חדשות בארץ

גנץ לנתניהו: "בוא למשא ומתן – בלי ספינים ובלי בלוקים"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד להגיע למשא ומתן עם מפלגתו "בלי תנאים מוקדמים". הוא קרא לנהל שיח על תוכן, וציין כי מפלגתו אינה תוקפת איש ברמה האישית: "אנחנו מחפשים יושרה ציבורית, ולא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שכנגדו כתבי אישום פעילים"

גנץ, היום (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)גנץ, היום (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא בצהריים (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד להגיע למשא ומתן עם מפלגתו "בלי ספינים ובלי בלוקים".

"אני קורא מכאן לנתניהו ולליכוד: בואו למשא ומתן עם דיבור על תוכן ובלי תנאים מוקדמים, בלי ספינים ובלי בלוקים – למען עם ישראל. בואו לבנות ממשלת אחדות אמיתית", אמר גנץ בהצהרה שמסר בפתח ישיבת סיעתו, שהתכנסה בתל אביב להרמת כוסית לרגל ראש השנה. הוא ציין כי מפלגתו אינה רוצה בבחירות שלישיות: "נתניהו היה זה שהקדים את הבחירות לכנסת ה- 21, והוא היה זה שהוליך אותנו לבחירות לכנסת ה- 22. הוא אולי גם היחיד שיש לו אינטרס להוביל אותנו לבחירות שוב, בחירות שעשויות להביא לשבר בין האזרחים והמדינה".

גנץ פירט בדבריו את האתגרים העומדים לפתחה של ישראל, והדגיש כי "האתגר מבית חשוב לא פחות מהאתגרים החיצוניים. היכולת לחיות זה לצד זה, דתיים וחילוניים, יהודים וערבים, בתוך קווים ליברליים ומוסכמים תוך סובלנות וכבוד הדדי, היכולת הזו הפכה לקריטית בעת הזו – אנחנו לא צריכים מערכת בחירות נוספת שתשוב ותחדד את המפריד בינינו, כי אם הסכמה לאומית רחבה שתדגיש את המסגרת המאחדת".

"לא המשרה חשובה. מה זה חשוב מי יחזיק באיזה תיק? על זה מדברים רק אחרי תוכן, רק אחרי מהות. התיקים אמורים לאפשר הישגים בתחומי התוכן השונים, אבל הם אינם מטרה בזכות עצמם. הם אינם מושא חלומותינו, אלא כלי עבודה באמתחתנו", הוסיף גנץ. "אינני מחפש להיות ראש ממשלה בשמו של הכבוד. אינני מבקש מטוס, אינני מבקש שיירה נשיאותית, אינני רוצה בבית מלכותי. ביקשתי את אמון הציבור בשמה של המשימה ולא בשם השררה, בשמה של החובה ולא בשמה ההנאה, ואמשיך לבקש זאת עד שתוקם ממשלה בישראל".

"אנחנו איננו מפלגת לא 'רק לא ביבי'. איננו תוקפים איש ברמה האישית. אנחנו מחפשים יושרה ציבורית, מחפשים לפעול נגד השחיתות, ולא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שכנגדו כתבי אישום פעילים", הבהיר יו"ר כחול לבן. "אני קורא מכאן לשיח על תוכן ומהות עם הליכוד, המפלגה השנייה לנו בגודלה. אם מדובר במשא ומתן שענייניו תוכן ולא תפירת חליפות ובניית בלוקים פוליטיים וייצוגם – נהיה שם ובחפץ לב. קודם כל שתי המפלגות הגדולות צריכות לסכם קווי יסוד, ולאחר מכן יצטרפו המפלגות הנוספות עם קווי התוכן החשובים להן".

הנשיא ראובן ריבלין הודיע אמש כי הוא מעניק לנתניהו את המנדט להקמת הממשלה הבאה. בנאום שנשא בבית הנשיא, כשלצדו נתניהו, שטח ריבלין את מתווה הפשרה אותו הציע לצדדים במהלך המגעים עם נתניהו וגנץ. על פי ההצעה, תוקם ממשלה פריטטית, בה יהיה שוויון בין הגושים. בנוסף, ישונה החוק כך שיציאה של ראש ממשלה לנבצרות לא תהיה מוגבלת בזמן, ויורחבו סמכויותיו של מ"מ ראש הממשלה. במידה ויוגש כתב אישום נגד נתניהו, הוא יצא לנבצרות עד לסיום משפטו, וגנץ ימלא את מקומו כראש ממשלה בפועל.

דוברי כחול לבן הבהירו במהלך היום כי מפלגתם דוחה את המתווה שהציע ריבלין, וכרכו את המבוי הסתום בהתעקשותו של הליכוד להגיע למשא ומתן עם בלוק ה- 55 של מפלגות הימין והחרדים. מהעבר השני, בליכוד אמרו כי הסכימו לקבל את המתווה כבסיס למשא ומתן, והאשימו את יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, כי הוא שטרפד את המגעים. בראיון לגלי צה"ל, אמר חבר הכנסת דוד ביטן כי "גנץ שבוי בידי לפיד. לפיד חושב שבבחירות הבאות הוא יקבל יותר קולות, בגלל שנתניהו יהיה אחרי השימוע. בגלל זה לגרור את המנדט לבחירות? הוא צריך להתעשת".

(עודכן: 15:44)

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה