חדשות בארץ

נתניהו בתגובה לסירוב היועמ"ש לשדר את השימוע: "החלטה מאכזבת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לדחות את בקשתו להעביר את השימוע בשידור חי: "הטענה שמדובר בצעד חסר תקדים אינה רלוונטית. מה שהוא באמת חסר תקדים הוא הלינץ' התקשורתי שנערך ערב ערב בתקשורת באמצעות הדלפות מגמתיות נגד ראש הממשלה, ואת זה אפשר לתקן רק על ידי שקיפות"

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש (חמישי) על סירובו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להיענות לבקשתו להעביר בשידור חי את השימוע שייערך בשבוע הבא בתיקיו.

"החלטת היועץ מאכזבת", נאמר בהודעה שיצאה מטעמו של ראש הממשלה, "היועמ"ש אמר שהשימוע לא נועד לשכנע את הציבור, אבל בארבע השנים האחרונות החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו לוו במאות הדלפות פליליות מהחקירות, עוינות ומוטות שכוונו דווקא לאוזני הציבור, במטרה לייצר סחף תקשורתי נגד ראש הממשלה".

"למרות התלונות שהוגשו, איש בפרקליטות לא בדק אפילו הדלפה אחת מתוך מאות, דבר שהיה מביא להפסקתן המיידית. מאחר שלא ננקטה שום פעולה חקירתית נגד ההדלפות, הן צפויות להימשך לאורך השימוע יחד עם התדרוכים המגמתיים לתקשורת שמלווים אותן".

ההודעה המשיכה וטענה כי "כל זה מייצר משפט שדה לראש הממשלה, שהוא בלתי נסבל בדמוקרטיה, ולכן היה ראוי לתקן את המצב על ידי פתיחת הדלתות של השימוע לציבור הרחב, וכדי שהציבור ייחשף לכל העובדות ולא רק להדלפות המגמתיות".

"הטענה שמדובר בצעד חסר תקדים אינה רלוונטית. גם הנשיא ריבלין וגם השופט מלצר פתחו באופן חסר תקדים דיונים שהיו חסויים עד כה לציבור כדי להבטיח שקיפות והוגנות. מה שהוא באמת חסר תקדים הוא הלינץ' התקשורתי שנערך ערב ערב בתקשורת באמצעות הדלפות מגמתיות נגד ראש הממשלה, ואת זה אפשר לתקן רק על ידי שקיפות", נאמר בסיום ההודעה.

מוקדם יותר אתמול, פנה נתניהו למנדלבליט בבקשה לפתוח את דיוני השימוע לשידור חי. "אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכל", אמר בסרטון שפרסם ברשת. "גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה – ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. לא רק שאין לי מה להסתיר – אני רוצה שהכל יישמע. זאת בקשתי – שידור חי של השימוע. כך נבטיח צדק ואמת".

בעקבות דבריו של נתניהו, הגישו סנגוריו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה רשמית להעברת השימוע בשידור חי. אלא שכעבור זמן לא רב שיגרה לשכתו של מנדלבליט מכתב תגובה חריף מטעמו לצוות ההגנה, בו נדחתה הבקשה על הסף. גיל לימון, עוזרו של היועץ, כתב כי "הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים, ומפחיתה מהחשיבות הרבה שהיועץ המשפטי לממשלה מייחס לו".

"למעשה, מכתבכם איננו מציג כל נימוק משפטי או אחר לקיומו של שימוע באופן פומבי, ולא בכדי", תקף לימון את פרקליטיו של ראש הממשלה. "השימוע לא נועד לשכנע את הציבור, שכן ממילא ההכרעה בדבר הגשת כתב אישום היא החלטה מקצועית, המנותקת מכל סחף ציבורי, לחץ פוליטי או 'רעשי רקע' למיניהם. החלטה זו מבוססת אך ורק על הראיות ועל הדין. כך בעניינו של כל אדם, וכך גם בעניינו של מרשכם".

"הליך השימוע לא יוכל להגשים את תכליתו אם קיימת כוונה לנהל אותו כמו אירוע תקשורתי, ולא כשלב בעל חשיבות בהליך פלילי. מוטב היה שבמקום בקשות סרק, שאתם יודעים היטב שלא יתקבלו, הייתם פועלים לקיים את ההנחיות המחייבות בהליך זה", נאמר עוד במכתב.

כזכור, בסוף חודש פברואר פרסם מנדלבליט את כתב החשדות נגד ראש הממשלה בתיקי 1000, 2000 ו- 4000, והודיע על כוונתו להעמידו לדין בכפוף לשימוע. בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) מואשם נתניהו בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.בחודש מאי דחה היועץ את בקשת צוות ההגנה של נתניהו לדחות את השימוע ב- 12 חודשים, והודיע כי הוא ייערך ב- 2 וב- 3 באוקטובר. במידת הצורך, ייקבע יום דיונים נוסף בשבוע שלאחר מכן.

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה