חדשות בארץ

דרעי: "נראה שאנחנו הולכים לקראת עוד בחירות"

לאחר שחשף כי בכירי הליכוד לחצו עליו לפעול להדחתו של נתניהו מכס ראשות הליכוד, דרעי שלל אפשרות שבליכוד יפעלו לכך בשנית: "מי שבונה על זה שיקרה משהו בליכוד טועה טעות מוחלטת". הוא הביע אופטימיות כי בכחול לבן יתעשתו ברגע האחרון ויצטרפו לממשלת אחדות בראשות נתניהו: "יכול להיות שבעשרים ואחד ימים האחרונים הם יתעוררו קצת. בכל זאת מדובר פה ברמטכ"לים לשעבר, מדובר באנשים מבוגרים באנשים שעשו דברים למען המדינה"

דרעי (צילום: פלאש 90)דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע המבוי הסתום שאליו נקלע המו"מ בין הליכוד וכחול לבן, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר כי "על פניו זה נראה שאנחנו הולכים לקראת עוד בחירות". לפי דרעי, שהזהיר מפני הפלונטר הפוליטי הסבוך בריאיון חג לביטאון תנועת ש"ס "הדרך", "אני לא רואה פתרון, כל אחד מתחפר בעמדתו ומתעקש ולא מוכן לוותר. והכל בגלל אינטרסים אישיים, שנאות אישיות, מריבות של מי ימלוך ומי בראש. אנשים שהם כביכול ידידים, פועלים אחד כנגד השני".

דרעי שב והדהד את קריאתו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להצטרף לממשלת אחדות בראשותו של בנימין נתניהו, וטען כי בסביבתו של גנץ, לרבות מספר 2 ברשימתו יאיר לפיד, מנסים "להכשיל אותו ביודעין כדי שהוא לא יגיע לראשות הממשלה". על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען כי הוא "עושה את הכול כדי שנתניהו לא יישאר ראש הממשלה".

הוא הביע אופטימיות כי בכחול לבן יתעשתו ברגע האחרון ויצטרפו לממשלת אחדות בראשות נתניהו. "יכול להיות שבעשרים ואחד ימים האחרונים, שהנשיא מחזיר את המנדט לכנסת, יכול להיות שאז אולי הם יתעוררו קצת. בכל זאת מדובר פה ברמטכ"לים לשעבר, מדובר באנשים מבוגרים באנשים שעשו דברים למען המדינה, ואולי הם יתעוררו ויגידו, רגע חברים לאיפה אנחנו מובילים את המדינה?"

דרעי התייחס לכך שבכחול לבן החרימו כל ישיבה בממשלה בראשות נתניהו, ויצא להגנתו של ראש הממשלה: "מה זה הדבר הזה? מה זו השנאה הזאת, להחרים את נתניהו? נתניהו מותר לו על פי חוק להיות ראש ממשלה. אז מה אתם רוצים ממנו?! הוא מסכים ללכת לקראתכם, נותן לכם רוטציה, מסכים לצאת לנבצרות, נותן לכם שוויון מלא בהרכב הממשלה, אנחנו גם הסכמנו לזה. אז למה לא?!". נתניהו, כך לפי דרעי, "מוכן להציע הצעות מרחיקות לכת, אני אומר לכם את האמת אני לא האמנתי שהוא יסכים לזה. אפילו אותי זה הפתיע ההצעות שהוא הסכים להם גם לכחול לבן וגם לליברמן".

בצל התרחישים כי בכחול לבן יחתרו להקמת ממשלת שמאל-ש"ס, דרעי הדגיש כי לא קיימת היתכנות כזו: "אני יכול להגיד, בביטחון, בני גנץ לא יוכל להרכיב ממשלה, לא יקרה שום דבר בזמן שהוא יקבל את המנדט. לא משנה מה שהם יציעו. אנחנו לא נלך איתם בשום מצב". לאחר שחשף כי בכירי הליכוד לחצו עליו לפעול להדחתו של נתניהו מכס ראשות הליכוד, דרעי שלל אפשרות שבליכוד ידיחו את היושב ראש: "מי שבונה על זה שיקרה משהו בליכוד טועה טעות מוחלטת".

לדבריו של יו"ר ש"ס, למרות שמפלגתו התחזקה בסבב השני של הבחירות, הוא היה מוותר על כך ומעדיף שתכונן ממשלה. "ברור שבחירות נוספות הן מיותרות לגמרי. הייתי מוותר על מועד ב' של הבחירות, למרות הגידול בקולות ובמנדטים, אם היינו יכולים עם השמונה מנדטים שקיבלנו בבחירות הקודמות להקים ממשלה ולהמשיך לעבוד ועכשיו היינו שקועים בעשייה", אמר.

תגיות:אריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה