חדשות בארץ

מתווה הנבצרות של ריבלין: בליכוד מקבלים, בכחול לבן דוחים

הצעתו של הנשיא ראובן ריבלין להקים ממשלת אחדות פריטטית, במסגרתה יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות בלתי מוגבלת בזמן במידה ויוגש נגדו כתב אישום, מתקבלת על ידי הליכוד כבסיס למשא ומתן. בכחול לבן, לעומת זאת, עומדים בסירובם לשבת בממשלה בראשות נתניהו

נתניהו וריבלין, אמש בבית הנשיא (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו וריבלין, אמש בבית הנשיא (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, השר יריב לוין, אמר הבוקר (חמישי) כי מפלגתו הסכימה לקבל את המתווה שהציג הנשיא ראובן ריבלין כבסיס למשא ומתן לקראת הקמת ממשלת אחדות.

בראיון לתוכנית "דקלסגל" בכאן ב', התייחס לוין לשני המרכיבים בהצעתו של ריבלין – כינון ממשלה פריטטית בה יהיה שוויון בין הגושים, ושינוי החוק כך שבמידה ויוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא יצא לנבצרות בלתי מוגבלת בזמן עד לסיום משפטו, ובני גנץ ימלא את מקומו. "אנחנו באופן מפורש מוכנים ורוצים לנהל משא ומתן על בסיס קווי המתאר שהציג הנשיא", אמר לוין. "הכיוון שהוא מציע נכון בעיקרון. צריך לשבת על הפרטים, אבל מבחינתנו זה בהחלט בסיס למשא ומתן".

"אנחנו מבינים שאם אנחנו הולכים לממשלת אחדות עם כחול לבן, אז נתניהו לא יהיה ראש הממשלה לאורך כל הקדנציה", הוסיף לוין. "הגיע הזמן שגם בכחול לבן יבינו שאין ממשלה אחרת ואין אלטרנטיבה אחרת. זה לא מה שפיללנו לו, אבל האלטרנטיבה הזו הרבה יותר טובה מבחירות שלישיות, שצריך לעשות הכל כדי למנוע אותן".

השר לוין ציין, עם זאת, כי "כרגע נראה שהאופציה של בחירות שלישיות סבירה יותר. אבל זה ניתן לשינוי, ותלוי בעיקר בהפנמה של כחול לבן שצריך לעשות פשרות. האלטרנטיבה היחידה שלהם היא הקמת ממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת, על תומכי טרור. זה בלתי מתקבל על הדעת".

דוברי כחול לבן דחו הבוקר את המתווה שהציע ריבלין, וכרכו את המבוי הסתום בהתעקשותו של הליכוד להגיע למשא ומתן עם בלוק ה- 55 של מפלגות הימין והחרדים. בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל, אמר חבר הכנסת עופר שלח: "מציעים לנו שוויון במספר השרים, אבל מספר השרים זה הדבר האחרון שקובע. בפועל יהיו 55 אצבעות בכנסת מול 33. רוצים לדבר על אחדות? אחדות זה הליכוד וכחול לבן, ורק אחר כך מפלגות אחרות יוכלו להצטרף על בסיס סדר היום שאנחנו קובעים".

בהתייחסו להצעת הנשיא בנוגע ליציאתו של נתניהו לנבצרות במקרה של הגשת כתב אישום, אמר שלח: "הדבר היחיד שאכפת לנתניהו הוא להגיע ליום הדין המשפטי שלו כשהוא ראש ממשלה. לא נשתתף בזה. במסגרת רוטציה, גנץ יהיה ראש הממשלה. אחרי שנתיים של גנץ, יעמוד בראש הליכוד מי שיהיה – נתניהו, אם יעבור את צרותיו המשפטיות, או מישהו אחר. אנחנו מקווים שאם וכאשר נתניהו ייכשל – גנץ יקבל את המנדט, ואנחנו נרכיב את הממשלה".

דברים ברוח דומה אמר עמיתו למפלגה של שלח, חבר הכנסת מאיר כהן. "יש לי איזו תחושה שמדינה שלמה מנסה לתפור חליפה למידות של ראש הממשלה", אמר בראיון לתוכנית "דקלסגל" בכאן ב'. "הבחירות בעייני הוכרעו, וראש הממשלה צריך להבין את מעמדו. כולם עסוקים בלתפור משהו למידות של נתניהו, נבצרות כזאת או אחרת. נתניהו צריך לבוא למשא ומתן בלי הגוש שאתו".

כהן הבהיר כי "צריך לשבת לשולחן, לנהל משא ומתן על ממשלת אחדות ליברלית, בלי הגוש". לדבריו, "הציבור בחר ברור: גנץ צריך להיות ראש הממשלה. קיבלנו מנדט אחד יותר – יש לכך משמעות. נתניהו קיבל את האפשרות להקים ממשלה – שימצה את ימי האפשרות. נבוא למשא ומתן, אבל לא נוותר על העקרונות שלנו. אמרנו שלא נשב עם ראש ממשלה שיש נגדו שלושה כתבי אישום. יואיל ראש הממשלה ויזוז הצידה, יטפל בענייניו המשפטיים, ואם יהיה זכאי – שיחזור".

תגיות:הליכודיריב לויןעופר שלחבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה