חדשות בארץ

בעקבות בקשת הסנגורים: השימוע לנתניהו יימשך ארבעה ימים

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נענה לבקשת סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והודיע כי השימוע בעניינו יימשך ארבעה ימים במקום יומיים

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (ראשון) לפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכמתו להאריך את משך השימוע בתיקיו השונים.

בעקבות בקשת צוות ההגנה, השימוע – שהיה אמור להימשך יומיים – יימשך ארבעה ימים. במכתב שנשלח לסנגורים נאמר, כי הימים רביעי וחמישי בהמשך השבוע (2 ו- 3 באוקטובר) יוקדשו לשמיעת טיעוניהם בתיק 4000, ובימים ראשון ושני בשבוע הבא (6 ו- 7 באוקטובר) יעסוק השימוע בפרשות 1000 ו- 2000.

כזכור, ביום חמישי האחרון דחה מנדלבליט את בקשתם של נתניהו ופרקליטיו להעביר את השימוע בעניינו בשידור חי. במכתב תגובה חריף שנשלח מטעמו של היועץ הוגדרה הבקשה כבקשת סרק. "הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה נעדרת כל ביסוס משפטי", כתב עוזרו של מנדלבליט, גיל לימון. "כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים, ומפחיתה מהחשיבות הרבה שהיועץ המשפטי לממשלה מייחס לו".

"למעשה, מכתבכם איננו מציג כל נימוק משפטי או אחר לקיומו של שימוע באופן פומבי, ולא בכדי", תקף לימון את פרקליטיו של ראש הממשלה. "השימוע לא נועד לשכנע את הציבור, שכן ממילא ההכרעה בדבר הגשת כתב אישום היא החלטה מקצועית, המנותקת מכל סחף ציבורי, לחץ פוליטי או 'רעשי רקע' למיניהם. החלטה זו מבוססת אך ורק על הראיות ועל הדין. כך בעניינו של כל אדם, וכך גם בעניינו של מרשכם".

"הליך השימוע לא יוכל להגשים את תכליתו אם קיימת כוונה לנהל אותו כמו אירוע תקשורתי, ולא כשלב בעל חשיבות בהליך פלילי. מוטב היה שבמקום בקשות סרק, שאתם יודעים היטב שלא יתקבלו, הייתם פועלים לקיים את ההנחיות המחייבות בהליך זה", נאמר עוד במכתב.

בתגובה לדחיית בקשתו על הסף, אמר נתניהו כי "החלטת היועץ מאכזבת. היועמ"ש אמר שהשימוע לא נועד לשכנע את הציבור, אבל בארבע השנים האחרונות החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו לוו במאות הדלפות פליליות מהחקירות, עוינות ומוטות שכוונו דווקא לאוזני הציבור, במטרה לייצר סחף תקשורתי נגד ראש הממשלה. למרות התלונות שהוגשו, איש בפרקליטות לא בדק אפילו הדלפה אחת מתוך מאות, דבר שהיה מביא להפסקתן המיידית. מאחר שלא ננקטה שום פעולה חקירתית נגד ההדלפות, הן צפויות להימשך לאורך השימוע יחד עם התדרוכים המגמתיים לתקשורת שמלווים אותן".

ההודעה שיצאה מטעמו של נתניהו המשיכה וטענה כי "כל זה מייצר משפט שדה לראש הממשלה, שהוא בלתי נסבל בדמוקרטיה, ולכן היה ראוי לתקן את המצב על ידי פתיחת הדלתות של השימוע לציבור הרחב, וכדי שהציבור ייחשף לכל העובדות ולא רק להדלפות המגמתיות".

כזכור, בסוף חודש פברואר פרסם מנדלבליט את כתב החשדות נגד ראש הממשלה בפרשות 1000, 2000 ו- 4000, והודיע על כוונתו להעמידו לדין בכפוף לשימוע. בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) מואשם נתניהו בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.בחודש מאי סירב היועץ לבקשת צוות ההגנה של נתניהו לדחות את השימוע ב- 12 חודשים.

תגיות:שימועאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה