חדשות בארץ

יו"ר בל"ד: לא נתמוך בממשלת מיעוט בראשות גנץ

חבר הכנסת מטאנס שחאדה אמר כי מפלגתו דורשת לבטל את כל החוקים שיש בהם "אפליה וגזענות כלפי האוכלוסייה הערבית", ובכללם חוק הלאום. הוא ציין כי האפשרות שדרישת בל"ד תיענה הינה היפותטית, אך "אם כל החוקים האלה יתבטלו – נשקול איך להתנהג"

יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר בל"ד, חבר הכנסת מטאנס שחאדה, הבהיר היום (שלישי) כי מפלגתו לא תתמוך בממשלת מיעוט של השמאל בראשה יעמוד יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

בראיון לאראל סג"ל ברדיו 103fm, אמר שחאדה כי "זו העמדה של בל"ד בלבד. הרשימה המשותפת תשב ותדון. נראה מה יהיו ההתפתחויות הפוליטיות, וננסה לשכנע בעמדה שלנו". הוא הביע בדבריו ספק האם בסופו של דבר תוקם ממשלת מיעוט: "הכיוון העיקרי הוא הקמת ממשלת אחדות לאומית, פניהם של כחול לבן וגנץ לכיוון הזה".

שחאדה הוסיף כי החלטה של הרשימה המשותפת לתמוך מבחוץ בממשלת מיעוט בראשות גנץ לא תחייב את שלושת חברי הכנסת של מפלגתו: "זו הצבעה פרסונלית שמית, הצבעה בכנסת, ולא המלצה בפני הנשיא". הוא הדגיש כי מפלגתו דורשת את ביטולם של כל החוקים שיש בהם "אפליה וגזענות כלפי האוכלוסייה הערבית", כהגדרתו, "ביניהם חוק הלאום". לדבריו, האפשרות שדרישותיה של בל"ד יתקבלו הינה היפותטית, ולכן היא לא תתמוך בממשלת מיעוט. עם זאת, הוסיף, "אם כל החוקים האלה יתבטלו – נשקול איך להתנהג".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש לנשיא ראובן ריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה וכי הוא מחזיר לו את המנדט. ריבלין צפוי להטיל על גנץ את משימת הקמתה של הממשלה. מבית הנשיא נמסר כי בהתאם לחוק יסוד הממשלה, יפנה מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי כל הסיעות בכנסת, ויודיע להם כי "בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם ליו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתבל"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה