חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם ראשי מפלגות הימין: "לפיד קיפל את גנץ"

בתום הישיבה, שנערכה בעקבות החלטתה של כחול לבן לבטל את פגישות המשא ומתן, נמסר מהליכוד כי "לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות". בליכוד הוסיפו כי "סוכם שראשי מפלגות המחנה הלאומי ימשיכו יחד", אך לא הוחלט עדיין האם נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא

נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) בלשכתו עם ראשי המפלגות השותפות לבלוק הימין-חרדים. הישיבה התקיימה בעקבות הודעתה אמש של כחול לבן על החלטתה לבטל את פגישת צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות ואת הפגישה שתוכננה בין נתניהו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ.

בהודעה שהוציא הליכוד בתום הפגישה, נאמר כי השתתפו בה השרים יריב לוין וזאב אלקין, ש"מסרו דיווח על פיצוץ המשא ומתן על ידי כחול לבן".

"השרים עדכנו שצוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה, כיוון שלפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק בין גנץ לבינו".

בסיום הודעת הליכוד נאמר כי "סוכם שראשי מפלגות המחנה הלאומי ימשיכו יחד". עוד נמסר, כי בשלב זה לא הוחלט האם נתניהו יחזיר לנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה. על פי דיווחים שונים, ראש הממשלה עדיין מתחבט בסוגיה.

מוקדם יותר היום, מתח השר יואב גלנט (הליכוד) ביקורת על הצעד בו נקטו בכחול לבן לביטול פגישות המשא ומתן. "זה מעשה שגוי וגם לא נכון בראייה לאומית", אמר בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל. "הם מסרבים בכלל לדון במתווה הנשיא. אסור לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית, זה לא טוב לנו, לא טוב למדינת ישראל, והאזרחים לא רוצים את זה – ובצדק".

גלנט הבהיר כי הליכוד לא יסכים לדרישותיה המקדמיות של כחול לבן להתנתק ממפלגות הימין ולכך שנתניהו לא יעמוד בראש הממשלה הבאה: "אני מקווה שתהיה התעשתות. אתה לא יכול לפסול מישהו על בסיס אישי או על בסיס אחר. הם לא מוכנים לדבר עם נתניהו, כי הם הופכים את עצמם לבית משפט. במחילה מכבודם, זה לא עובד כך בדמוקרטיה".

"אתה לא פוסל את מי שהצד השני בחר בו. למעשה מיליון איש בחרו בנתניהו באופן ישיר ועוד מיליון בחרו בו באופן עקיף, כי הם בחרו ימין מתוך ידיעה שהם רוצים אותו כראש ממשלה. האם אנחנו מחליטים לכחול לבן מי עומד בראשם? זה לא עובד כך", סיכם גלנט.

תגיות:יואב גלנטבחירות 2019כחול לבןבנימין נתניהויאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה