חדשות בעולם

"הבריחה דלק": באיראן מדווחים כי השתלטו על מכלית נפט במפרץ הפרסי

בצל הניסיונות של ממשל טראמפ לקיים פסגה עם הנשיא רוחאני, באיראן מדווחים כי משמרות המהפכה השתלטו על מכלית נפט נוספת במפרץ הפרסי. אמש האשים טראמפ את איראן במתקפה על מתקני הנפט של סעודיה, ורמז כי "יש סיבה להאמין שאנו יודעים מי האשם". איראן מתנערת: "הטענות שאנחנו אחראים למתקפה - חסרות בסיס ולא מקובלות"

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

ברקע ההסלמה מול איראן המואשמת במתקפה על מתקני הנפט הסעודים, בטהראן דיווחו היום (שני) כי השתלטו על מכלית נפט באזור מצרי הורמוז, זאת בטענה כי היא ניסתה להבריח 250 אלף ליטרים של דלק סולר לאיחוד האמירויות. לפי סוכנות הידיעות האיראנית ISNA, המכלית נעצרה בידי משמרות המהפכה של איראן "ליד האי תאנב הגדול במפרץ הפרסי", וכי "אנשי הצוות נעצרו לרשויות במחוז הורמוזגאן". על פי הדיווחים, המכלית נשאה דגל של איחוד האמירויות.

ההודעה מגיעה בצל האשמותיה של ארצות הברית את איראן במתקפה בסוף השבוע על שני מפעלי הנפט של סעודיה, ששיתקה כ-50% מתפוקת הנפט שלה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיגר אמש מסר מאיים לממשל בטהראן, ובחשבון הטוויטר שלו כתב כי "יש סיבה להאמין שאנו יודעים מי האשם. אנחנו 'נעולים וחמושים' בהתאם לאימות שנקבל, אך מחכים לשמוע מסעודיה מה דעתם לגבי מה שגרם למתקפה הזו, וכיצד עלינו להמשיך מכאן". איראן עצמה הגיבה להאשמות שהופנו כלפיה וטענה: "הטענות שאנחנו אחראים למתקפה - חסרות בסיס ולא מקובלות".

דבריו של טראמפ מצטרפים לדברים שאמר מזכיר המדינה מייק פומפאו, לפיהם "טהראן עומדת מאחורי 100 מתקפות על סעודיה, בזמן שרוחאני וזריף מעמידים פנים שהם עוסקים בדיפלומטיה". פומפאו הוסיף וכינה את המתקפה כ"חסרת תקדים על אספקת הנפט של העולם".

אתמול איים מפקד בכיר במשמרות המהפכה במתקפה על בסיסי צבא ארצות הברית ונושאות מטוסיה, שנמצאים בטווח הטילים שלה. "כולם צריכים לדעת שכל הבסיסים האמריקניים ונושאות המטוסים האמריקניות הנמצאים ברדיוס של 2,000 ק"מ מאיראן נמצאים בטווח הטילים שלנו", אמר מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, אמיר עלי ח'אג'יזאדה, שהובא בסוכנות הידיעות תסנים. "איראן תמיד מוכנה למלחמה כוללת", הזהיר.

במקביל, ממשל טראמפ פרסם הלילה תצלומי לוויין שמציגים את הנזק הכבד שנגרם לאחד ממתקני הנפט הסעודים שהותקפו. רשת ABC דיווחה, מפי גורם אמריקני בכיר, כי איראן היא שביצעה את המתקפה, וזאת באמצעות שיגורם של יותר מ-12 טילי שיוט ולמעלה מ-20 כלי טיס בלתי מאוישים. בעקבות כך הורה הנשיא טראמפ לפתוח את עתודות הנפט האסטרטגיות בארצות הברית, זאת במטרה למנוע מחסור בשוק העולמי. לאחר מכן צייץ: "[יש] לנו המון נפט!"

המתיחות האחרונה באה ברקע הניסיון של ממשל טראמפ לחמם את היחסים עם טהראן, ולאחר שבשבוע שעבר הצהיר טראמפ כי הוא לא שולל פגישה עם נשיא איראן, חסן רוחאני, אף "ללא תנאים מוקדמים". עם זאת, דובר משרד החוץ האיראני אמר כי "פגישה כזו לא נמצאת על סדר היום של רוחאני", וכי היא לא תתקיים. לדבריו, איראן אינה מאמינה בפגישה שנועדה לצורכי צילום, וכי על פגישה שכזו לכלול סדר יום שיביא ל"תוצאות מוחשיות".

תגיות:איראןאיחוד האמירויותההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה