדיון, שעסק בין השאר בהסלמה בדרום. במהלך הישיבה, שנמשכה למעלה מארבע שעות, עלתה ההצעה לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים, אך זו לא אושרה. בתום הדיון אמר שר האנרגיה יובל שטייניץ, החבר בקבינט, כי "כמו שזה נראה עכשיו, נצטרך קודם לצאת למבצע צבאי גדול ואז ללכת להסדרה". בראיון לגלי צה"ל הבהיר שטייניץ, כי "אם אין ברירה, ונרצה לחסל את שלטון החמאס, נצטרך מבצע קרקעי".

במטחי הרקטות שנורו בסוף השבוע לעבר שדרות ומרחב עוטף עזה זוהו 11 שיגורים. רובם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, אולם אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות. לבית נגרם נזק, אך בחסדי שמיים בני הבית הספיקו להיכנס למרחב המוגן ולא נפגעו. אישה כבת 65 נפצעה באורח קל לאחר שנפלה ונחבלה בדרכה למרחב המוגן, ופונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מגוון רחב של יעדי טרור. מצה"ל נמסר, כי בין המטרות שהותקפו היו מתחם צבאי השייך לכוח הימי של חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה, ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור. בעזה נמסר על הרוג אחד בתקיפות חיל האוויר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול להסלמה בדרום. "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה ונפיצה בכמה וכמה זירות – במזרח, בצפון ובדרום", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "מיד לאחר הירי על עוטף עזה כינסתי דיון של צמרת הביטחון בקריה. הוריתי על שורה של מטרות שעלינו לתקוף, ולכן חיל האוויר תקף אותן, ודאי יכולתם להתרשם מעוצמת התקיפה".

"צריך להבין שחמאס נושא באחריות מבחינתנו לכל התקפה שיוצאת משטחה של רצועת עזה", הדגיש נתניהו. "אני לא מתכוון לפרט כאן את התוכניות שלנו. אנחנו נמשיך לפעול בכל הזירות למען ביטחון מדינת ישראל, גם באמצעים גלויים וגם באמצעים סמויים – בים, באוויר וביבשה".

תגיות:האיחוד האירופירצועת עזהרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה