חדשות בארץ

ישראל בוחרת: החלה ההצבעה בבחירות לכנסת ה-22

6,394,030 אזרחים ישראלים יוכלו היום לממש את זכותם הדמוקרטית ויצביעו באחת מ-10,788 הקלפיות ברחבי הארץ שייסגרו בשעה 22:00. טראמפ: "בחירות חשובות, זה יהיה צמוד".

(צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)(צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בחירות 2019 מועד ב': 6,394,030 ישראלים, מתוכם כ-55,000 בוחרים חדשים, יוכלו הבוקר (שלישי) לממש את זכות ההצבעה שלהם, ויצביעו בבחירות לכנסת ה-22 בכ-10,885 הקלפיות שברחבי הארץ.

מרבית הקלפיות נפתחו בשעה 07:00 וייסגרו בשעה 22:00 בלילה, עם תחילת ספירת הקולות ופרסום תוצאות המדגמים. בישובים עם פחות מ-350 בעלי זכות בחירה ייפתחו הקלפיות ב-08:00. למרות שיום הבחירות מוגדר בחוק כיום שבתון, מרבית בתי העסק יפעלו והתחבורה הציבורית תפעל כסדרה. למצביעים המתגוררים רחוק מהקלפי תעמוד תחבורה ציבורית בין-עירונית שתופעל היום בחינם.

אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, התייחסה הבוקר לצעדים שנקטה הוועדה בנושא הזיופים: "עשינו כל מה שרק ניתן על מנת למגר כל ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות ולשמור על בחירות נקיות והוגנות. אנחנו מקווים שכל השותפים לתהליך, כולל נציגי סיעות הכנסת והציבור הרחב, ירתמו למשימה הזאת ויבינו שבפעם הזאת זה לא כדאי".

בשבוע שעבר הודיעה ועדת הבחירות כי לראשונה יפורסמו תוצאות האמת, כ-95% מהקולות, ביום רביעי בצהריים ולא במהלך השעות שלאחר סגירת הקלפיות. "הוספנו המון תהליכים של בדיקה ובקרה לכן התוצאות צפויות להתעכב, אני מקווה מאוד שעד מחר בשעות אחר הצהריים תהיה תמונה די כוללת של תוצאות הבחירות", אמרה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית.

לראשונה בהיסטוריה של המדינה הצעירה, הבחירות נערכות רק כעבור 5 חודשים מהבחירות הקודמות, לאחר שראש המפלגה הגדולה נכשל בהקמת ממשלה ונמנע מלהחזיר את המנדט לנשיא המדינה. 29 רשימות מתמודדות לכנסת, כאשר בבחירות הקודמות נדרשו 140,052 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה שעמד על 3.25% מהקולות, ואילו הפעם המספר עשוי להשתנות לנוכח שינויים באחוז ההצבעה.

45,000 עובדי ועדות הבחירות האזוריות יחלו הבוקר בעבודתם בכל הקלפיות ברחבי הארץ, בהם 3,000 מפקחים עם מצלמות נישאות שישמרו על טוהר המידות בקלפיות. 18,800 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרשו גם הם במוקדי ההצבעה השונים במטרה לשמור על הסדר הציבורי.

אמש התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבחירות בישראל. "יש מחר בחירות חשובות בישראל, אנחנו נראה מה יקרה", אמר בשיחה עם כתבים בבית הלבן. טראמפ הוסיף: "זה יהיה צמוד, והתוצאות יהיו מעניינות".

תגיות:בחירותישראלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה