נטורופתיה ורפואה טבעית

התפריט היומי שלך כתוב בתורה

בפרשת בראשית נותנת התורה תפריט עם כל מה שהאדם צריך לתזונה היומית שלו. על תזונה נכונה באמת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"וַיֹּאמֶר אֱלֹקִים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה" (בראשית, א' כ"ט). זו הוראתו המפורשת של הקב"ה לכל בני האדם, כיצד לזון את עצמם ביום יום, מתקופת האדם הראשון עד לאחר המבול - תקופת נוח. ומה הכוונה בפסוק? "עשב זורע זרע" = זרעים שזורעים באדמה ומצמיחים: ירקות, דגנים וקטניות. "פרי עץ" = פירות, אגוזים שקדים וכו'. בתפריט זה ישנם כל אבות המזון שאדם צריך בעולמו! ומה לגבי בשר, עופות ותוצריהם? אמנם מימי נוח הותר לנו לאכול מאכלים אלה, אך מה הכמות הרצויה? מהמחקרים האחרונים בדורנו לומדים שכדאי להפחיתם עד מאוד, ועצתי לכם להשתדל להתענג עליהם בשבת קודש בלבד, על מנת לשמור על בריאות טובה יותר, לאור ניסיוני עם אנשים רבים בקליניקה בהרזיה, מניעת מחלות וריפוי ממחלות כרוניות!

להלן פירוט התפריט לימי החול:

פירות בבוקר רצוי לאכול סלט פירות מגוון, או פירות בנפרד, על קיבה ריקה בלבד ולא כקינוח, אחרת יש תסיסה במערכת העיכול (לסוכרתיים - רק תפוחים, אגסים וזרעים). ניתן להוסיף מעט זרעי דלעת, זרעי חמניות או זרעים מסוגים אחרים, פירות יער ומעט צימוקים ופירות יבשים אחרים.

אגוזים, שקדים וזרעיםביום-יום כדאי לצרוך מעט אגוזים, שקדים וזרעים לא קלויים.

ירקות + עלים ירוקים - סלט ירקות בכל צבעי הקשת עם 50% עלים ירוקים יסדר את יומכם. בנוסף, רצוי לצרוך ירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, ברוקולי, כרובית וכו'), המסייעים לכבד בסילוק רעלים. הם טובים במניעת סרטן, וירוסים, חיידקים וכו'.

גם אצות, קלפ, נורי וכדומה מכילות חומרים מזינים רבים, וביניהם את מינרל היוד שכיום קשה למצוא אותו באדמתנו (יוד מועיל לתת-פעילות של בלוטת התריס).

דגנים מלאים - רצוי לאכול סוגים שונים של דגנים מונבטים או מבושלים (אורז מלא, שיבולת שועל, גריסים, כוסמין, שיפון), ועדיף לצרוך ללא גלוטן למי שרגיש (כוסמת, קינואה (חלבונית)). לחם רצוי לצרוך רק מדגן הכוסמין, השיפון או השעורה, כי הם עדיין לא הונדסו גנטית בעולמנו, לעומת החיטה שהונדסה ומזיקה.

קטניות מונבטות - רצוי לאכול קטניות, כגון עדשים, פול, מאש, אפונה, חומוס, שעועית וכו'. אפשר לבשל אותן במים או לאכול אותן חיות בצורה המונבטת (עדשים ומאש), והן מקור נפלא לחומרים מזינים רבים ולחלבון.

שמנים - הרצויים בדורנו: שמן זית מכבישה קרה (בקבוק כהה בלבד), פרי האבוקדו, שמן קוקוס. הם מדללים את הרעלים הנוצרים בסביבתנו המזוהמת. יש בהם שמנים יציבים שלא מתקלקלים בקלות. מובטח לכם שאם זה יהיה תפריטכם במהלך השבוע בריאותכם תשתפר פלאים ותרזו. תנסו שבוע אחד. אין לכם מה להפסיד.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ(ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותתפריט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה