חדשות בארץ

מנדלבליט דחה את השימוע לנתניהו לתחילת אוקטובר

היועץ המשפטי לממשלה החליט לדחות את השימוע בתיקיו של ראש הממשלה בשלושה חודשים, ולא נענה לבקשת צוות ההגנה לקבל ארכה של שנה כדי להיערך לשימוע

נתניהו ומנדלבליט (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (רביעי) לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי השימוע בתיקיו ייערך ב- 2 וב- 3 באוקטובר. מדובר בדחייה של שלושה חודשים לעומת תאריך היעד הראשוני אותו הציב מנדלבליט לקיום השימוע – לא יאוחר מה- 10 ביולי.

כזכור, בשבוע שעבר (ב- 14 במאי) אסף סנגורו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, את חומרי החקירה בתיקי ראש הממשלה ממשרדי הפרקליטות. במכתב ששלח לאחר מכן ללשכת היועץ המשפטי לממשלה ביקש חדד לדחות את השימוע ב- 12 חודשים, שלדבריו הוא נזקק להם כדי להיערך אליו כראוי. חדד ציין כי מדובר ב"פרק זמן סביר ומקובל", אך במכתב ששלח אליו היום עוזרו של מנדלבליט, גיל לימון, נכתב: "אין כל הצדקה לכך שהשימוע ייקבע לעוד שנה ממועד איסוף חומרי החקירה על ידך, דבר שיפגע באינטרס הציבורי החיוני של קבלת החלטה בתיק בהקדם האפשרי, ובנסיבות העניין אין לו כל הצדקה עניינית".

"ההחלטה על משך הזמן המוקצה לצורך היערכות לשימוע תלויה בנסיבותיו של כל מקרה ומקרה", נאמר עוד במכתב, "כאשר מן הצד האחד נלקחים בחשבון היקפי החקירה ומורכבות התיק, ומן הצד השני נשקלים האינטרסים הציבוריים של אכיפת החוק וייעול ההליכים. כך נעשה, כמובן, בקשר לתיקי חקירה קודמים בעלי אופי דומה לתיקים בהם נחקר ראש הממשלה כחשוד, וכך נעשה בעניין תיקי החקירה של ראש הממשלה כעת".

"היועץ שקל את מכלול האינטרסים המפורטים לעיל, בשים לב להיקף חומרי החקירה ולצורך לאפשר לראש הממשלה להיערך לשימוע. כמו כן, נלקחה גם בחשבון העובדה שכתב החשדות הועבר לידיך ביום 28 בפברואר 2019, וחומרי החקירה הועברו לרשותך – לפי בקשתך – החל מיום 10 באפריל 2019. מובן כי המועד בו בחרת לקחת את חומרי החקירה בפועל אינו רלוונטי. בנסיבות אלו, החליט היועץ המשפטי לממשלה להיעתר לבקשה ולדחות את מועד קיום השימוע בכשלושה חודשים נוספים, מעבר לשלושת החודשים המקוריים שניתנו לשם כך, והכל כדי להיענות לבקשתכם במידת האפשר".

בנוסף לשני ימי השימוע שנקבעו לתחילת אוקטובר, החליט מנדלבליט כי במידת הצורך ייקבע יום דיונים נוסף בשבוע שלאחר מכן.

כזכור, בסוף פברואר פרסם מנדלבליט את כתב החשדות נגד ראש הממשלה בתיקי 1000, 2000 ו- 4000 והודיע על כוונתו להעמידו לדין בכפוף לשימוע. בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) נתניהו מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה