חדשות בארץ

לאחר 11 שעות: תם היום השני לשימוע בתיקי נתניהו

השימוע בתיקיו של ראש הממשלה נתניהו הסתיימו הערב לאחר 11 שעות של דיונים במשרד המשפטים, בנוכחות היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט. היועמ"ש שוקל להאריך את השימוע ביום, מעבר לארבעת ימי השימוע שהוארכו לבקשת סנגורי נתניהו, כך שהדיונים בתיק 4000 צפויים להימשך גם ביום ראשון

עו"ד חדד, הבוקר (צילום: פלאש 90)עו"ד חדד, הבוקר (צילום: פלאש 90)
אא

היום השני לשימוע בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיימו הערב (חמישי), בתום 11 שעות של דיונים. פרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי אשכנזי, הציג את טיעוניו בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) בפני בכירי משרד המשפטים המלווים את התיקים מאז פתיחתם ב-2016, בהם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העומד בראש מערך החקירה.

בעקבות בקשת סנגוריו של נתניהו, מנדלבליט אישר לערוך 4 ימי שימוע, כאשר שני הימים הראשונים (אתמול והיום) יוקדשו לתיק 4000, הנחשב חמור מכולם זאת נוכח אישומו של נתניהו בקבלת שוחד, ואילו ימים ראשון ושני יוקצו לתיקי 1000 (פרשת המתנות) ו-2000 (פרשת נתניהו-מוזס), בהם חשוד נתניהו במרמה והפרת אמונים. עם זאת, בדיווח הערב ב'הארץ' נטען כי בניגוד לתכנון המקורי, הדיונים בתיק 4000 צפויים להימשך גם ביום ראשון. לפי דיווח זה, מנדלבליט שוקל להאריך את השימוע ביום, מעבר לארבעת ימי השימוע שהוארכו לבקשת סנגורי נתניהו.

"השימוע בתיק 4000 טרם הסתיים, הוא יסתיים בהשלמה קצרה של טיעונים שתהיה לנו ביום ראשון בבוקר לפני שנעבור לטעון את פרשה 1000, ולאחר מכן 2000", אמר עו"ד אשכנזי בצאתו מהשימוע. "במעט הקול שנשאר לי אחרי 11 שעות טיעון, אני יכול לומר שהיה יום מאוד יעיל, מאוד אינטנסיבי. טענו ארוכות בעניין פרשת 4000, היו לנו דיונים מאוד ערים עם היועמ"ש ועם הצוות שלו. השימוע הזה הוא בדיוק מה שצריך להיות שימוע - הוא אפקטיבי ומשיג את המטרות שלו". עו"ד אשכנזי הוסיף כי "ההתמקדות היום הייתה בנושא עדי המדינה חפץ ופילבר ובנושא הסיקור".

במרכזו של תיק 4000 עומד החשד כי נתניהו ניהל יחסי תן וקח עם הבעלים של בזק ואתר וואלה, שאול אלוביץ'. החשד העיקרי הוא שנתניהו, בכובעו כשר התקשורת, העניק לאלוביץ' הטבות בשווי מאות מיליונים, וקיבל על כך בתמורה סיקור אוהד לטובתו ולטובת בני משפחתו ונגד יריביו הפוליטיים.

עו"ד עמית חדד, גם הוא בצוות ההגנה של ראש הממשלה, אמר: "ביום ראשון נתחיל לטעון את תיק 1000. אחרי שהיום יוסי עשה עבודה מצוינת והראה שבתיק 4000 אין את מה שהיה בכתב החשדות, אנחנו נתמקד בתיק 1000 ונראה שגם בו אין את מה שמנסים לטעון. אין עבירות והתיקים האלו שלושתם צריכים בסופו של יום להיסגר. אנחנו מאמינים שהם ייסגרו. יש קשב רב, יש שאלות כמובן, אבל יש גם תשובות מאוד מאוד טובות שאנחנו נותנים".

חדד, שצפוי לטעון שבוע הבא בתיקי 1000 ו-2000, אמר הבוקר עם כניסתו למשרד המשפטים: "אתמול השגנו את מחצית הטענות שלנו בתיק 4000. אני חושב שהטענות נשמעו, הן טענות נכונות וטובות, הן מפתיעות, יש ראיות חדשות, יש הסבר אחר לכל מה שנטען בכתב החשדות".

תגיות:תיקי נתניהושימועתיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה