חדשות בארץ

חבר הכנסת ביטן: "גנץ שבוי בידי לפיד"

בליכוד ובמפלגות השותפות עמו לבלוק הימין-חרדים תקפו בחריפות את חבר הכנסת יאיר לפיד והאשימו אותו בטרפוד המגעים להקמת ממשלת אחדות. השר אריה דרעי: "שותפיו של גנץ לא ממש רוצים בטובתו, גם לא בטובת המדינה. כדאי לו שישמור על הגב"

לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע סירובה של כחול לבן לקבל את המתווה שהציע הנשיא ראובן ריבלין, בגוש הימין-חרדים תוקפים את חבר הכנסת יאיר לפיד ומאשימים אותו בטרפוד המגעים להקמת ממשלת אחדות.

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) אמר הבוקר (חמישי), כי מפלגתו מוכנה לממשלת אחדות, אך לדבריו "בכחול לבן יש שתי בעיות: בעיה ראשונה – גנץ שבוי בידי לפיד, ובעיה שנייה – הם רוצים בחירות. הם חושבים שאם יהיו בחירות, הם יקבלו תוצאה יותר טובה".

ביטן ציין כי הוא סבור שאלמלא לפיד, גנץ היה מסכים למתווה: "לפיד חושב שבבחירות הבאות הוא יקבל יותר קולות, בגלל שנתניהו יהיה אחרי השימוע. בגלל זה לגרור את המנדט לבחירות? הוא צריך להתעשת".

"היחיד שרוצה בחירות הוא לפיד, ואולי גם גנץ – כי הוא שבוי בידיו", חזר ביטן והאשים. "אני אומר להם: עוד מנדט או שניים לכאן או לכאן – לא קובע. מה שקובע זה רצון העם, ולא ללכת לבחירות חוזרות. לכן אנחנו מסכימים גם לתנאי הנשיא. אנחנו רוצים ממשלת אחדות רחבה".

ביטן הבהיר, כי במסגרת רוטציה, הליכוד לא יוותר על דרישתו שנתניהו יהיה הראשון לכהן בתפקיד הראשון: "אנחנו מובילים עם הרבה יותר חברי כנסת, ולכן מגיע לנו להיות ראשונים".

הנשיא ריבלין הודיע אמש כי הוא מעניק לראש הממשלה נתניהו את המנדט להקמת הממשלה הבאה. בנאום שנשא בבית הנשיא, כשלצדו נתניהו, שטח ריבלין את מתווה הפשרה אותו הציע לצדדים במהלך המגעים עם נתניהו וגנץ. על פי ההצעה, תוקם ממשלה פריטטית, בה יהיה שוויון בין הגושים. בנוסף, ישונה החוק כך שיציאה של ראש ממשלה לנבצרות לא תהיה מוגבלת בזמן, ויורחבו סמכויותיו של מ"מ ראש הממשלה. במידה ויוגש כתב אישום נגד נתניהו, הוא יצא לנבצרות עד לסיום משפטו, וגנץ ימלא את מקומו כראש ממשלה בפועל.

הענקת המנדט לנתניהו נעשתה לאחר פגישה נוספת שערך ריבלין במעונו עם ראש הממשלה ועם גנץ, בסופה התברר כי המבוי הסתום נותר בעינו. במהלך הפגישה כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים. הניסיונות השקופים של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד אצלנו". הבוקר הבהיר לפיד בפייסבוק כי הוא מתכונן להיאבק על הקמתה של "ממשלת אחדות ליברלית" שנתניהו לא יעמוד בראשה: "נתניהו לא ניצח בבחירות. הוא הפסיד. בני גנץ הוא איש טוב ממנו, שיהיה ראש ממשלה טוב ממנו. יותר אנשים הצביעו לכחול לבן, מאשר לליכוד. הם עשו את זה מפני שהם מאמינים שהגיע הזמן לשיח של ערכים, לשינוי כיוון. הם גם קיבלו מאתנו הבטחה שלא נשב בממשלה של נתניהו כל עוד יש לו כתבי חשדות או כתבי אישום. הבטחות כאלה צריך להבטיח בזהירות לפני הבחירות, ולקיים אחרי הבחירות".

 

"לפיד גורר בכוח את גנץ למערכת בחירות שלישית"

כאמור, הביקורת על לפיד נשמעה לא רק בליכוד, אלא גם בקרב שותפיו למחנה הימין-חרדים. השר אריה דרעי (ש"ס) אמר הבוקר כי "בני גנץ הוא איש טוב, ערכי ומסורתי שתרם את חייו למען ביטחון ישראל. אמרתי זאת גם כשתקפו אותו באכזריות במערכת הבחירות. מצער מאוד שהוא לא רואה ששותפיו לא ממש רוצים בטובתו, גם לא בטובת המדינה. כדאי לו שישמור על הגב".

בכיר ימינה, השר לשעבר נפתלי בנט, פנה ישירות ללפיד ותקף אותו בחריפות. "יאיר לפיד, תפסיק להטיל חרמות על חלקים בעם וחדל לתקוע מקלות בגלגלי האחדות", כתב אמש בטוויטר, עוד לפני שריבלין חשף את המתווה שהציע. "מנהיגים אמיתיים מאחדים את העם, לא מפלגים אותו. הציבור כפה על שני הצדדים תיקו שמוביל או לממשלת אחדות רחבה או לבחירות שלישיות. גנץ בחר אחדות, וכך מרבית הציבור".

הבוקר הוסיף בנט וכתב כי "לפיד גורר בכוח את בני גנץ לקפיצה מהצוק לעבר תהום לאומי של מערכת בחירות שלישית בתוך שנה. פשרת האחדות של הנשיא ריבלין הפתיעה ביצירתיות שלה ובשכל הישר שבה. נתניהו אמר כן, גנץ רוצה כן, הציבור מתפלל כן, לפיד צעק לא. גנץ, תן פקודה".

תגיות:יאיר לפידבני גנץאריה דרעידוד ביטןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה