חדשות בארץ

ליברמן הודיע: לא ממליצים על אף מועמד לראשות הממשלה

נציגי כחול לבן, הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס וישראל ביתנו החלו בפגישות עם ריבלין. לקראת פגישתו במשכן הנשיא, ליברמן מבהיר: "ההמלצה שלנו לנשיא: לא ממליצים על אף אחד". על הרשימה המשותפת אמר: הרשימה המשותפת זה בפירוש אויבים. איפה שהם יהיו אנחנו נהיה בצד השני של המתרס".

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת פגישתו הערב (ראשון) עם נשיא המדינה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע בישיבת סיעתו כי "אנחנו לא יכולים להמליץ על נתניהו - וגם לא על גנץ". הוא הכחיש את הדיווחים באשר לאפשרות כי יישב עם הרשימה הערבית המשותפת, ואמר: "הם אויבים".

"מבחינתנו, כל ההתחייבויות שלנו לבוחר הן התחייבויות ברזל ואנחנו לא מתכוונים לזוז מהן", הכריז ליברמן, "ברגע שנתניהו החליט לסגור את הגוש עם המפלגות החרדיות והחבורה המשיחית, אנחנו לא יכולים להמליץ עליו".

על בני גנץ, יו"ר כחול לבן, אמר: "הוא משמר את האופציה להקים ממשלה עם החרדים ועם הרשימה המשותפת. לגבי החרדים כבר אמרנו, ואני מדגיש, שמפלגות חרדיות הן יריב פוליטי ולא אויב. הרשימה המשותפת זה בפירוש אויבים. איפה שהם יהיו אנחנו נהיה בצד השני של המתרס". ליברמן הוסיף: "בתוך כנסת ישראל יש מפלגה שמנסה להרוס אותנו מבפנים, ומבחינתי במקרה הטוב מקומם בפרלמנט ברמאללה, לא בכנסת ישראל".

עוד הוסיף ליברמן כי "אנחנו לא מעלים שום קשיים, לא שולפים שום שפנים חדשים, כל הדרישות שלנו הופיעו במערכת הבחירות, פרסמנו את עשרת הדיברות של ישראל ביתנו בדת ומדינה, בביטחון, חברה וכלכלה ובעידן הפייסבוק וגוגל קל מאד לבחון את הדברים האלה. לכן, אין סעיפים חדשים, לא מעלים בדרישות אלא חוזרים על אותן הבטחות לבוחר. הדרך היחידה לצאת ממבוי סתום היא להקים ממשלת אחדות לאומית ורחבה אבל קודם כל מורכבת משתי המפלגות הגדולות ולכן לא יכול להיות שאזרחי ישראל ילכו לבחירות זה רק בגלל ויכוח מי הראשון ומי השני". כמו כן, ליברמן הכחיש תיאום בינו לבין כחול לבן או גנץ.

יו"ר ישראל ביתנו חתם את דבריו: "ההמלצה שלנו לנשיא: לא ממליצים על אף אחד".

אחר הצהריים החל סבב ההתייעצויות במשכן נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כאשר נציגי כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22 ימליצו בפניו במהלך הימים הקרובים על המועמד שלטעמן יש להעניק לו את המנדט להרכבת הממשלה. מלבד כחול לבן, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי צפויות גם הן להמליץ על גנץ, וכך ישיג האחרון 44 מנדטים – ללא המפלגות הערביות שטרם קיבלו החלטה כיצד לנהוג. הערכות הן כי בסופה של מפגש ראשי הסיעות הערביות יוחלט על המלצה על גנץ, אם כי בשעות האחרונות נרשמו עימותים בתוככי המפלגה, כאשר נוסף לבל"ד, שנחשבת למפלגה קיצונית, גם בסיעות האחרות מתנגדים. במפלגות הערביות חוששים כי גנץ עשוי להשתמש בהם כדי לקבל ראשון את המנדט מהנשיא, אולם בזמן אמת יחבור לממשל אחדות עם הליכוד וינטוש אותם.

בגוש הימין, לעומת זאת, מחזיקים במלאי של 55 ממליצים על בנימין נתניהו הכוללים את הליכוד וימינה, זאת בתוספת המלצתן של שתי המפלגות החרדיות.

"רצון העם הוא ממשלה שתהיה יציבה, לא כל כך מטריד את העם מי ינהל את המערכת, אבל הם רוצים קודם כל ממשלה יציבה. ממשלה לא יכולה להיות יציבה בלי שתי המפלגות הראשונות", אמר ריבלין בפתח סבב ההתייעצויות. "אין הכרעה, אין 61, זאת אומרת אנחנו מבינים שממשלה יציבה שתמנע בחירות שלישיות תוך פחות משנה היא ששתי המפלגות הגדולות יביאו להבנה על ניהול המדינה".

בהמשך הערב תגיע משלחת של מפלגת הליכוד בראשות השר יריב לוין, וחברי המפלגה בהם מירי רגב, זאב אלקין, דודי אמסלם, דוד ביטן ומנהלת סיעת הליכוד עליזה בראשי. לאחר מכן יגיעו גם נציגי הרשימה המשותפת, ש"ס וישראל ביתנו.

מוקדם יותר היום הבהיר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כי "ש"ס תמשיך להיות בצד של נתניהו". הוא הוסיף כי "אנחנו חתמנו הסכם עם נתניהו והוא ינהל את המו"מ על סמך הסטטוס קוו וחוק הגיוס על פי שסוכם בסוף". לפי דרעי, "אנחנו הולכים רק על נתניהו ומחפשים את המכנה המשותף".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה